تعرفه‌های احتمالی اجاره آی‌فون در طرح اشتراک سخت‌افزاری اپل اعلام شد

چند روز قبل گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد شرکت اپل سرگرم بررسی یک برنامه اشتراک سخت‌افزاری ماهیانه است که کاربران به موجب آن قادر به اجاره کردن دستگاه‌هایی نظیر آی‌فون خواهند بود. نخستین شایعات پیرامون راه‌اندازی این برنامه در اواخر سال 2019 مطرح شد. در آن زمان خبرگزاری CNBC گزارش داد که سهام‌داران اپل خواهان فروش گوشی‌های آی‌فون در قالب طرح‌های اشتراکی هستند. اکنون مارک گورمن: خبرنگار نشریه بلومبرگ به جزئیات بیش‌تری در رابطه با این برنامه اشاره نموده است.

در حال حاضر اپل سرگرم اجرای برنامه ارتقاء آی‌فون است. در این برنامه، هزینه گوشی در قالب اقساطی طی مدت 24 ماه از مشتری دریافت می‌شود. در این‌حالت پس از پرداخت تمامی اقساط، مالکیت دستگاه به کاربر منتقل خواهد شد. با این‌حال سرویس اشتراک آی‌فون که اخیرا خبرساز شده است؛ بیش‌تر یک برنامه اجاره کالا به‌شمار رفته و کاربر هرگز مالک دستگاه قلمداد نخواهد شد.

برنامه ارتقاء آی‌فون با هزینه پایه 35.33 دلار به‌صورت ماهیانه اجرا می‌شود و مارک گورمن بر این باور است که تعرفه اجاره آی‌فون اندکی ارزان‌تر خواهد بود. بر این اساس هزینه دریافت یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین مدل‌های آی‌فون از طریق سرویس اشتراک سخت‌افزاری احتمالا بدین شرح است:

  • آی‌فون 13 با هزینه ماهیانه 35 دلار
  • آی‌فون 13 پرو با هزینه ماهیانه 45 دلار
  • آی‌فون 13 پرو مکس با هزینه ماهیانه 50 دلار

همچنین این برنامه احتمالا سرویس‌های دیگری نظیر برنامه اشتراک خدمات Apple One و طرح‌های پشتیبانی فنی AppleCare را نیز شامل خواهد شد.

انگیزه اپل از اجرای این برنامه چندان تعجب‌آور نبوده و برند آمریکایی احتمالا با هدف کسب درآمد بیش‌تر، طرح اشتراک سخت‌افزاری را پیاده‌سازی خواهد کرد. گزارش منتشر شده در سال 2019 ادعا کرد که اجرای این برنامه به اپل کمک می‌کند تا یک جریان درآمدی پیوسته را برای خود ایجاد نماید. یک کاربر معمولی اپل هر 3 سال یکبار آی‌فون خود را ارتقاء می‌دهد. این موضوع بدان معناست که کاربران هر 3 سال یکبار برای تهیه اسمارت‌فون‌های اپل حدودا 825 دلار هزینه می‌کنند.

در مقابل فردی که از آی‌فون در قالب طرح اشتراک سخت‌افزاری استفاده می‌کند؛ پس از گذشت 3 سال مبلغ 1260 دلار (پرداخت ماهیانه 35 دلار برای مدت 36 ماه) را به جیب اپل سرازیر خواهد کرد. با مهاجرت کاربر به یک مدل جدید آی‌فون، اپل می‌تواند دستگاه دست دوم وی را در بازارهای ثانویه به فروش رسانده و حتی درآمد بیش‌تری را کسب نماید.

مزیت این طرح برای مصرف‌کنندگان این است که آنها ناچار به پرداخت مبالغ هنگفت به‌صورت یکجا نبوده و هر ساله به راحتی می‌توانند هندست مورد استفاده خود را به آخرین مدل ارتقاء دهند. بر اساس پیش‌بینی‌ها شرکت اپل تا پایان سال 2022 یا طی سال آینده میلادی از برنامه اشتراک سخت‌افزاری خود رسما رونمایی خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH