آپلند چیست و چگونه در آپلند زمین بخریم یا بفروشیم؟

دنیای متاورس این روزها حسابی بر سر زبان‌ها افتاده و به واسطه آن سایت‌هایی چون دسنترالند، سندباکس، آپلند و… نیز طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. از آنجایی که تب افزایش قیمت و همچنین اخبار پیرامونی این دنیا نیز بسیار زیاد است، عده‌ای را بر این واداشته که اقدام به سرمایه گذاری در این دنیا کنند و به این دلیل که واژه‌های وسوسه‌انگیزی چون خرید زمین و ملک در آن‌ها بسیار رایج شده، پس بر میزان جذابیتش نیز افزوده گشته است، اما آیا متاورس و دنیای مجازی داخل آن، ارزش سرمایه‌گذاری‌ها را دارد؟

اگر به شخصه بخواهم به این سوال پاسخ دهم، می‌گویم که ارزش دارد اما با مبالغ کم! در واقع اگر قصد خرید زمین در جایی چون دسنترالند با مبالغ بسیار زیاد چند هزار دلاری را دارید، بیشتر باید خودتان را یک فرد ریسک پذیر محسوب کنید که مشغول یک قمار است! از آنجایی هم که یک قمارباز شانس باختش بیشتر از برد خواهد بود، پس این کازینو (همان دسنترالند) پیروز بازی خواهد بود. پس چاره چیست؟

پیشنهاد من این است که اگر قصد ورود به این دنیا را دارید، با مبالغ کم سرمایه‌گذاری کنید و به همین خاطر مکانی چون آپلند یک فضای ایده‌آل خواهد بود. اول آنکه با مبالغ بسیار پایین در حد ۱۰ و ۲۰ دلار می‌توانید فعالیت داشته باشید و از سوی دیگر تجربه حضور در یک دنیای متاورس (هرچند ضعیف‌تر) را به‌دست بیاورید. همین امر سبب می‌شود تا اگر تصمیم به سرمایه‌گذاری کلان‌تر در یک فضای بزرگ‌تر هم گرفتید، با چشمانی باز و دانشی بیشتر وارد آن شده و از سوی دیگر، شانس رشد در همان دنیای آپلند را هم داشته باشید.

آپلند چیست و چگونه فعالیتم را در آن آغاز کنم؟

آپلند در واقع یک بازی متاورسی است، در حال حاضر زمین‌های چندین شهر بزرگ آمریکا همچون نیویورک، لس آنجلس، سانفرانسیسکو، شیکاگو و… برای فروش گذاشته شده و کاربران می‌توانند با خریداری زمین‌های مختلف که دارای قیمت‌های بسیار متفاوتی نیز هستند، فعالیت خودشان را در بازی آغاز کنند.

آپلند بر روی پلتفرم‌های وب، اندروید و آی‌او‌اس عرضه شده که توصیه ما استفاده از نسخه وب است و البته از اپلیکیشن هم می‌توانید برای گشت و گذار، چک کردن و جمع آوری سودهای خود به خوبی بهره بگیرید. ثبت نام در آپلند نیز بسیار ساده بوده و می‌توانید از طریق این لینک یا سرچ کردن نام آپلند، در این سایت ثبت نام کنید. فقط دقت داشته باشید که بایستی از وی‌پی‌ان برای ورود استفاده کنید، چرا که به شکل عجیب و غریبی، ورود به آپلند برای آی‌پی ایران مسدود است! حالا چرا گفتم عجیب و غریب؟ به این خاطر که آپلند به شماره موبایل ایران پیامک تایید ارسال می‌کند ولی آی‌پی آن را مسدود کرده است (این مدلیش رو دیگه ندیده بودیم!).

دلیل توصیه برای استفاده از نسخه وب هم بدین خاطر است که امکان پرداخت با کریپتو در حال حاضر فقط با نسخه وب امکان پذیر بوده و در نسخه‌های موبایلی، با خطا روبه‌رو می‌شود.

برای ورود به آپلند باید از کد معرف استفاده کنم؟

جواب این سوال قطعا خیر است! اکثر مطالبی که در فضای مجازی درباره آپلند نوشته شده، تلاش زیادی می‌کنند تا شما را با استفاده از کد رفرال خود وارد بازی کنند و به نوعی آن را یک الزام بدانند، ولی واقعیت این است که هیچ اجباری به این امر وجود ندارد و شما می‌توانید مستقیما از سایت یا اپلیکیشن آپلند بدون وارد کردن هیچ کد معرفی ثبت نام کرده و وارد آن شوید.

شما پس از ثبت نام، به‌طور معمول ۴۵۰۰ عدد UPX که ارز رایج آنجاست و بر بستر بلاکچین EOS ایجاد شده، دریافت می‌کنید. این امر برخلاف گفته بسیاری از مقالات، هیچ ارتباطی به داشتن کد معرف هم ندارد ولی عضویت با کد معرف، یک سود قابل توجه هم برای شما و هم شخص معرف دارد که توصیه می‌کنم در صورتی‌که قصد گسترش بازی خودتان را دارید، آن را از دست ندهید.

طبق اعلام آپلند، در صورتی‌که بخواهید سطح کاربری خودتان را از ویزیتور به آپلندر ارتقا دهید، بایستی دارای حداقل ۱۰هزار UPX باشید که خب قاعدتا نیمی از آن را بازی به شما هدیه می‌دهد. برای افزودن باقی این مبلغ، باید با استفاده از پرداخت دلاری (که برای ما ایرانیان میسر نیست) و یا پرداخت کوینی (که میسر است!)، سطح خودتان را ارتقا دهید. در صورت انجام این کار، اگر شما با کد معرف وارد بازی شده باشید، آپلند یک دست و دلبازی قابل توجه به خرج می‌دهد و تا سقف 50 هزار UPX که معادل 50 دلار می‌شود، شارژ اضافه هم به شما و هم به شخص معرف می‌پردازد (در صورت شارژ بیش از 100 دلار).

مثلا شما تصمیم می‌گیرید ۲۰ دلار که در حال حاضر به اندازه ۲۰ هزار UPX می‌شود، اکانت خودتان را شارژ کنید. در این حالت و پس از شارژ، 10 هزار UPX اضافه به شما و 10 هزار UPX هم به شخص معرف پرداخت می‌شود و در واقع شما به جای 20 هزار UPX صاحب 30 هزار UPX خواهید شد! این گزینه، تنها سودی است که از ثبت نام با کد معرف نصیب شما خواهد شد و در سایر مراحل بازی هم دیگر این کد معرف هیچ ماحصل دیگری نخواهد داشت!

حال اگر دوست داشته باشید (که هیچ اجبار و الزامی هم برای آن وجود ندارد)، می‌توانید با استفاده از لینک زیر که 4 حرف آخر همان کد معرف است، در آپلند ثبت نام کنید؛ اگر هم دوست نداشتید، خیلی راحت وارد سایت آپلند شده و بدون نیاز به هیچ کد رفرالی،‌ ثبت نام خودتان را انجام دهید و به بازی کردن بپردازید.

https://r.upland.me/izah

چگونه یک آپلندر شوم؟

در هنگام ورود به بازی، شما یک ویزیتور هستید که در صورت خریداری زمین با همان مبلغ هدیه ابتدای بازی، اجازه فروش یا معامله نداشته و مجبور هستید که هر 7 روز یک بار، ویزای حضور در آپلند را هم تمدید کنید (فقط با حضور در برنامه). در واقع شما به جز تماشا و احتمالا داشتن یک زمین نه چندان ارزشمند، کار خاصی نمی‌توانید بکنید و معمولا بازی طوری طراحی شده که با کسب جوایز و انجام مراحل فرعی، به این راحتی‌ها به سطح 10 هزار UPX و به قولی آپلندر شدن هم نرسید! البته سطوح بالاتری نیز وجود دارد که با افزایش میزان UPX، به آن‌ها نیز می‌رسید.

پس در وهله نخست نیاز دارید که حداقل به میزان کمی UPX در حد 5 تا 10 دلار افزایش سرمایه دهید که در آپلند از آیکون بالا سمت راست، گزینه GET UPX را زده و یکی از بسته‌های موجود را انتخاب می‌کنید. پس از آن، بر روی PAY WITH CRYPTO بزنید تا به راحتی با پرداخت میزان اعلام شده توسط یکی از ارزهای داخل برنامه، اکانت خودتان را شارژ کنید. ما توصیه می‌کنیم که از رمز ارزی چون دَش استفاده کنید چون کارمزد انتقال کم‌تری دارد ولی در هر صورت شما می‌توانید با بیت‌کوین، اتریوم، تتر و… هم این کار را انجام دهید.

صرافی‌های خارجی و داخلی زیادی هم برای این امر وجود دارد و در یک مقاله ما بهترین صرافی‌های داخلی را هم برای‌تان معرفی کردیم که با استفاده از یک پلتفرم ایرانی، به‌راحتی قادر به شارژ اکانت خود در آپلند خواهید شد.

چگونه در آپلند زمین بخرم؟

پس از شارژ اکانت خودتان، خیلی راحت قادر هستید تا با زوم کردن در شهرهایی که زمین برای فروش دارند، مکان‌های قابل فروش را پیدا کنید. هر زمینی که با رنگ سبز پر رنگ نمایش داده می‌شود، مکان قابل فروش است که اگر بر روی آن کلیک کنید، شرایط فروشنده به نمایش در می‌آید. شما می‌توانید مبلغ مورد نظر فروشنده را پرداخته و در همان زمان به‌صورت آنی صاحب زمین شوید و یا آنکه با درصدی پایین‌تر، برای وی یک پیشنهاد خرید بگذارید.

البته توجه داشته باشید، بهترین کار این است که از آیکون شبیه به یک ساختمان در پایین و سمت راست برنامه استفاده کنید. این گزینه باعث می‌شود تا در آن منطقه‌ای که حضور دارید، زمین‌های قابل فروش از کم‌ترین قیمت نمایش داده شود و قاعدتا این امر شما را از یک معامله گران بر حذر می‌دارد، مگر آنکه قصدتان خرید زمین در یک منطقه مشخص با شرایط ویژه باشد که خب بهتر است در این صورت، خودتان به شخصه اقدام به معامله کنید!

چگونه در آپلند زمین را بفروشم؟

این امر هم بسیار ساده است. شما زمینی را که خریده‌اید، انتخاب می‌کنید، سپس گزینه Sell یا همان فروش را زده و پس از آن قیمت مدنظرتان که می‌تواند تا سطح 100 میلیون UPX که معادل 100 هزار دلار می‌شود، افزایش دهید (قاعدتا کسی با این قیمت چیزی از شما نمی‌خرد!). دقت داشته باشید که هر خرید یا فروشی، شامل 5 درصد کارمزد هم خواهد شد که آپلند آن را تصاحب کرده و البته، با توجه به آنکه در این معامله آپلند کار چندان خاصی هم نکرده، واقعا رقم زیادی محسوب می‌شود و به نوعی پول زور را باید به صاحب بازی داد و به هیچ کجا هم نمی‌شود شکایت کرد!

معامله با دلار یا UPX؟

احتمالا در هنگام خرید، متوجه می‌شوید که زمین‌ها به دو صورت دلاری و یا UPX برای فروش گذاشته شده‌اند. برای خرید (و یا فروش) به‌صورت دلاری، شما نیاز به احراز هویت دارید که در حال حاضر برای ما ایرانیان امکان پذیر نیست، پس چاره کار در استفاده از همان UPX و معامله با این رمز ارز است. همچنین دقت داشته باشید که پس از خریداری زمین، شما قادر به ساخت و ساز در آن هستید ولی با یک ارز دیگری که اسپارک نامیده می‌شود و در مطالب بعدی، به نحوه به‌دست آوردن آن نیز اشاره خواهیم کرد، به همراه داشته باشید!

در آپلند فعالیت کنم یا نه؟

همان طور که در ابتدای مطلب اشاره شد، همه چیز به خود شما بستگی دارد! فعالیت در دنیای متاورس و حتی بازی کردن در این دنیای مجازی، این روزها وارد فاز تازه‌ای شده و صرفا سرگرم شدن، هدف نهایی یک فرد نیست و درآمد زایی و حتی سرمایه‌گذاری هم تبدیل به بخشی از آن برای کاربران عادی شده است. پس اگر قصد دارید تا حداقل تجربه‌ای از این مدل از بازی و سرمایه‌گذاری به‌صورت مخلوط را با یکدیگر داشته باشید، آپلند گزینه مناسبی جهت شروع شما خواهد بود!

4 در مورد “آپلند چیست و چگونه در آپلند زمین بخریم یا بفروشیم؟”

  1. با استفاده از لینک زیر علاوه بر ۴۵٠٠ upx رایگان ، در خرید اول هم ۵٠٪؜ بیشتر upxدریافت خواهید کرد.

  2. یه پیشنهاد دارم و یا شاید در حد یک نظر باشد، اینکه گزینه ای را نیز در سایت قرار می دادید و فعال می کردید که بتوان مطلب را در خود سایت ذخیره کرد برای دسترسی های بعدی و تکرار مطالعه.

    3
    2
    1. مجتبی مسکینی

      سلام مرسی از پیشنهادتون
      شاید یه سری تغییرات بدیم در آینده اما برای این موضوع می‌تونید راحت لینک رو بوکمارک کنید و هر وقت خواستین از طریق مرورگر سریع بهش دسترسی داشته باشید فقط یه اینترنت لازمه که الان تقریبا همه جا در دسترس هست

  3. با عرض سلام،
    مطلب، راهنمایی، معرفی و آموزش مختصر و مفیدی بود و از نگاشته شما بسیار سپاسگزارم و بهترین ها را برایتان از خداوند بزرگ خواهانم.
    در کل همه مطالب سایت مفید می باشد و بسیار خرسندم که از سایت آی تی رسان بهره می برم.

    1
    3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH