نوکیا C2 2nd Edition با نمایشگر 5.7 اینچی و بدنه فلزی معرفی شد

کمپانی HMD Global ضمن معرفی مدل‌های جدید سری نوکیا C21 از یک هندست مقرون‌به‌صرفه‌تر با نام نوکیا C2 2nd Edition رونمایی کرد. این گجت جانشین مدل نوکیا C2 به‌شمار می‌رود؛ اما پیشرفت‌های اعمال شده در آن با تنزل برخی ویژگی‌های دستگاه جبران می‌شوند.

استفاده از شاسی فلزی یکی از پیشرفت‌های عمده نوکیا C2 2nd Edition محسوب می‌شود. بنابراین انعطاف‌پذیری این هندست در برابر ضربات معمول روزمره نسبت به نوکیا C2 با بدنه پلاستیکی به‌مراتب بیش‌تر خواهد بود. اما سایر مشخصات اسمارت‌فون جدید نسبت به مدل نسل قبلی خود تنزل یافته است.

نوکیا C2 2nd Edition مجهز به یک نمایشگر 5.7 اینچی با رزولوشن 480×960 پیکسل و نسبت ابعاد 18:9 است. این در حالیست که رزولوشن نمایشگر نوکیا C2 برابر با 720×1440 پیکسل است. بعلاوه دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با یک نمونه 2 مگاپیکسلی (به‌همراه فلاش LED اختصاصی) جایگزین شده است. با این‌حال دوربین پشتی 5 مگاپیکسلی بدون تغییر باقی‌مانده است.

همچنین مدل جدید مجهز به یک باتری کوچک‌تر با ظرفیت 2400 میلی‌آمپرساعت و قابلیت پشتیبانی از شارژ 5 واتی از طریق پورت میکرو USB است. برای مقایسه جالب است بدانید که نوکیا C2 از یک باتری 2800 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند. به هرحال نوکیا C2 2nd Edition یکی از معدود هندست‌هایی است که کماکان از یک باتری قابل‌تعویض توسط کاربر بهره می‌گیرد. بعلاوه جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون نیز قابل دسترس است.

نوکیا C2 2nd Edition در مدل‌های رنگی خاکستری (Warm Gray) و آبی (Dark Blue)

به‌نظر می‌رسد که نوکیا C2 2nd Edition مجهز به یک تراشه جدید با پردازنده مرکزی 4 هسته‌ای و فرکانس پردازشی 1.5 گیگاهرتزی است. با این‌حال جزئیات دقیق مربوط به این تراشه هم‌اکنون قابل دسترس نیست. این هندست با سیستم‌عامل اندروید 11 گو ادیشن و وعده دریافت پچ‌های امنیتی برای مدت 2 سال روانه بازار شده و از اتصال 4G (Cat.4) پشتیبانی می‌کند.

اسمارت‌فون پایین‌رده جدید نوکیا مجهز به 1 یا 2 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود. هر 2 ورژن تک سیم‌کارته و 2 سیم‌کارته این هندست دارای درگاه اختصاصی کارت حافظه میکرو اس‌دی هستند.

بعلاوه کمپانی HMD از چندین هدفون با برند نوکیا و اتصال سیمی و بی‌سیم رونمایی کرد. این هدفون‌ها با برندی ساده یعنی Nokia Headphones تولید شده و از طراحی با وزن سبک و بالشتک‌های نرم رو گوشی بهره می‌گیرند. همچنین شرکت فنلاندی پیش‌تر از هدفون +Nokia Go Earbuds 2 نیز رونمایی کرده بود. این محصول با وعده پخش حداکثر 24 ساعته موسیقی و مقاومت در برابر پاشیدگی آب (به لطف برخورداری از گواهی حفاظتی IPX4) روانه بازار می‌شود. کیس حمل این ایربادها مجهز به یک باتری 300 میلی‌آمپرساعتی بوده و از طریق پورت USB-C و ظرف مدت 2 ساعت به‌طور کامل شارژ می‌شود.

تصویر Nokia Headphones در کنار +Nokia Go Earbuds 2

جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری نوکیا C2 2nd Edition و هدفون‌های جدید به‌زودی اعلام خواهد شد. بر اساس اعلام HMD سال 2021 نخستین سال دستیابی این شرکت به سودآوری عملیاتی محسوب می‌شود. در این دوره اسمارت‌فون‌های مقرون‌به‌صرفه جریانی از درآمدهای رو به رشد را برای کمپانی به ارمغان آورده و این سناریو در رابطه با خدمات ارائه شده توسط برند فنلاندی نیز صادق است.

HMD Global پیش‌بینی می‌کند که در 6 ماهه نخست سال 2022 تعداد مشترکین پکیج‌های خدماتی این شرکت به 1 میلیون نفر خواهد رسید. کمپانی به منظور پاسخگویی بهتر به نیازهای مشترکین، سرویس‌های خود را به یک واحد مجزا تقسیم نموده است. این موضوع به HMD امکان می‌دهد تا فرآیندهای داخلی شرکت را تسهیل نموده و پشتیبانی بهتری را به مشتریان فعلی خود ارائه نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH