سامسونگ دیسپلی روی توسعه یک پنل اولد جدید برای محصولات اپل کار می‌کند

اپل یکی از بزرگ‌ترین مشتریان سامسونگ دیسپلی به‌شمار می‌رود و این موضوع تقریبا بر هیچ‌کس پوشیده نیست. در واقع محصولات تولیدی غول کره‌ای در طیف گسترده‌ای از آی‌فون‌های پیشرفته و برخی مدل‌های آی‌پد اپل به‌کار گرفته می‌شوند. بر اساس اعلام وبسایت The Elec ظاهرا اکنون سامسونگ دیسپلی سرگرم توسعه گونه کاملا جدیدی از پنل‌های اولد برای دستگاه‌های اپلی است.

فناوری اولد جدید سامسونگ در بسیاری از محصولات آینده اپل به‌کارگیری خواهد شد

بر اساس شنیده‌ها، پنل‌های اولد دو پشته‌ای جدید در عوض 1 لایه از 2 لایه ساطع‌کننده نور استفاده می‌کنند. این پدیده موجب افزایش تقریبا 2 برابری سطح روشنایی و جهش 4 برابری طول عمر پنل‌های مذکور می‌شود. بی‌تردید هزینه تولید این پنل‌ها نیز افزایش خواهد یافت؛ اما این موضوع نبایستی برای اپل چندان مشکل‌ساز باشد.

پنل‌های اولد پشته‌ای 2 لایه در آی‌پدها، آی‌مک‌ها و مک‌بوک‌های سال 2024 و 2025 اپل به‌کار گرفته خواهند شد. همچنین گزارش جدید به یکی از موارد کاربری این پنل‌ها برای صنایع خودروسازی اشاره دارد. در واقع این پنل‌ها برای اتومبیل‌های خودران نیز قابل استفاده هستند. با این‌حال تولید انبوه پنل‌های اولد پشته‌ای (که سامسونگ از آنها با نام مستعار T یاد می‌کند) تا سال 2023 آغاز نخواهد شد.

همچنین شایان به ذکر است که سامسونگ الکترونیکس نخستین شرکتی است که از پنل‌های اولد جدید T1 استفاده خواهد کرد. این موضوع بدان معناست که اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌های آینده سری گلکسی S سامسونگ از این نمایشگر جدید بهره‌برداری خواهند کرد. بعلاوه چنین اقدامی به سامسونگ امکان می‌دهد تا پیش از دریافت سفارشات کلان از شرکت‌هایی نظیر اپل، عملکرد پنل‌های تولیدی خود را آزمایش نماید. در این میان رقبایی نظیر BOE Display به‌دلیل عملکرد نامطلوب در مرحله کنترل کیفیت از دریافت سفارشات اپل محروم شدند و اکنون سامسونگ ترجیح می‌دهد تا از تکرار چنین سناریویی جلوگیری نماید.

اکنون حداقل برای آینده‌ای نزدیک انتظار می‌رود که کلیه محصولات سامسونگ و اپل از پنل‌های اولد سنتی تک پشته‌ای استفاده کنند. این سناریو حداقل تا زمانی‌که سامسونگ موفق به رفع پیچیدگی‌های مربوط به ساخت و طراحی پنل‌های اولد T1 شود؛ ادامه خواهد یافت. دقت رنگ یکی از اصلی‌ترین چالش‌های تولید پنل‌های پشته‌ای 2 لایه به‌شمار می‌رود؛ مقوله‌ای که به نوبه خود یکی از نقاط قوت کلیدی برای فروش پنل‌های اولد قلمداد می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH