از این به بعد با Google Now دستگاه‌های صوتی خود را با صدایتان کنترل کنید!

هفته گذشته، گوگل اعلام کرد که در حال ایجاد نوعی دستورات صوتی در آخرین ورژن Google Now  است که به شما کمک می‌کند تا وسایل صوتی خانه‌تان را به صدای خود کنترل کنید.  به نظر می‌رسد که این قضیه جدی بوده و هم اکنون این ویژگی در حال تکمیل شدن است.

Google-Now-will-soon-let-you-control-media-with-your-voice

 

البته این قابلیت فعلا به معنای کنترل کامل صوتی نیست و تنها یک سری کلمات از پیش تعیین شده برای این قضیه در نظر گرفته شده است.

این عملکرد فعلا فقط برای برخی از کاربران قابل دسترسی است و هنوز عمومی نشده است. این قابلیت توسط برخی از وب‌سایت ها تست شده است و دستورات پیش‌فرض به راحتی مورد استفاده قرار گرفته و وظیفه خود را به دسترسی انجام داده اند.

به طور مثال با گفتن کلمه “Previous Song” به معنی «آهنگ قبلی»، موسیقی در حال پخش به ابتدای آهنگ باز می‌گردد. دستوراتی که از این طریق تست شده کلماتی مانند : Play Next Song, Next Song/Track, Stop Music, Pause بوده است که به درستی عملکرد آنها اثبات شد.

همچنان با گفتن کلمات Volume up/Down و یا  Lower/Raise volume می‌توانید تنها وارد تنظیمات مربوط به صدا شوید ولی کم یا زیاد شدن ولوم آهنگ شما انجام نمی‌شود!!!

قواعد کلی که گوگل برای این قابلیت جدید در نظر گرفته است جذاب و دوست داشتنی است. این ویژگی جدید تا یک الی دو هفته آینده در دسترس تمام کاربران قرار خواهد گرفت. پس منتظر اعلام بروز رسانی توسط گوگل باشید.

کار بر روی این چنین دستورات و قابلیت‌هایی در زمان بسیار خوبی توسط گوگل در حال انجام شدن است. با عرضه محصولات پوشیدنی اندرویدی، ارزش این قابلیت‌ها بیش از پیش مشخص خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH