کامپیوتر مک پرو اپل با تراشه M2 اکستریم احتمالا در سال 2023 عرضه خواهد شد

بر اساس شایعات پیش‌تر منتشر شده قرار بود شرکت اپل از مدل جدید کامپیوتر مک پرو طی سال جاری میلادی رونمایی کند. همچنین اعلام شد که این محصول از نیمه‌هادی بومی اپل استفاده خواهد کرد. با این‌حال آخرین گزارشات مخابره شده نشان می‌دهند که عرضه این محصول به سال 2023 موکول شده است. اکنون مارک گورمن؛ خبرنگار نشریه بلومبرگ در آخرین شماره از خبرنامه Power On به جزئیات بیش‌تری پیرامون این کامپیوتر اشاره نموده است.

به گفته مارک گورمن به‌نظر می‌رسد که مدل به‌روزرسانی شده مک پرو اپل از تراشه M2 اکستریم استفاده خواهد کرد (حداقل آقای گورمن تصور می‌کند که تراشه مذکور از این نام تجاری بهره خواهد برد). همچنین وی با اشاره به رویداد هفته گذشته شرکت اپل موسوم به Peek Performance خاطرنشان می‌کند که M1 اولترا آخرین تراشه تولیدی واحد Apple Silicon از سری M1 به‌شمار می‌رود.

این موضوع بدان معناست که در حال حاضر M1 اولترا قدرتمندترین تراشه از خانواده M1 قلمداد شده و اپل در مدل آینده مک پرو یا از چندین تراشه M1 اولترا بهره گرفته و یا مطابق ادعای مارک گورمن به سراغ تراشه جدیدی با نام M2 اکستریم خواهد رفت. همچنین مارک گورمن در گزارش خود خاطرنشان می‌کند که این موضوع یکی از دلایل احتمالی برای عدم عرضه مک پرو طی سال جاری و به تعویق انداختن این رویداد تا سال 2023 محسوب می‌شود.

وی ضمن یادداشتی اعلام کرد: “به تعویق انداختن عرضه مدل جدید مک پرو تا زمان آماده‌سازی تراشه‌های سری M2 اقدامی کاملا منطقی است؛ چرا که کامپیوترهای مک با توان پردازشی پایین‌تر و مجهز به تراشه M2 احتمالا پیش از نخستین مدل مک پرو عرضه خواهند شد. عرضه کامپیوتر مک پرو مجهز به تراشه خانواده M1 پس از معرفی دستگاه‌های دارای تراشه M2 به لحاظ اصول بازاریابی چندان معقول به‌نظر نمی‌رسد؛ اما در این میان اتفاقات عجیب‌تری به وقوع پیوسته است.”

اکنون بسیاری از کارشناسان کنجکاو هستند تا ببینند که اپل در قبال به‌روزرسانی کامپیوتر مک پرو خود چه رویکردی را در پیش خواهد گرفت. در حال حاضر مک پرو ماژولارترین رایانه شرکت اپل محسوب می‌شود. بنابراین جالب خواهد بود که ببینیم کمپانی آمریکایی چگونه با استفاده از تراشه‌هایی نظیر تولیدات واحد Apple Silicon می‌تواند به سمت پیاده‌سازی این طرح مفهومی حرکت کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH