دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ گلکسی A73 یک ترفند بازاریابی ساده‌لوحانه است!

شرکت سامسونگ اخیرا از 3 اسمارت‌فون میان‌رده جدید با اسامی گلکسی A33 5G، گلکسی A53 5G و گلکسی A73 5G رونمایی کرد. اگرچه گلکسی A73 5G در حاشیه بیانیه مطبوعاتی سامسونگ برای معرفی هندست‌های جدید قرار داشت. به‌نظر می‌رسد که سامسونگ علاقه چندانی به فروش این هندست نداشته و این محصول در بازارهای زیادی عرضه نمی‌شود.

سامسونگ گلکسی A73 5G در بسیاری از جوانب مشابه مدل گلکسی A53 5G است. نمایشگر 120 هرتزی، مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار، دریافت به‌روزرسانی‌های اندروید و رابط کاربری One UI برای مدت 4 سال و باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی همگی چشمگیر به‌نظر می‌رسند. دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی گلکسی A73 نیز به لحاظ تئوری کاملا خیره‌کننده است.

این نخستین باری است که سامسونگ در یک اسمارت‌فون میان‌رده خود از دوربین 108 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این پدیده اگرچه فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد؛ اما کاربران با بررسی دقیق‌تر متوجه خواهند شد که پیامدهای منفی ناشی از این اقدام سامسونگ در زمینه تجربه عکاسی نسبت به فواید آن به‌مراتب بیش‌تر است.

جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که گلکسی A73 5G فاقد دوربین زوم است. در عوض به‌نظر می‌رسد که سامسونگ صرفا تمایل دارد تا پیرامون دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی این اسمارت‌فون صحبت کند. اگرچه اکنون همگی می‌دانیم که رزولوشن مگاپیکسلی بسیار بالا لزوما مزایای چندانی را برای کاربران به ارمغان نخواهد آورد.

از سوی دیگر وجود دوربین زوم مزایای زیادی را به‌همراه دارد. گلکسی A72 مجهز به یک لنز زوم با بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری است. این دوربین از عملکردی مشابه با لنز تله‌فوتو موجود در پرچم‌داران سامسونگ با بزرگنمایی 3 برابری برخوردار است. اما سامسونگ در هندست جدید از یک حسگر تشخیص عمق غیر ضروری بهره گرفته است.

این یک رویکرد کلاسیک از جانب سامسونگ یا هر تولیدکننده دیگری است که در عوض ارائه عملکرد واقعی از اعداد کاذب برای جلب توجه کاربران استفاده می‌کنند. در گذشته گوشی‌های گلکسی A52 و گلکسی A72 تفاوت چندانی با یکدیگر نداشتند. فقدان دوربین زوم در گلکسی A73 موجب می‌شود تا شباهت‌های آن با گلکسی A53 بیش‌تر شود. گلکسی A73 صرفا دارای نمایشگری با اندازه کمی بزرگ‌تر و دوربین اصلی با رزولوشن پیکسلی بسیار بالا است که در دنیای واقعی تقریبا هیچ کاربردی ندارد. اکنون بسیاری از کارشناسان به مشتریان پیشنهاد می‌کنند تا از خریداری این اسمارت‌فون صرفنظر کنند. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ سامسونگ نیز این هندست را به‌صورت محدود و در بازارهای منتخب عرضه خواهد کرد.

2 در مورد “دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ گلکسی A73 یک ترفند بازاریابی ساده‌لوحانه است!”

  1. سامسونگ اگر از یک دوربین زیرنمایگر استفاده میکرد به جای دوربین 108 بهتر بود.
    یا حداقل یک دوربین 16 با کیفیت داشت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH