هدست واقعیت‌مجازی اپل با نمایشگر میکرو LED و تراشه M1 عرضه خواهد شد

با نزدیک شدن به موعد رونمایی از هدست واقعیت‌مجازی اپل در پایان سال، شایعات پیرامون این محصول جدید سریع‌تر از حد معمول در حال مطرح شدن هستند. امروز جزئیات جدیدی پیرامون مشخصات نمایشگر و تراشه پردازنده این هدست در فضای وب منتشر شده است.

بر اساس اعلام وبسایت کره‌ای حوزه فناوری با نام ETNews (به نقل از پایگاه اینترنتی iMore) اطلاعات داخلی به‌دست آمده نشان می‌دهند که اپل با همکاری کمپانی TSMC سرگرم توسعه یک تراشه میکرو LED برای این محصول است.

وبسایت ETNews در گزارش خود خاطرنشان می‌کند: “صنعت تولید قطعات پیش‌بینی می‌کند که اپل در اوایل سال جاری یک پایانه هدست واقعیت‌مجازی را برای بازار متاورس عرضه خواهد کرد. اکنون مشخص شده که تست عملکردی برای تولید هدست واقعیت‌مجازی به تازگی تکمیل شده است. دستگاه‌های واقعیت‌مجازی اپل از نمایشگرهای اولد (دیود ساطع‌کننده نور میکرو ارگانیک) استفاده خواهند کرد. اپل به منظور توسعه نمایشگرهای اولد برای دستگاه‌های VR با کمپانی تایوانی TSMC همکاری نموده است. نمایشگرهای میکرو اولد نیازی به فیلترهای رنگی ندارند. زیرا المان‌های اولد مستقیما روی ویفر تراشه قرار می‌گیرند. این موضوع موجب طراحی کوچک‌تر، باریک‌تر و کارآمدتر پنل‌های میکرو اولد خواهد شد.”

همچنین در گزارش فوق خاطرنشان شده که اپل هدست واقعیت‌مجازی خود را به تراشه M1 مجهز خواهد کرد. این نیمه‌هادی پیش‌تر در جدیدترین مدل‌های آی‌پد و مک‌بوک اپل مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

اگرچه اطلاعات لو رفته توسط وبسایت ETNews به رسانه‌های اصلی حوزه فناوری نیز راه یافته است؛ اما نمی‌توان صحت آنها را به‌صورت شتاب‌زده مورد تائید قرار داد. همچنین بر اساس برخی شنیده‌ها شرکت اپل برای این هدست از سیستم‌عامل iOS آی‌فون استفاده خواهد کرد. این در حالیست که یک قطعه کد پیش‌تر لو رفته توسط وبسایت نسبتا معتبر GitHub به وضوح نشان می‌دهد که غول کوپرتینویی سرگرم توسعه یک سیستم‌عامل مجزا با نام Reality OS برای هدست آینده خود است.

ادعای استفاده از تراشه‌ M1 کمی معتبرتر به‌نظر می‌رسد؛ زیرا اکنون می‌دانیم که این دستگاه با پردازنده‌ای که اپل آن‌را به‌عنوان جانشین نمونه‌‌های اینتلی برای برخی مدل‌های مک خود طراحی نموده؛ تست شده است. پردازنده M1 به لحاظ توان پردازشی با تراشه 5 نانومتری A14 Bionic که در سری آی‌فون 12 مورد استفاده قرار گرفته؛ قابل مقایسه است. این پردازنده با وجود 16 میلیارد عدد ترانزیستور از اندازه‌ای کوچک برخوردار بوده و قادر به ارائه حداکثر کارآیی و بهره‌وری انرژی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH