نخستین تراشه 6 نانومتری سری G مدیاتک در 3 ماهه سوم سال 2022 عرضه خواهد شد

اخیرا برخی منابع مورد اعتماد، اطلاعات جدیدی را پیرامون برنامه‌های شرکت مدیاتک برای تراشه‌های سری G به اشتراک گذاشتند. بر این اساس کمپانی تایوانی در صدد رونمایی از یک تراشه 6 نانومتری جدید و عرضه آن به‌عنوان جانشین مدل بسیار محبوب هلیو G96 است.

تراشه هلیو G96 بر پایه فرآیند قدیمی 12 نانومتری تولید شده است؛ بنابراین عرضه مدل جانشین آن با تاخیری چشمگیر مواجه شده است. تراشه مورد بحث آینده صرفا تحت عنوان “Next-G” شناخته می‌شود؛ چرا که نام بازاریابی رسمی آن هنوز تعیین نشده است. پیکره‌بندی CPU در این تراشه مشابه با مدل هلیو G96 بوده و شامل 2 هسته کورتکس A76 با فرکانس بیش از 2.0 گیگاهرتز و 6 هسته کورتکس A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز خواهد بود. پردازنده گرافیکی به‌کارگیری شده در 2 تراشه نیز مشابه یکدیگر و از نوع Mali G57 MC2 است.

ISP مورد استفاده در این تراشه قادر به مدیریت دوربین‌های 108 مگاپیکسلی و فیلم‌برداری 2K با سرعت 30 فریم برثانیه است. بعلاوه GPU از نمایشگرهای فول اچ‌دی پلاس با نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. به عبارت دیگر این ISP احتمالا مشابه نمونه به‌کارگیری شده در تراشه هلیو G96 است. نکته مهم اینکه تراشه جدید احتمالا کماکان از اتصال 4G پشتیبانی خواهد کرد.

تراشه Next-G احتمالا تا پیش از پایان 6 ماهه نخست سال 2022 معرفی خواهد شد. بر اساس شنیده‌ها کمپانی چینی Doogee نخستین شرکتی خواهد بود که پس از عرضه تراشه Next-G از آن استفاده خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH