سامسونگ رکورددار بیش‌ترین تعداد پتنت‌های ثبت شده در جهان طی سال 2021 است

سودآوری عملیاتی سامسونگ الکترونیکس طی 3 ماهه چهارم سال 2021 به لطف ثبت رکورد فروش سالیانه، رشد 53.3 درصدی را تجربه کرد. بزرگ‌ترین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان اعلام کرده که سودآوری عملیاتی آن در حد فاصل ماه‌های اکتبر تا دسامبر 2021 به 13.87 تریلیون وون (11.55 میلیارد دلار) رسیده است. این در حالیست که سودآوری عملیاتی سامسونگ الکترونیکس طی دوره 3 ماهه مشابه در سال گذشته برابر با 9 تریلیون وون بوده است.

همچنین سامسونگ حدودا 90416 مورد پتنت را در سراسر جهان به ثبت رسانده است. از این تعداد 6366 مورد در ایالات‌متحده ثبت شده و این موضوع سامسونگ را به رکورددار بیش‌ترین میزان ثبت پتنت در جهان طی سال 2021 تبدیل می‌کند. در نتیجه سامسونگ از بسیاری از کمپانی‌های بزرگ در جهان پیشی گرفته است. این اطلاعات بر اساس گزارش تنظیم شده توسط موسسه Bankless Times ارائه شده‌اند.

بر اساس داده‌های گردآوری شده، غول فناوری کره‌ای تعداد 90416 مورد پتنت مختلف را به ثبت رسانده است. فعالیت شرکت‌ها در زمینه ثبت اختراع یکی از معیارهای حیاتی برای سرمایه‌گذاران ، تحلیل‌گران و محققان است. این موضوع نشان‌دهنده سلامت مالی یک شرکت است؛ چرا که به نوعی ارزش آن‌را به معرض نمایش می‌گذارد.

سیطره چین

گزارش فعلی به مقایسه 250 کمپانی در سراسر جهان پرداخته است. نتایج گزارش نشان می‌دهند که شرکت‌های آسیایی بر 10 جایگاه برتر در جهان سیطره دارند. البته 6 مورد از این 10 شرکت دارای اصالت چینی هستند. در مقابل، ایالات‌متحده و کره‌جنوبی هرکدام صاحب یک شرکت بوده و 2 کمپانی حاضر در این فهرست نیز از اصالت ژاپنی برخوردار هستند.

آکادمی علوم چین (CAS) با ثبت بیش از 78 هزار مورد پتنت در رتبه دوم جای گرفت. Midea Group با ثبت حدودا 58 هزار پتنت و Huawei Investment and Holding با ثبت تقریبا 48 هزار پتنت به‌ترتیب رتبه‌های سوم و چهارم را به خود اختصاص دادند. IBM به‌عنوان تنها نماینده ایالات‌متحده در میان 10 کمپانی برتر موفق به کسب جایگاه هشتم شد. بر اساس اطلاعات موجود، غول فناوری آمریکایی مالکیت تقریبا 42 هزار مورد حق ثبت اختراع را در اختیار دارد. شرکت‌های ژاپنی کانن و پاناسونیک نیز با ثبت 40706 و 37538 مورد پتنت طی سال 2021 به‌ترتیب در رتبه‌های نهم و دهم را کسب کردند.

همچنین داده‌ها نشان می‌دهند که چین 29 درصد از 250 خانواده حق اختراع در سراسر جهان را تحت سیطره خود قرار داده است. برای مقایسه جالب است بدانید که سهم ایالات‌متحده و ژاپن در این حوزه به‌ترتیب برابر با 24 و 19 درصد است. تسلط چین نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری جدی این کشور در زمینه ثبت اختراع بوده و چنین رویکردی از فرهنگ غنی تحقیق و توسعه در این کشور آسیایی ناشی می‌شود.

چشم‌انداز ثبت اختراع در ایالات‌متحده چگونه است؟

در خصوص وضعیت ثبت اختراع در ایالات‌متحده نیز گزارش مذکور نشان می‌دهد که کمپانی‌ها برای تلاش‌های تحقیق و توسعه خود در چه حوزه‌هایی اولویت قائل شده‌اند. بر این اساس بخش‌هایی نظیر پزشکی از راه دور، غذا و کشاورزی و کاهش تغییرات اقلیمی، حجم قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده‌اند. بعلاوه علاقه‌مندی به پیشرفت زنجیره تامین نیز مشهود است. تلاش‌ها در این حوزه بر مقوله نظارت آنی روی کالاها از خطوط تولید گرفته تا مصرف‌کننده نهایی متمرکز بوده است.

بعلاوه این مطالعه‌ نشان داد که تعداد مجوزهای ثبت اختراع صادر شده در ایالات‌متحده کاهش یافته است. تعداد مجوزهای ثبت اختراع صادر شده طی مدت یک دهه گذشته حدودا 7 درصد کاهش یافته است. همچنین تعداد این مجوزها در سال 2021 نسبت به سال 2020 افت 1 درصدی را نشان می‌دهد. به‌طور مشابه تعداد پتنت‌های منتشر شده نیز از حدود 413 هزار به 410 هزار مورد کاهش یافته و افت 1 درصدی را تجربه نموده است.

تحلیل‌گران معتقدند که کاهش میزان درخواست ثبت اختراع و مجوز پتنت‌های صادر شده، ریشه در عوامل متعددی دارند و یکی از آنها رکود اقتصادی ناشی از شیوع فراگیر بیماری کووید 19 است. با این‌حال علیرغم وجود فضای چالش برانگیز اقتصادی، کمپانی‌های مختلف برای ادامه روند نوآوری از شجاعت کافی برخوردار بوده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH