اپلیکیشن شبکه اجتماعی ترامپ برای سیستم‌عامل iOS منتشر شد

بر اساس گزارش وبسایت CNET، اپلیکیشن شبکه اجتماعی دونالد ترامپ؛ رئیس‌جمهور پیشین ایالات‌متحده با نام Truth Social و ساختاری مشابه با توئیتر در فروشگاه اپ استور اپل منتشر شده است. Billy B؛ مدیر تولید Truth Social با انتشار بیانیه‌ای از طریق حساب‌کاربری تائید شده منتسب به خود این خبر را رسما رسانه‌ای کرد. وی پیش‌تر اعلام کرده بود که مردم روز 21 فوریه (2 اسفند ماه) را به خاطر سپرده و آن‌را در تقویم‌های خود علامت‌گذاری کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، وی گفت: “در حال حاضر برای انتشار این برنامه در اپ استور اپل طی روز دوشنبه؛ 21 فوریه آماده هستیم.” از قضا 21 فوریه به‌عنوان روز رئیس‌جمهور در ایالات‌متحده در نظر گرفته شده و جزو ایام تعطیل در تقویم این کشور محسوب می‌شود.

در پاییز سال گذشته کاربری با شناسه donaldjtrump از طریق انتشار تصویر یک خوک بیمار به‌طور ضمنی خبر عدم آماده‌سازی این پلتفرم را اعلام کرد. با این‌حال چنان‌چه شبکه اجتماعی اخیرا راه‌اندازی شده با سرنوشتی مشابه نمونه سال گذشته مواجه نشود؛ در این‌صورت چنین پدیده‌ای نشان‌دهنده بازگشت مجدد دونالد ترامپ به رسانه‌های اجتماعی خواهد بود. به‌دنبال حمله روز 6 ژانویه سال 2021 (17 دی ماه 99) به ساختمان کنگره ایالات‌متحده، شبکه‌های اجتماعی توئیتر و فیس‌بوک دسترسی دونالد ترامپ؛ رئیس‌جمهور پیشین به پلتفرم‌های خود را مسدود کردند.

پیش از حذف نسخه آزمایشی Truth Social در پاییز سال گذشته، بررسی کد وبسایت آن نشان داد که این پلتفرم روی نسخه عمدتا دستکاری نشده نرم‌افزار متن باز Mastodon اجرا می‌شد. گروه صیانت از آزادی نرم‌افزار در ماه اکتبر گروه فناوری و رسانه‌ای ترامپ (TMTG) را به‌دلیل عدم اشتراک‌گذاری سورس کد پلتفرم به نقض مجوز AGPLv3 نرم‌افزار Mastodon متهم کرد. پس از گذشت 2 هفته این وبسایت اقدام به افزودن یک بخش اختصاصی حاوی آرشیو ZIP سورس کد خود کرد.

بر اساس پست‌های منتشر شده توسط خبرگزاری رویترز به‌نظر می‌رسد که ساختار شبکه اجتماعی Truth Social با فرمول توئیتر اختلاف چندانی ندارد. کاربران از طریق این شبکه قادر به انتشار پست‌های خود تحت عنوان “Truths” خواهند بود (این واژه معادل توئیت است). بعلاوه اشتراک‌گذاری مجدد پست‌ها در تایم‌لاین شخصی به منظور گسترش دامنه دسترس‌پذیری آنها نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیر اجرایی Truth Social که به پرسش‌های کاربران آزمایشی این پلتفرم پاسخ می‌داد؛ اعلام کرد که در حال حاضر کمپانی روی توسعه یک سیاست راستی‌آزمایی کار می‌کند و این قابلیت طی هفته‌‌های آینده منتشر خواهد شد. همچنین وی خاطرنشان کرد که TMTG روی توسعه مشخصه پیام‌رسانی مستقیم نیز کار می‌کند؛ قابلیتی که بعدها در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

بر اساس آخرین اطلاعات مخابره شده توسط وبسایت CNET، اکنون اپلیکیشن Truth Social در اپ استور iOS قابل دسترس است. با این‌حال برخی کاربران برای ایجاد حساب‌کاربری خود دچار مشکل هستند. ظاهرا تعدادی از کاربران هنگام وارد نمودن اطلاعات مربوط به تاریخ تولد، آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود با پیام خطا مواجه می‌شوند؛ در حالی‌که برخی دیگر ادعا می‌کنند که در لیست انتظار قرار گرفته‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH