سامسونگ باتری‌های اپل را مزخرف دانست

apple-samsung

ظاهرا دعوای این دو شرکت تمامی ندارد و قرار نیست تا هفته‌ای را بدون شاهد بودن درگیری بین اپل و سامسونگ بدانیم و در همین راستا نیز در جدیدترین جنجال، سامسونگ باتری‌های اپل را مزخرف دانست تا بار دیگر شعله جنگ بالا بگیرد.

جنگ بین سامسونگ و اپل در نوع خود برای افرادی که پیگیر اخبار فناوری هستند جذاب است و کسانی که مانند من هوادار هیچ‌یک از این برندها نیستند تنها با خواندن ماجراهای بگومگوی مسئولان این دو شرکت به خنده می‌افتند. دعوای این دو شرکت به‌تدریج در حال تبدیل شدن به یک نزاع بچگانه است و مسئولان این دو کمپانی در حال تخریب یکدیگر هستند و همین امر موجب شده تا به بهانه‌های مختلف، شاهد تخریب امکانات شرکت‌ دیگر و محصولات آن توسط مسئولان شرکت رقیب باشیم. در آخرین اقدام ازاین‌دست مسئولان شرکت سامسونگ در یک حرکت عجیب اقدام به حمله دیگری به محصولات اپل کرده‌اند و کیفیت باتری‌های محصولات شرکت اپل را خجالت‌آور دانسته‌اند.

مسئولان سامسونگ درباره این ماجرا اعتقاد دارند که باتری گوشی‌های آیفون، به‌خصوص مدل آیفون 5s بسیار ضعیف است و توان رقابت با گوشی‌های دیگر را ندارد و به همین دلیل نیز کاربران این محصول باید دائما به دنبال ورودی برق برای شارژ کردن گوشی خود باشند، سامسونگ درباره این ماجرا مثالی را نیز می‌آورد: «کافی است به یک فرودگاه بین‌المللی مراجعه نمایید و شاهد این باشید که تعدادی از افراد با لباس‌هایی شیک بر روی زمین نشسته‌اند و با گوشی‌های گران‌قیمت آیفون خود در کنار ورودی برق قرار گرفته‌اند تا گوشی خود را که تنها با استفاده از فیس بوک باتری خالی کرده است، پر کنند.»

این ادعای سامسونگ در حالی مطرح می‌شود که مدتی پیش نیز رییس شرکت بلک‌بری با حمله به گوشی‌های آیفون، کاربران این گوشی را به‌مانند کسانی دانسته بود که می‌خواهند دیوار را بغل کنند و قاعدتا همان‌طور که دستان آن‌ها برای بغل کردن دیوار کافی نیست، امکانات سخت‌افزاری تلفن‌ آن‌ها نیز برای ادای احترام به ادعاهای موردنظر شرکت سازنده مبنی بر کارایی گوشی کافی نخواهد بود.

در این‌که همه طرفداران اپل دوست دارند تا باتری بهتری داشته باشند، شکی نیست ولی مشکل ماجرا این است که عملکرد باتری آیفون 5S و گلکسی اس 5 در یک بنچ مارک مشابه به شرح زیر بوده است:
گلکسی اس 5: هشت ساعت و 5 دقیقه
آیفون 5s: پنج ساعت و 46 دقیقه

آمار از برتری باتری گوشی سامسونگ خبر می‌دهند ولی این برتری در حدی نیست که بخواهیم باتری گوشی اپل را خجالت‌آور بدانیم و این اقدام مسئولان سامسونگ به‌جز ایجاد هیاهوی رسانه‌ای، هدف دیگری را دنبال نمی‌کرده است و اقداماتی از این‌ دست شایسته مسئولان شرکت‌های بزرگی مانند اپل و سامسونگ نیست.

2 در مورد “سامسونگ باتری‌های اپل را مزخرف دانست”

  1. اگه سایز صفحه نمایش رو در نظر بگیریم سامسونگ درست گفته چون با وجود صفحه نمایش بزرگتر و لذت بیشتر و مصرف باتری بیشتر بازم شارژدهی اس5 از 5اس بیشتر هست
    ولی مطمئنا در ایفون 6 شارژدهی به میزان پرچمدارای سایر شرکتها خواهد رسید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH