سونی به‌دنبال عرضه شبیه‌ساز پلی‌استیشن 3 برای کنسول پلی‌استیشن 5 است

بر اساس اعلام جف گراب از وبسایت VentureBeat، شرکت سونی احتمالا با هدف اضافه نمودن قابلیت پشتیبانی از بازی‌های PS3 به پلی‌استیشن 5 در صدد عرضه برنامه شبیه‌ساز کنسول قدیمی خود است. بدین‌ترتیب کاربران در عوض اجرای بازی‌های PS3 در فضای ابری قادر به اجرای آنها روی کنسول پلی‌استیشن 5 از طریق برنامه شبیه‌ساز خواهند بود.

جف گراب با انتشار پستی اعلام کرد: “من از یک هفته قبل سرگرم بررسی موضوع بودم. به‌نظر می‌رسد که سونی روی شبیه‌سازی بازی‌های PS3 در PS5 کار می‌کند. با این‌حال دسترسی به این قابلیت احتمالا کمی زمان خواهد برد.”

شرکت سونی در اوایل هفته گذشته از سرویس اشتراک ممتاز و جدید خود موسوم به پلی‌استیشن پلاس رونمایی کرد. این سرویس امکان انجام بازی‌های کلاسیک روی کنسول پلی‌استیشن 5 را فراهم می‌کند. این سرویس در ماه ژوئن و با هزینه اشتراک ماهیانه 17.99 دلاری راه‌اندازی خواهد شد. بدین‌ترتیب مشترکین می‌توانند از اجرای 340 عنوان بازی متعلق به عصر پلی‌استیشن، PS3، PS2 و PSP لذت ببرند. با این‌حال اکثر این بازی‌ها از طریق شبیه‌سازی روی پلی‌استیشن 5 قابل دانلود و اجرا خواهند بود. بعلاوه سونی تائید کرده که بازی‌های پلی‌استیشن 3 صرفا از طریق گیمینگ ابری قابل اجرا خواهند بود.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که معماری منحصربه‌فرد PS3 و پردازنده بدنام آن موسوم به Cell موجب می‌شوند تا شبیه‌سازی سیستم در نرم‌افزار پلی‌استیشن 5 بسیار دشوار باشد.

ModernVintageGamer؛ فعال یوتیوبی و توسعه‌دهنده استودیوهای Night Dive پس از صدور بیانیه هفته جاری سونی با انتشار توئیتی اعلام کرد که شبیه‌سازی PS3 روی کنسول پلی‌استیشن 5 کاملا امکان‌پذیر است؛ اما سونی هرگز مایل به تخصیص سرمایه چند میلیون دلاری برای تحقق آن نبوده است. در حال حاضر بسیاری از بازی‌های کلاسیک پلی‌استیشن صرفا روی کنسول PS3 کار می‌کنند. این بازی‌ها شامل عناوینی نظیر Metal Gear 4 و Killing Zone هستند.

قابلیت پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر طی چند ماه آینده به کنسول پلی‌استیشن 5 سونی افزوده خواهد شد

سونی اخیرا اعلام کرد که قابلیت پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر (VRR) طی ماه‌های آینده برای کنسول PS5 قابل دسترس خواهد بود. سونی در زبانه‌های Game Base و Trophy درون رابط کاربری پلی‌استیشن 5 اصلاحاتی را اعمال نموده است. همچنین در این میان از برخی ویژگی‌های کمکی نظیر Microphone Mono نیز رونمایی شده است. سونی قابلیت میزبانی یا شرکت در پارتی‌های باز و بسته را به‌تدریج برای کاربران PS App عرضه خواهد کرد. همچنین غول ژاپنی به منظور تسهیل دسترسی کاربران به دوستان و پارتی‌ها و امکانات پیام‌رسان، رابط کاربری Game Base در اپلیکیشن پلی‌استیشن را به‌روزرسانی نموده است. این موضوع موجب خلق تجربه کاربری سازگارتر برای کاربران پلی‌استیشن 5 خواهد شد.

کاربران اپلیکیشن موبایلی PS Remote Play قادر به فعال‌سازی خودکار حالت تاریک با توجه به تنظیمات گوشی تلفن‌همراه خود خواهند بود. همچنین کاربران هر 2 پلتفرم اندروید و iOS قادر به انتخاب زبان‌های جدید برای دستیار خواندن محتوای نمایشگر (Screen Assisted Reading) هستند. بدین‌ترتیب اکنون کاربران به زبان‌هایی نظیر پرتغالی (برای کشورهای برزیل و پرتغال)، فنلاندی، چینی سوئدی، ترکی، یونانی، تایلندی و چینی (سنتی و ساده) دسترسی دارند.

بر اساس اعلام سونی، بازی‌های پیش‌تولید شده پلی‌استیشن 5 از نرخ نوسازی متغیر پشتیبانی می‌کنند. همچنین بازی‌های آینده نیز احتمالا با چنین قابلیتی منتشر خواهند شد. بعلاوه کاربران برای آن‌دسته از بازی‌های PS5 که از VRR پشتیبانی نمی‌کنند نیز می‌توانند این مشخصه را فعال نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH