دبیر شورای عالی فضای مجازی: سرعت اینترنت نه تنها کاهش نیافته، بلکه در حال افزایش است!

امروز سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، در سالگرد تاسیس شورای عالی فضای مجازی، در رابطه با دستاورد‌های این شورا در سال‌های گذشته و برنامه‌های آن در آینده، توضیحاتی را ارائه داد.

وی در رابطه با کیفیت دسترسی به شبکه اینترنت گفت: سرعت اینترنت نه تنها کاهش نیافته، بلکه در حال افزایش است؛ اما سرعت توسعه شبکه با سرعت توسعه بهره‌برداری، تناسب نداشته است؛ از همین رو رشد سریع و زیاد سرعت اینترنت، آن هم در حالی که زیرساخت‌های شبکه آمادگی این سرعت را ندارد، باعث اختلال در خدمات‌رسانی شده و دشمنان این موضوع را به کاهش سرعت اینترنت تعبیر می‌کنند.

فیروزآبادی ادامه داد: در مصوبه بودجه ۱۴۰۱، دولت بودجه‌ای را به شرکت ارتباطات زیرساخت اختصاص می‌دهد تا در جهت رفع این اختلالات و کاستی‌ها استفاده شود و در سال آینده، یک شبکه ارتباطی پایدار و باکیفیت را شاهد باشیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین افزود: در رابطه با همین مسئله با وزیر ارتباطات نیز مذاکراتی را انجام داده‌ایم و ایشان قول مساعد داده‌اند که در سال ۱۴۰۱، در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات تلاش کنند تا توسعه شبکه از میزان مصرف شبکه جلو بزند و اختلالات پیش‌آمده برطرف شود.

فیروزآبادی همچنین به پیام‌رسان‌های ایرانی اشاره کرد و گفت: ما در سال‌های اخیر، توانسته‌ایم پیام‌رسان‌های بومی خوبی را تولید کنیم و امروزه این پیام‌رسان‌ها در کشور استفاده می‌شوند و امید است که در زمینه پیام‌رسان‌ها به خودکفایی بیشتری برسیم.

وی همچنین به راه‌اندازی رمز پویا اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین جرایم فضای مجازی، کلاهبرداری از حساب‌های بانکی شهروندان بود؛ که ما در شورای عالی فضای مجازی، با راه‌اندازی رمز پویا توانستیم جلوی این گونه جرائم را بگیریم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در پایان گفت: امروز در سالگرد تشکیل شورای عالی فضای مجازی، به مردم اطمینان می‌دهیم که با تلاش بیشتر، یک فضای مجازی امن و باکیفیت، در تمام حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و اطلاعاتی، به مردم ارائه دهیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH