شیائومی میکس فولد 2 احتمالا نخستین اسمارت‌فون با مکانیسم تاشو معکوس خواهد بود

شیائومی یکی از نخستین شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون بود که اقدام به عرضه هندستی با نمایشگر تاشو کرد. با این‌حال پیش از عرضه شیائومی میکس فولد در سال گذشته، چندین محصول تاشو دیگر از برند‌های سامسونگ، هواوی و موتورولا به بازار عرضه شده بودند. البته نام شیائومی میکس فولد از مدت‌ها قبل بر سر زبان‌ها افتاده بود؛ بنابراین عرضه آن برای بسیاری از کاربران یک سناریوی قابل پیش‌بینی بود. اکنون مدل جانشین این هندست با نام شیائومی میکس فولد 2 خبرساز شده است.

نخستین نسل از گوشی تاشو کمپانی چینی موسوم به شیائومی میکس فولد با تعدادی فناوری نوآورانه از جمله لنز مایع عرضه شد. به منظور درک مفهوم لنز مایع بایستی کارکرد آن‌را با لنزهای سنتی مقایسه نماییم. هنگام ثبت تصاویر ماکرو، حرکت المان داخل لنز افزایش پیدا می‌کند. صرفنظر از این موضوع در رابطه با اندازه ماژول حالت جامد نیز الزامات فراوانی وجود دارد. در این لنزها غلبه بر محدودیت طراحی حرکت موتور امری دشوار بوده و عکس‌برداری تله‌فوتو و ماکرو با برش دیجیتالی و بزرگنمایی پس از ثبت تصویر امکان‌پذیر خواهد بود. لنز مایع شیائومی به حل تمامی مشکلات مورد اشاره کمک می‌کند.

با این وجود شیائومی میکس فولد حقیقتا نتوانست عملکردی همتراز با یک دستگاه تاشو ایده‌آل را ارائه نماید. بنابراین عملکرد کلی این هندست از نظر بسیاری از کاربران چندان رضایت‌بخش نبود.

شیائومی میکس فولد 2 احتمالا از قابلیت چرخش معکوس 360 درجه‌ای پشتیبانی خواهد کرد

همچنین بایستی توجه داشت که شیائومی میکس فولد نخستین تلاش شیائومی برای عرضه یک اسمارت‌فون مجهز به نمایشگر تاشو به‌شمار می‌رفت. بعلاوه بایستی سرگذشت کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ و هواوی را نیز مدنظر قرار داد. این شرکت‌ها به‌دلیل وجود مشکلات متعدد در مکانیسم تاشو، عرضه نخستین اسمارت‌فون تاشونده خود را برای مدت زمانی طولانی به تعویق انداختند. با این‌حال قرار نیست که هیچ‌کدام از این شرکت‌ها در موقعیت کنونی خود متوقف شوند. بر اساس شایعات، شیائومی روی توسعه یک هندست تاشو جدید کار می‌کند؛ گجتی که طی سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

امروز یک خبرچین در شبکه اجتماعی Weibo به اطلاعات جدیدی در رابطه با اسمارت‌فون شیائومی میکس فولد 2 با اسم رمز l18 دست یافت. در واقع پرچم‌دار نسل جدید شیائومی مجهز به نمایشگر تاشو از این اسم رمز استفاده خواهد کرد. همچنین شخص وبلاگ‌نویس ادعا می‌کند که این هندست از قابلیت تاشوندگی معکوس پشتیبانی خواهد کرد. در صورت تحقق این سناریو، شیائومی به نخستین کمپانی عرضه‌کننده یک اسمارت‌فون با مکانیسم تاشونده معکوس در جهان تبدیل خواهد شد. با این‌حال هم‌اکنون در خصوص توانمندی کمپانی چینی برای تکامل این فناوری هیچ‌گونه جزئیاتی در دست نیست.

گوشی تاشو آینده شیائومی با سیستم‌عامل اندروید 12L روانه بازار خواهد شد

در واقع شیائومی از سال 2018 روی توسعه نمونه اولیه یک گوشی موبایلی تاشو کار کرده است. چند سال قبل تصاویری از یک هندست با قابلیت تاشوندگی در 2 جهت متفاوت منتشر شد. این هندست به‌عنوان مدل U1 شناخته می‌شد. اما گجت مذکور به‌صورت تجاری به بازار عرضه نشد و صرفا در حد یک گوشی مفهومی باقی ماند. در این میان صرفا ویدیوی کوتاهی از نحوه کارکرد دستگاه منتشر شد. اکنون به‌نظر می‌رسد که شیائومی در صدد احیاء دوباره این هندست است.

کندی عملکرد رابط هنگام تغییر وضعیت میان حالات تاشو و گوشی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این دستگاه به‌شمار می‌رود. بر اساس قطعه کد لو رفته از شیائومی، گوشی میکس فولد 2 از قابلیتی جهت تنظیم اندازه رابط کاربری برخوردار خواهد بود. بدین‌ترتیب با تا شدن گوشی در هر جهت دلخواه، رابط کاربری آن نیز بدون هرگونه خطا تنظیم خواهد شد.

اکنون بسیاری از کاربران احتمالا با حالتی شگفت‌زده از خود سوال می‌کنند که چرا شیائومی در هندست معرفی شده خود طی 3 یا 4 سال قبل اقدام به پیاده‌سازی این قابلیت نکرده است. اما واقعیت این است که مشخصه جدید مدیون پیشرفت‌های اندروید 12L برای گوشی‌های تاشو است. بنابراین دلایل متعددی وجود دارند که تصور کنیم شیائومی میکس فولد 2 در عوض استفاده از اندروید 12 به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید 12.1 به بازار عرضه خواهد شد.

بزرگ‌ترین ویژگی‌های برجسته

بر اساس اطلاعات پیش‌تر لو رفته شیائومی میکس فولد 2 مجهز به یک نمایشگر بزرگ با قابلیت تا شدن به سمت چپ و راست خواهد بود. اندازه نمایشگر داخلی 8 اینچی با تبلت 8.3 اینچی آی‌پد مینی تفاوت چندانی ندارد. نمایشگر خارجی نیز از اندازه 6.5 اینچی برخوردار خواهد بود.

بعلاوه وبلاگ‌نویس مورد اشاره پیش‌تر اعلام کرد که هندست آینده شاهد پیشرفت‌های متعددی خواهد بود. به‌عنوان مثال هر 2 نمایشگر داخلی و خارجی از نرخ نوسازی بالا پشتیبانی خواهند کرد. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که هر 2 نمایشگر هندست نسل فعلی از نرخ نوسازی 60 هرتزی برخوردار هستند. نهایتا بر اساس شنیده‌ها توان پردازشی شیائومی میکس فولد 2 از طریق پردازنده سری اسنپ‌دراگون 8 کوالکام تامین خواهد شد.

زمان عرضه شیائومی میکس فولد 2

بنابراین اکنون این پرسش مطرح می‌شود که شیائومی میکس فولد 2 بالاخره چه زمانی به بازار عرضه خواهد شد؟ بر اساس اعلام منابع خبری مختلف، این اسمارت‌فون احتمالا در ماه ژوئن امسال روانه بازار می‌شود. این هندست با شماره مدل 22061218C و اسم رمز zizhan در کدها و پلتفرم‌های مختلف رویت شده است. متاسفانه شیائومی برای عرضه این اسمارت‌فون در خارج از خاک چین هیچ برنامه‌ای ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH