رسوایی سامسونگ بابت سرویس بهینه‌سازی بازی موجب کاهش فروش سری گلکسی S22 شد

به‌نظر می‌رسد که رسوایی ناشی از سرویس بهینه‌سازی بازی (GOS) سامسونگ، چهره پرچم‌داران سری گلکسی‌ S22 در کره‌جنوبی را به‌طور جدی مخدوش کرده است. نشریه The Korea Times گزارش می‌دهد که اپراتورهای مخابراتی طرف قرارداد سامسونگ به منظور جلوگیری از کاهش فروش پرچم‌داران این شرکت ناچارا میزان یارانه‌های خود را به میزان قابل‌توجهی افزایش داده‌اند.

اکنون اپراتورهای KT و LG Uplus برای اسمارت‌فون گلکسی S22، یارانه‌ای معادل 450 هزار وون کره (370 دلار / 335 یورویی) را ارائه می‌دهند. این رقم برای تعرفه‌های منتخب ویژه گلکسی S22 پلاس (طرح‌های بیش از 90 هزار وون برای اپراتور KT و بیش از 85 هزار وون برای اپراتور LG Uplus) برابر با 500 هزار وون (410 دلار/ 375 یورو) است. همچنین اسمارت‌فون گلکسی S22 اولترا نیز از ماه گذشته مشمول یارانه 500 هزار وونی شده است.

برای مقایسه جالب است بدانید که رقم یارانه اولیه در نظر گرفته شده برابر با 150 هزار وون، یعنی تقریبا یک‌سوم رقم کنونی بود. تغییر مبلغ یارانه‌ها با توافق سامسونگ و شرکت‌های مخابراتی اجرا شده است.

اگرچه برخی کارشناسان، کاهش میزان تقاضا برای پرچم‌داران سری گلکسی S22 را به رسوایی سرویس بهینه‌سازی بازی و کاهش عملکرد برخی بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها نسبت می‌دهند؛ اما یکی از نمایندگان ناشناس اپراتورها به این موضوع باور نداشته و خاطرنشان می‌کند: “بر اساس یک نظریه مطرح شده، مشکل GOS بر فروش اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S22 تاثیر منفی گذاشته است. اما در حجم فروش هندست‌ها کاهش محسوسی مشاهده نمی‌شود. تقاضا برای پرچم‌داران سامسونگ صرفا به کاربران علاقه‌مند به گیمینگ محدود نبوده و سایر افراد نیز خواهان خریداری این هندست‌ها هستند. اخیرا در رابطه با GOS بحث‌هایی مطرح شده است؛ اما این موضوع دامن‌گیر 2 برند اسمارت‌فونی رده بالا یعنی سری گلکسی S سامسونگ و آی‌فون‌های اپل شده است. بنابراین فروش دستگاه‌های گلکسی به شکلی واضح کاهش پیدا نکرده است.”

مدل‌های سه‌گانه سری گلکسی S22 سامسونگ

یکی از تحلیل‌گران موسسه Eugene Investment & Securities پیش‌بینی کرده که سود عملیاتی کسب‌وکار دستگاه‌های تلفن‌همراه سامسونگ طی 3 ماهه نخست سال 2022 به 4 تریلیون وون برسد. این رقم در مقایسه با سود عملیاتی واحد موبایلی سامسونگ طی 3 ماهه پایانی سال 2021 رشد 1.3 تریلیون وونی را نشان می‌دهد. با این‌حال این تحلیل‌گر، توضیحات ارائه شده توسط شرکت مخابراتی را رد کرده و بر این باور است که رسوایی ناشی از سرویس بهینه‌سازی بازی به اعتبار برندهای سامسونگ و گلکسی آسیبی جدی را وارد نموده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH