هرآنچه از هدست PSVR 2 می‌دانیم

در این مقاله قصد داریم تا هر اطلاعاتی که از هدست واقعیت مجازی سونی و پلی‌استیشن یعنی PSVR 2 در دست داریم را بررسی و مرور کنیم.

شرکت سونی در سال‌های اخیر با عرضه پلی‌استیشن وی‌آر توانست تا سهم بزرگی در بازار واقعیت مجازی را به دست آورد. چه از لحاظ فروش سخت‌افزاری و چه توسعه بازی و نرم‌افزار، سونی در این سال‌ها توانست فروش خوبی را تجربه کند، مخصوصا که سخت‌افزار پشتیبان این هدست یعنی پلی‌استیشن 4 خود فروش بسیار خوبی داشته و افراد زیادی از قبل پیش نیاز آن را در دست داشتند.

حال با گذشت 6 سال از عرضه این هدست سونی تصمیم گرفته است تا در کنار نسل جدید کنسول‌های خود یعنی PS5، هدست جدید خود را نیز تحت عنوان پلی‌استیشن وی‌آر 2 به خانواده آن اضافه نماید. این کمپانی سعی کرده است تا دلایل زیادی را به مخاطبان جدید خود و همچنین مخاطبانی که نسخه قبلی این هدست را از پیش خریداری کرده‌اند، برای خرید نسخه جدید آن در اختیار کاربرانش قرار دهد. تاکنون سونی صحبتی در مورد تاریخ دقیق عرضه هدست PSVR 2 نداشته است. در ادامه به اطلاعاتی که از این هدست و بازی‌هایش در دست داریم را مرور خواهیم کرد تا تصوری دقیق‌تر از آن پیدا کنیم.

کنترلر‌های PSVR 2

  • سونی کنترلر‌های هدست جدید خود را PSVR 2 Sense Controller نام گذاری کرده که درواقع روند نام گذاری دسته‌های PS5 را پیش گرفته است.
  • از ظاهرا این کنترلرها سال گذشته رونمایی شد که می‌توان تغییرات کاملی را در طراحی آن مشاهده نمود. مانند بسیاری از وی‌آرهای بازار، سونی نیز دسته‌هایش را با حلقه‌ای که دور دست قرار می‌گیرد ساخته است.

هدست PSVR 2

  • دکمه‌هایی که روی دوال‌سنس یا کنترلر خود PS5 می‌بینیم بر روی این دو کنترلر تقسیم شده و نیمی از آن‌ها روی هر کدام قرار گرفته‌اند.
  • سنس کنترلر‌ها قرار است تا از هپتیک فیدبک استفاده نمایند. این فناوری که در داخل دوال‌سنس نیز به کار رفته است برای القای بسیار بهتر لرزش‌ها کاربرد داشته و استقبال بسیار خوبی نیز از آن بر روی کنترل‌های PS5 شده است.

هدست PSVR 2

  • دیگر خصوصیتی که این کنترلر‌ها از دوال‌سنس به ارث برده‌اند اداپتیو تریگر‌ها هستند. این فناوری در واقع موتوری را در داخل دکمه‌های عقبی دسته قرار می‌دهد تا مثلا زمانی که از یک تیر‌و‌کمان استفاده می‌کنید از خود مقاومت نشان دهد.
  • خصوصیت جذاب و جدیدی که این کنترلر‌ها دارا هستند قابلیت ردیابی انگشت‌ها است. با این قابلیت، دسته‌ها می‌توانند موقعیت انگشت‌های شما را با حسگر مادون‌قرمز تشخیص داده و آن‌ها را داخل بازی پیاده سازی کند. پس در واقع شما قادر خواهید بود تا در بازی اجسام را در دستان خود بگیرید.

هدست PSVR 2

  • این کنترلر‌ها باتری قابل شارژ خواهند داشت که با USB-C قابل شارژ خواهند بود.

هدست PSVR 2

  • هدست جدید پلی‌استیشن برخلاف نسخه قبلی خود، فقط با PS5 سازگار بوده و کنسول نسل قبلی سونی قادر نخواهد بود تا از این هدست استفاده کند.

 

  • PSVR 2 تنها با یک کابل USB-C به کنسول PS5 متصل خواهد شد و مانند نسل قبل نیاز به تعداد بسیار زیادی کابل و تبدیل کننده نخواهد داشت.
  • این هدست از نمایشگر‌هایی با پنل اولد استفاده می‌کند.

  • رزولوشن هر کدام از نمایشگر‌های آن 2000 در 2040 پیکسل بوده که هر کدام برای یک چشم، در مجموع رزولوشن 4K را در اختیار ما خواهند گذاشت که جهشی بزرگ محسوب می‌شود.
  • رفرش‌ریت این نمایشگر‌ها نیز 90 الی 120 هرتز بوده که دست بازی‌ساز‌ها را برای انتخاب بین رزولوشن یا فریم‌ریت باز می‌گذارد.

  • زاویه‌دید این این هدست نیز تا 110 درجه افزایش یافته است که پیشرفت قابل توجهی است.
  • این هدست همچنین صدای سه‌بعدی را ارائه خواهد کرد که مانند آن را در هدست پالس PS5 دیده‌ایم.

هدست PSVR 2

  • PSVR 2 همچنین 4 دوربین اکسترنال بر روی خود دارد تا موقعیت کاربر را بسنجد و دیگر نیازی به دوربین پلی‌استیشن در زیر یا بالای تلویزیون شما نخواهد بود.
  • یکی از قابلیت‌های این هدست که مانند آن را در هیچ مورد مشابهی ندیده‌ایم انتقال لرزش است. به طوری که علاوه بر کنترلر‌ها این هدست نیز در مواقع مختلفی با استفاده از هپتیک فیدبک خواهد لرزید تا حس فراگیر مخاطب از قبل نیز بیشتر شود.
  • فناوری آخر این هدست نیز که بسیار تاثیرگذار است قابلیت ردیابی چشم است. به طور کلی این فناوری برای افزایش و بهبود گرافیک فنی بازی‌ها کاربرد دارد. این حسگر‌ها تشخیص خواهند داد که شما به کجا نگاه می‌کنید تا بتواند بخش‌هایی که به آن‌ها نگاه نمی‌کنید را با کیفیت کمتری خروجی بگیرد و توان اصلی خود را روی سوژه مورد نظر بگذارد. با قدرت زیادی که PS5 دارد این قابلیت کمک خواهد کرد تا پیشرفت چشم‌گیری را در گرافیک بازی‌ها شاهد باشیم.

هدست PSVR 2

  • عرضه PSVR 2 برای سال 2022 برنامه ریزی شده است و با توجه به فناوری‌های گران‌قیمتی که در آن استفاده شده است می‌توان انتظار داشت که با نسخه قبلی خود هم‌قیمت بوده و 400 دلار باشد و یا حتی به اندازه خود PS5 یعنی 500 دلار قیت‌گذاری شود.
  • اولین بازی انحصاری معرفی شده برای این هدست نیز در دنیای بازی هورایزن جریان داشته و Horizon Call of The Mountain نام دارد. در تیزر کوتاهی که از آن دیدیم بازی گرافیک چشم‌نواز خود را به رخ کشید و بسیاری را برای عرضه این هدست و بازی‌هایش هیجان‌زده کرد.

هدست PSVR 2

نظر شما در مورد این هدست چیست؟ آیا به موفقیت نسل قبل خود خواهد رسید؟ نظرات خود را با ما و دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH