ایلان ماسک درباره احتمال هدف‌گیری سیستم اینترنت استارلینک در اوکراین هشدار داد

ایلان ماسک؛ مدیرعامل شرکت‌های تسلا و SpaceX با انتشار پیامی هشدارآمیز اعلام کرد که ریسک هدف قرار گرفتن سیستم پهنای باند ماهواره‌ای استارلینک در کشور اوکراین بسیار زیاد است. این در حالیست که تهاجم روسیه به اوکراین موجب ایجاد وضعیت بحرانی در این کشور شده است.

پیام هشدارآمیز مدیرعامل شرکت SpaceX پس از آن منتشر می‌شود که یک تحقیق انجام شده در زمینه امنیت اینترنت نشان داد که دستگاه‌های استفاده‌کننده از ارتباطات ماهواره‌ای به‌طور بالقوه می‌توانند به یک نشانه یا سیگنال هشدار تبدیل شده و روسیه احتمالا از آنها به منظور هدف‌گیری حملات هوایی استفاده خواهد کرد. بنابراین ایلان ماسک با انتشار توئیتی اعلام کرد:

“هشدار مهم: استارلینک تنها سیستم ارتباطی غیر روسی است که هنوز در برخی مناطق اوکراین عمل می‌کند؛ بنابراین احتمال هدف قرار گرفتن آن زیاد است. لطفا از این سرویس با احتیاط استفاده کنید.”

بعلاوه وی از کاربران درخواست کرده تا تنها در صورت نیاز، سامانه استارلینک را فعال نموده و آنتن را تا حد امکان در فاصله‌ای دور از افراد قرار دهند. همچنین آقای ماسک خاطرنشان کرد که کاربران به منظور جلوگیری از تشخیص بصری سامانه استارلینک بایستی نوعی استتار نوری را روی آنتن ایجاد نمایند.

این مقام ارشد SpaceX طی هفته گذشته اعلام کرد که کمپانی وی سرویس‌های خود را در اوکراین فعال نموده و SpaceX ترمینال‌های بیش‌تری را به این کشور ارسال خواهد کرد. این بیانیه در پاسخ به درخواست یکی از مقامات دولتی اوکراین مبنی بر واگذاری تعداد بیش‌تری از ایستگاه‌های استارلینک به این کشور صادر شد.

میخائیلو فدوروف؛ معاون نخست وزیر اوکراین از استارلینک به‌دلیل حفظ امکان ارتباط میان شهرهای مختلف و نجات جان افراد از طریق ارائه خدمات اضطراری قدردانی کرده است. با این‌حال این مقام دولتی اعلام کرد که به‌دلیل حملات روسیه به زیرساخت‌های کشور، اکنون دولت اوکراین برای آنلاین نگه داشتن سرویس استارلینک به تعدادی ژنراتور برق احتیاج دارد. همچنین این موضوع موجب شد تا ایلان ماسک به منظور کاهش حداکثر میزان انرژی مصرفی استارلینک، فرمان انتشار به‌روزرسانی جدیدی را صادر نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH