معرفی بهترین جایگزین‌ها برای برنامه‌های رسمی شیائومی

بسیاری از برنامه‌های شیائومی عملکرد خوبی دارند و با بهتر بودن از بسیاری از اپ‌های دیگر نیازی به جایگزینی ندارند. برای مثال برنامه Note گوشی‌های شیائومی بسیار خوب بوده و امکانات زیادی در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ اما برخی از برنامه های رسمی شیائومی عملکرد اینگونه ندارند و حتی برخی از آن‌ها مانند پخش‌کننده موسیقی، تبلیغاتی را مابین آهنگ‌های شما نمایش می‌دهند!

جدا از خنده‌دار بودن این اتفاق که یک اپ رسمی از یک گوشی که پولش را دادید تبلیغات دارد، این اتفاق در ذوق کاربری می‌زند که به تازگی گوشی را خریداری کرده و یکی از اولین چیزهایی که مشاهده می‌کند، تبلیغات است! این اتفاق حتی در تجربه روزمره نیز آزار دهنده‌ است.

برای رفع این مشکلات، در این مقاله به معرفی بهترین برنامه‌ها در زمینه‌های مختلف می‌پردازیم تا آن‌ها را جایگزین اپ های رسمی شیائومی بکنید.

پخش‌کننده آهنگ

در هر بخشی به جز برنامه پخش‌کننده آهنگ شیائومی، مشکلات به قدری ریز بوده که قابل چشم پوشی هستند و صرفا با جایگزینی آن‌ها کمی تجربه بهتری خواهید داشت. اما این بخش، مشکلات بسیار زیادی دارد که باعث می‌شود عوض کردن آن از نان شب هم واجب‌تر باشد. البته لازم به ذکر است که تعداد بسیار کمی از کاربران گزارش دادند که بعد از مدت کمی تبلیغات آن‌ها حذف شده است. اگر از این دسته هستید از همان اپ استفاده کنید چرا که بدون در نظر گرفتن تبلیغات، برنامه خوبی محسوب می‌شود. اما اگر مانند بیشتر کاربران از برنامه موزیک شیائومی کلافه شدید، این اپلیکیشن‌های جایگزین را نصب کنید:

Oto Music

برنامه شیائومی

این پلیر برخلاف دیگر اعضای این لیست در کنار یک پلیر خوب بودن برخی ویژگی‌های خاص را نیز در خود جا داده است. برای مثال با روشن کردن حالت Gapless، پلیر به صورت خودکار اول و آخر آهنگ‌ها را که صدای خالی دارند، حذف می‌کند تا وسط آهنگ گوش‌دادنتان منتظر آهنگ بعدی نباشید و همگی پشت سرهم پخش شوند. همچنین با استفاده از قابلیت Auto Play به محض وصل کردن هدست‌تان به گوشی، آهنگ‌ها شروع به پخش شدن می‌کنند.

در آی‌تی‌رسان بخوانید: لیست قیمت گوشی‌های شیائومی

در کنار ویژگی‌های گفته شده (به همه ویژگی‌های اپ اشاره نکردیم)، این اپ ویژگی‌های شخصی‌سازی بسیار بالایی نیز در اختیارتان می‌گذارد و می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما برای جایگزینی برنامه خود شیائومی باشد.

AIMP

رابط کاربری‌های زیبا معمولا کمی پردازش‌شان سنگین‌تر می‌شود و ممکن است برخی از گوشی‌های بسیار قدیمی در اجرای آن‌ها کمی به مشکل بخورند. AIMP رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و تقریبا اولین گوشی‌های اندرویدی هم مشکلی در اجرای آن نخواهند داشت. اما این سادگی، دلیل بر ضعیف بودن پلیر نیست! کاملا برعکس، رابط کاربری این برنامه، تنها بخش ساده آن است!

این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا از بزرگترین بخش‌ها گرفته تا کوچکترین جزئیات را شخصی‌سازی و تنظیم کنید. در کل اگر رابط کاربری ساده آن برای شما مشکلی نداشته باشد، AIMP بعد از Oto دومین پیشنهاد ما به شماست.

NYX Music Player

برنامه شیائومی

Nyx تقریبا برعکس AIMP است به گونه‌ای که پلیر امکانات عادی یک پلیر را در قالب یک رابطه کاربری جذاب ارائه می‌دهد. این برنامه قصد دارد به تازگی ویژگی‌های خاصی را برای تجربه بهتر در امر مدیریت و دسته‌بندی موزیک‌ها و کشف آهنگ‌های جدید اضافه کند. اما در حال حاضر یک موزیک پلیر ساده با رابطی زیباست.

Lark Player

برنامه شیائومی

لارک پلیر یکی از محبوب‌ترین پلیرای اندروید است که توانسته به 100 میلیون دانلود دست یابد. این برنامه توانایی پخش کردن اکثر فرمت‌های صدا و حتی فیلم را نیز دارد و با رابط کاربری ساده و جذابی که دارد می‌تواند گزینه‌ای خوب برای شما باشد. برنامه به جز پیدا کردن متن آهنگ برخی از آهنگ‌ها ویژگی خاص دیگری ندارد اما کارتان را راه می‌اندازد و تبلیغاتی هم ندارد!

پخش‌کننده فیلم

در این بخش خیلی نمی‌توان برنامه های شیائومی را مقصر دانست چرا که معمولا همه گوشی‌ها بالاخره مشکلی در این بخش دارند؛ یا همه فرمت‌ها را پشتیبانی نمی‌کنند یا با زیرنویس فارسی مشکل دارند. در این بخش به معرفی دوتا از برنامه‌های پخش‌کننده فیلم محبوب در رایانه‌های شخصی می‌پردازیم که نسخه اندرویدی نیز دارند.

KM Player

MX Player

هر دو برنامه گفته شده، عملکردی تقریبا مشابه دارند و انتخاب بین آن‌ها تقریبا سلیقه‌ای است. با استفاده از هر کدام از آن‌ها می‌توانید تمام فرمت‌های فیلم را باز و با خیال راحت از زیرنویس فارسی استفاده کنید. پلیرهای KM و MX می‌توانند تجربه‌ بهتری از برنامه خود شیائومی برای شما رقم بزنند.

کیبورد

در این بخش نیز نمی‌توان خیلی به برنامه های شیائومی ایرادی وارد کرد چرا که گوشی‌های شیائومی از برنامه کیبورد گوگل استفاده می‌کنند و کیبورد مجزا ندارند. از طرفی کیبورد گوگل (GBoard) عملکرد خوبی دارد و صرفا اگر دنبال یک کیبورد بهتر هستید به جایگزینی آن فکر کنید.

Microsoft SwiftKey 

برنامه شیائومی

کیبورد مایکروسافت، یکی از بهترین کیبوردهای اندرویدی موجود در بازار است و امکانات بسیار زیادی دارد. از نظر شخصی‌سازی امکانات ویژه بالایی در اختیار شما می‌گذارد و تقریبا از نظر ظاهری هرطور که بخواهید می‌توانید آن را تنظیم کنید. شاید یکی از بزرگترین مزیت‌های این کیبورد هوش مصنوعی آن باشد که می‌تواند ایرادات تایپی شما را برطرف کند و کلمه بعدی شما را حدس بزند. اما این کار را تمام کیبوردها انجام می‌دهند و عملکرد آن‌ها به دلیل اشتباهات مکرر آزاردهنده است.

این مطلب را نیز بخوانید: تست شارژر 150 واتی توسط شیائومی

هوش مصنوعی کیبورد مایکروسافت بعد از مدتی استفاده نحوه تایپ کردن شما را یاد می‌گیرد و اصطلاحات و کلماتی که شما به کار می‌برید را یاد می‌گیرد و جایگزین کلمات دیگر می‌کند که باعث می‌شود پیش‌بینی‌های آن دقیق باشد. از دیگر ویژگی‌های این کیبورد می‌توان با هماهنگ بودن با برنامه Microsoft To Do اشاره کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH