قطع چهارصد گیگابایت از ظرفیت اینترنت بین‌الملل ایران به دلیل جنگ اوکراین

مهدی سالم، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات، عصر دیروز توئیتی را در صفحه خود بر روی پلتفرم توئیتر منتشر کرد و از قطع چهارصد گیگابایت از ظرفیت اینترنت بین‌الملل ایران، به علت جنگ اوکراین خبر داد.

گویا بخشی از کابل‌های فیبر نوری حامل اینترنت بین‌الملل به کشور ما، از مرزهای کشور اوکراین عبور می‌کرده است و وقوع جنگ در آن نواحی، باعث قطع این کابل‌ها و کاهش پهنای باند اینترنت بین‌الملل در کشور ما شده است.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیز در یک پست اینستاگرامی به این موضوع اشاره کرد و گفت: از ابتدای وقوع جنگ اوکراین، احتمال می‌دادیم که مسیرهای واقع در آن ناحیه، دچار مشکل شود و از همان موقع به شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرده بودم که ظرفیت‌های جایگزین برای آن، پیش‌بینی کنند.

زارع‌پور همچنین افزود: این چهارصد گیگابایت کاهش در پهنای باند اینترنت بین‌الملل، می‌تواند در ساعات پیک مصرف اینترنت، سرعت و کیفیت اتصال را کاهش دهد.

وزیر ارتباطات در نهایت گفت: ما به طور جدی به دنبال این هستیم که تعداد مسیرهای اینترنت را افزایش دهیم و برای مواقعی که یکی از مسیرها دچار اختلال شد از قبل، مسیرهای پشتیبان برای آن پیش‌بینی کرده باشیم؛ تا در مواقع بحران، دچار کاهش پهنای باند و افت کیفیت و سرعت اینترنت نشویم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH