10 نکته در مورد بازی الدن رینگ که قبل از تجربه باید بدانید

در این مقاله قصد داریم تا 10 حقیقت که در مورد یکی از مورد انتظار‌ترین بازی‌های سال یعنی الدن رینگ، ساخته جدید From Software را مرور کنیم.

بعدی مدت‌ها صبر تمام طرفداران و بخش زیادی از جامعه گیمر‌ها و چند تاخیر در تاریخ عرضه، بالاخره به دورانی رسیدیم که بتوانیم بگوییم فقط چند روز تا عرضه یکی از مورد انتظار‌ترین بازی سال فاصله داریم. الدن رینگ ساخته جدید استودیو خوش‌نام From Software است که به خلق سبک محبوب سولزبورن معروف است. این استودیو را ما با بازی‌هایی مانند دارک‌سولز، دیمن‌سولز و یا سکیرو و بلادبورن می‌شناسیم، بازی‌هایی که هم خاطراتی زیبا و هیجان‌انگیز و هم دردناک و پر از کلافگی برای ما رقم زده‌اند.

بازی‌های فرام‌سافتور همگی یک ویژگی مشترک دارند که ناشی از سبک آن‌ها است، سختی بیش از حد و در عین حال خوش‌ساخت آن‌ها که در عین عذاب‌آور بودن، اعتیاد‌آور نیز هستند و الدن رینگ نیز از این قواعد مستثنی نیست. این بار اما تغییرات زیادی در ساختار معمول بازی‌های سولز‌بورن ایجاد کرده است که در ادامه به 10 تا از مهم‌ترین از آن‌ها خواهیم پرداخت.

1. خالقین بزرگ

در اسامی نام برده شده از توسعه دهندگان این بازی نام‌هایی همچون George R.R. Martin، خالق دنیای Game of Thrones و Hidataka Miyazaki، کارگردان دیگر شاهکارهای این استودیو به چشم می‌خورد. درواقع همین اسامی بود که هایپ اصلی و بزرگ این بازی را ایجاد نمود. حضور چنین نویسنده زبردستی که توانسته است دنیای عظیم بازی تاج و تخت یا همان آهنگ آتش و یخ را خلق کند در بین نویسندگان الدن رینگ می‌تواند هر کسی را هیجان‌زده کند و انتظارات را برای یک داستان پر از جزئیات و جذابیت بالا ببرد.

نکته‌ای که سازندگان بازی اما بعد از مدت‌ها به آن اشاره کردند شرایط حضور این نویسنده بود که با آنچه تصور می‌شد تفاوت داشت. درواقع آر.آر مارتین در بخش دنیاسازی و خلق ریشه‌های داستانی بازی نقش داشته اما داستانی که در بازی روایت می‌شود و شاهد آن‌ خواهیم بود به دست او نوشته نشده است. این موضوع اما چیزی از ارزش بازی کم نمی‌کند چراکه همچنان داستان در دنیایی روایت می‌شود که تاروپود آن را مارتین بافته است.

2. تفاوت ساختار

در بازی‌های قبلی فرام‌سافتور با نقشه‌ها و مراحل خط روبه‌رو بودیم که گاها ما را با محیط‌هایی باز و گستره رو‌به‌رو می‌کرد و یا سفر از بخشی به بخش دیگر دنیا یک کار خطی محسوب می‌شد.

الدن رینگ اما برای اولین با ما را با سبک‌ سولزبورن در یک بازی جهان‌باز روبه‌رو خواهد کرد تا در آن جست‌وجو کنیم و با انواع دشمنان و باس‌ها مبارزه کنیم. جهان بازی به 6 بخش تقسیم می‌شوند که می‌توان نشان‌هایی را بر روی نقشه آن باقی گذاشت و بعدا برای مبارزه یا گشت‌وگذار بازگشت.

3. آزادی عمل

به طور کلی با گسترش دنیا و جهان‌باز شدن بازی آزادی عمل به صورت ذاتی بیشتر خواهد شد اما این استودیو پای خود را فراتر گذاشته است. در بازی‌های قبلی سبک سولزبورن بازیکن در ابتدا یک کلاس از جنگجو را انتخاب می‌کرد و با سلاح‌های مخصوصش تا آخر بازی ادامه می‌داد.

الدن رینگ

در الدن رینگ اما نیازی نیست که تمام سرمایه‌گذاری خود را روی یک یا چند سلاح بکنید و در طول بازی شما با پیدا کردن ابزار و سلاح مختلف قادر خواهید بود تا سبک بازی خود را تغییر دهید.

4. حمل‌ونقل

قطعا بسیاری دوست دارند تا طناب یا گرپل مخصوص در بازی سکیرو را دوباره داشته باشند و از آن برای گشت‌و‌گذار استفاده کنند. این طناب برای بسیاری تجربه خوبی بود که به بازی‌های این سبک اضافه شده بود اما در الدن رینگ خبری از آن نخواهد بود. در عوض فرام‌سافتور راهی دیگر را برای جابه‌جایی در نقشه وسیع خود در اختیار ما گذاشته است که به جایگزین بسیار خوبی تبدیل خواهد شد.

الدن رینگ

Spirit Steed یا اسب روحی، موجودی است که با فشردن یک دکمه در زیر پاهای کاراکترمان ظاهر شده و به سرعت ما را در سفرهایمان همراهی خواهد کرد. همچنین نباید از بابت بالا رفتن از ارتفاعات نیز نگران باشید چراکه پرتاب کننده‌هایی در جای‌جای نقشه تعبیه شده که به اسب ما اجازه جهش‌هایی بلند را خواهد داد.

5. دشمنان و باس‌ها

انتظار هم نمی‌رفت که سبکی جز سبک محبوب و معروف فرام‌سافتور را در این بازی ببینیم. مبارزات این بازی را می‌توان تکامل‌یافته‌ترین نسخه از ساخته‌های این استودیو دانست و انیمیشن‌ها، حالت‌های حمله و دکمه‌های کنترل بسیار مشابه دارک‌سولز خواهد بود.

الدن رینگ

بازی در کل 6 باس اصلی دارد که هر کدام در یک قلمرو حضور دارند و باید با تمام آن‌ها مبارزه کرد. اما تعداد بسیار فراوانی از باس‌های فرعی در بازی وجود دارد که در نقاط مختلف جهان بازی منتظر ما هستند. از شبه تاریکی گرفته که فقط شب‌ها و در نقطه خاصی ظاهر می‌شود تا هیولا‌های عظیمی که در غار‌ها زندگی می‌کنند.

6. جهانی متصل

اگر از بازیکن‌های قدیمی آثار این استودیو باشید قطعا با ساختار سیستم آنلاین بازی آشنایی دارید. الدن رینگ نیز به شکلی مشابه خواهد بود و زمانی که توانایی شکست باس‌های بازی را نداشته باشید می‌توانید با ابزار و موادی خاص بازیکن‌های دیگر را احضار کنید و از آن‌ها در مبارزه کمک بگیرید.

الدن رینگ

به یاد داشته باشید که می‌توانید 3 بازیکن دیگر را به صورت همزمان احضار نمایید. همچنان نیز این امکان وجود دارد که بازیکن‌ها به دنیای بازی شما آمده و وسایلتان را غارت کنند.

7. کمک ارواح

در الدن رینگ نیازی نیست تا تنها به کمک بازیکن‌های دیگر بسنده کنید. شما می‌توانید در طول بازی ارواح سرباز‌ها و دشمنانی که آن‌ها را شکست می‌دهید را زندانی کرده و زمانی که نیاز داشتید آن‌ها را ظاهر کنید تا برای شما بجنگند.

الدن رینگ

با گذشت زمان شما ارواح بیشتری را پیدا خواهید کرد و بهترین نوع را برای ساختار و سبک بازی خود انتخاب خواهید کرد.

8. داستان کلی بازی

در سرزمین‌های مابین به فرمانروایی ملکه ماریکای ابدی، حلقه‌ی الدن، سرچشمه درخت اردتر، شکسته شده است.

الدن رینگ

فرزندان ماریکا، که همگی نیمه‌خدا بودند، ادعای مالکیت تکه‌های حلقه الدن معروف به نشان‌های بزرگ را کردند، و با قدرت تازه‌یافته‌شان جنگی بزرگ شروع شد. در بازی به عنوان یک تبعید شده ما قصد داریم تا تکه‌های حلقه را پیدا کرده و به ارباب بزرگ تبدیل شویم.

9. گرافیک فنی

درست است که با نمایش‌هایی که از بازی دیده‌ایم می‌توان گفت که گرافیک فنی بازی در حد بازی‌هایی مانند Horizon Forbidden West نیست اما کارگردان بازی یعنی Hidataka Miyazaki در مصاحبه‌ای گفته است که تیمش تحت فشار فراوانی برای رساندن گرافیک بازی به ریمیک دیمن‌سولز بوده است. الدن رینگ نسبت به دیگر بازی‌های فرام‌سافتور پیشرفت بصری بسیاری داشته است و به علاوه گرافیک هنری بسیار چشم‌نوازی نیز دارد.

الدن رینگ

10. نکات تکنیکال بازی

نسخه‌ی PS5 و Xbox Series X بازی دو حالت رزولوشن و پرفورمنس را برای انتخاب در اختیار مخاطب قرار خواهند داد که به ترتیب رزولوشن 4K را در کنار 30 فریم بر ثانیه و 60 فریم برثانیه را با رزولوشن داینامیک و متغیر ارائه خواهند کرد. همچنین در هر دو حالت بازی از ری‌تریسینگ برخوردار خواهد بود. بر روی Xbox Series S نیز رزولوشن 2K یا 60 فریم بر ثانیه از گزینه‌های شما خواهد بود و در هیچ‌کدام از این موارد بازی از نورپردازی ری‌تریسینگ استفاده نخواهد کرد.همچنین از منابعی مختلف به گوش رسیده است که حجم بازی بر روی PS5 حدود 44 و بر روی ایکس‌باکس حدود 50 گیگابایت خواهد بود.

نظر شما در مورد الدن رینگ چیست؟ آیا از طرفداران این سبک بازی‌ها هستید؟ نظرات خود را با ما و دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH