بزرگ‌ترین رونمایی‌های بازی در E3

با لغو شدن مراسم E3 امسال، در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بزرگ‌ترین نمایش و رونمایی‌های این رویداد طی سال‌های ۲۰۱۵ الی ۲۰۲۱ بپردازیم.

E3 را شاید بتوان عید گیمر‌ها لقب داد. این مراسم طی سال‌ها توانست تا به بزرگ‌ترین رویداد برای صنعت بازی تبدیل شود که طی آن شاهد نمایش انواع بازی‌های بزرگ و کوچک بودیم که توسط بسیاری از توسعه دهندگان در حال ساخت بود، بازی‌های جذابی که هر ناشر برای نمایش آن در E3 هیجان داشت.

اخیرا باخبر شدیم که نمایش E3 امسال لغو گردید و در ۲۰۲۲ خبری از آن نخواهد بود. این اتفاق به دلیل شرایط کنونی جهان و نبود امکان برگزاری آن به صورت حضوری صورت گرفته است اما حداقل جای خشنودی دارد که این تصمیم به معنای از بین رفتن همیشگی آن نیست و از سال آینده برگزاری آن از سر گرفته می‌شود.

اکنون اما شاید تمام آن چیزی که برایمان باقی مانده است خاطرات گذشته است، به همین دلیل قصد داریم تا مروری داشته باشیم بر بزرگ‌ترین نمایش و رونمایی‌ها در این مراسم طی سالیان اخیر، پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

نمایش E3 2015

Uncharted 4: A Thief’s End

3 سال پس از وقایع Uncharted 3، نیتن دریک ظاهراً دنیای شکار ثروت را پشت سر گذاشته است. با این حال، زمانی که برادر دریک، سم، دوباره ظاهر می‌شود و از او کمک می‌خواهد تا جان خود را نجات دهد و ماجرایی را پیشنهاد می‌کند که دریک نمی‌تواند در برابر آن مقاومت کند.

در شکار گنج گمشده کاپیتان هنری اوری، سم و دریک سفری را برای یافتن لیبرتالیا، آرمان‌شهر دزدان دریایی در اعماق جنگل‌های ماداگاسکار آغاز می‌کنند. Uncharted 4: A Thief’s End بازیکنان را در سراسر جهان، در جزایر جنگلی، شهرها و قله‌های پوشیده از برف در جستجوی ثروت اوری می‌برد. نمایش گیم‌پلی این بازی در E3 سال ۲۰۱۵ بسیاری را برای تجربه آن هیجان‌زده کرد. از گیم‌پلی هیجان انگیز آن گرفته تا گرافیک بسیار واقع‌گرایانه آن، همگی خبر از یک بازی بسیار درگیر کننده می‌دادند.

Halo 5

Halo 5: Guardians توسط 343 Industries ساخته، توسط استودیوی مایکروسافت منتشر و در 27 اکتبر 2015 برای Xbox One در سراسر جهان منتشر شده است. داستان بازی دو تیم از ابرسربازان انسانی را دنبال می‌کند: بلوتیم به رهبری Master Chief و Fireteam Osiris به رهبری اسپارتان لاک. هنگامی که اولی بدون اجازه برای ردیابی ساختار هوش مصنوعی کورتانا غایب می‌شود، وفاداری Master Chief زیر سوال می‌رود و Fireteam Osiris برای بازیابی او فرستاده می‌شود.

نمایش E3

343 Industries مدت کوتاهی پس از انتشار نسخه قبلی خود یعنی Halo 4 شروع به برنامه ریزی مفاهیم و اهداف برای Halo 5 کرد. در اواخر سال 2012، تیم اهدافی را برای این بازی تعیین کرد، از جمله کمپین بزرگتر و مناطق چند نفره.  مایکروسافت این بازی را در E3 2013 معرفی کرد. این بازی و سخت‌افزار مرتبط با آن بیش از 400 میلیون دلار در بیست و چهار ساعت اول و 500 میلیون دلار در هفته اول فروش داشتند که از فروش افتتاحیه Halo 4 که پس از آن پرفروش‌ترین بود، پیشی گرفت. رکورد برای فرنچایز این بازی همچنین پرفروش‌ترین بازی Xbox One در سطح جهان است. با وجود این، کمترین فروش افتتاحیه را در بین هر بازی Halo در ژاپن و بریتانیا داشت. پس از انتشار، Halo 5 به طور کلی نقدهای مثبتی را از سوی منتقدان دریافت کرد و از گیم پلی، تصاویر، طراحی سطح و حالت های چندنفره آن تمجید شد. با این حال، کمپین تک‌نفره بازی با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد و انتقاداتی به داستان، نگارش و پایان آن وارد شده بود. نمایش آخر این بازی قبل از انتشار در E3 سال ۲۰۱۵ توانست تا برای بار آخر همه طرفداران را برای خرید آن مصمم نماید.

نمایش E3 2016

God of War

داستان مجموعه بسیار جذاب، گرافیک آن بسیار مثال‌زدنی و گیم‌پلیش همواره هیجان انگیز و درگیر کننده بوده‌اند. در سه‌گانه اول سبک کلی بازی هک‌اند‌اسلش بوده اما در عنوان چهارم بازی ریبوت شد و به زاویه سوم شخص تغییر کرد و تمامی نقاط قوت بازی بهبود یافت. بسیاری باور دارند که بهترین بازی انحصاری سونی در نسل هشتم برای کنسول PS4 بازی خدای جنگ است.

بهترین و جدید‌ترین عنوان سری، God of War بوده که در واقع همان نسخه چهارم است. این بازی با گرفتن جایزه بهترین بازی سال از Red Dead Redemption 2 نشان داد که چه بازی ارزشمندی در تاریخ بازی های کامپیوتری و قطعا بازی های پلی استیشن است. در اولین نمایش خود، بازی جدید خدای جنگ توانست تا تمامی نگاه‌ها را به سمت خود جلب کند و آن‌ها را وادار کند تا در مورد تغییرات گسترده مجموعه صحبت کنند.

شما می‌توانید داستان کامل سری خدای جنگ را در این مطلب مطالعه کنید.

Marvel’s Spiderman

Marvel’s Spider-Man یک بازی اکشن-ماجراجویی بوده که توسط Insomniac Games توسعه یافته و توسط Sony Interactive Entertainment در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است. این بازی بر اساس شخصیت مرد عنکبوتی مارول، داستانی را روایت می‌کند که از ماجرا‌های کمیک و از اقتباس‌های مختلف در رسانه‌های دیگر نیز گرفته شده است. در داستان اصلی، مستر نگاتیو، نقشه‌ای را برای به دست گرفتن کنترل دنیای جنایتکاران شهر نیویورک ترتیب می‌دهد. وقتی مستر نگاتیو تهدید به انتشار یک ویروس مرگبار می‌کند، مرد عنکبوتی باید با او مقابله و از شهر محافظت کند و در عین حال با مشکلات شخصی غیرنظامی خود، پیتر پارکر، مقابله کند.

نمایش E3

ساخته شدن یک بازی از این شخصیت توسط استودیو خوش‌نام Insomniac طرافداران آن را امیدوار کرد که بالاخره بعد از مدت‌ها یک بازی خوب با محوریت آن را خواهند دید. این موضوع با نمایش بسیار جذاب و هیجان‌انگیز این بازی قوت بیشتری گرفت و توانست آن را به یکی از بزرگ‌ترین نمایش های E3 سال ۲۰۱۶ تبدیل کند.

نمایش E3 2017

Uncharted Lost Legacy

زمانی که بسیار تصور می‌کردند که با اتمام داستان نیتن‌دریک در نسخه چهارم مجموعه آنچارتد، برای مدتی طولانی خبری از آن نخواهند شنید. این انتظار اما با نمایشی غیر‌منتظره از ورود دوباره کلویی فریزر به مجموعه شکته شد. این بازی که ابتدا قرار بود یک بسته الحاقی برای آنچارتد ۴ باشد، با گسترش در داستان و محتوا تبدیل به یک بازی جداگانه شد.

نمایش E3

در میراث گم‌شده داستان کلویی و نیدین دنبال می‌شود که برای پیدا کردن عاج گناش وارد هند شده و ماجراجویی‌های خود را در آن‌جا آغاز می‌کنند. اگر فکر می‌کنید که بدون نیتن این مجموعه آنقدرا هم جذاب نخواهد بود کافیست تا ساعتی با کلویی همراه شوید تا بفهمید که اشتباه می‌کنید. در نمایش بازی دقایقی همراه کلویی شدیم و شاهد یکی از ماموریت‌های او بودیم. در این مدت اما او شالی بر روی صورت خود داشت که مانع تشخیص هویت وی می‌شد تا در نهایت با کنار زدن این شال فریاد شادی تمام مخاطبان خود را بلند نماید.

Farcry 5

مجموعه فارکرای یکی دیگر از سری‌های محبوب یوبی‌سافت بوده و هست. این سری همیشه به شخصیت‌های منفی بسیار کاریزماتیک و محبوب خود معروف بوده است که هر بار با حریفی جذاب‌تر مخاطبان خود را به چالش کشیده است. فارکرای ۵ نیز از این قائده مستثنی نبوده است. در این بازی وارد شهری می‌شویم که توسط یک فرقه مذهبی افراطی تصاحب شده و توسط پیامبر خود یعنی جوزف سید اداره می‌شود.

نمایش E3

این بازی نیز دارای گیم‌پلی اول‌شخص-تیر‌اندازی بسیار جذاب در جهانی باز و گسترده است و در پیاده سازی انواع مامورت‌ها برای سرنگونی این فرقه مانند پیشیان خود موفق ظاهر شده است. تمام این موارد در کنار شخصیت جذاب پدر یا همان جوزف‌سید به اوج می‌رسد که در نمایش سال ۲۰۱۷ خود در E3 توانست بسیاری از این موارد را به رخ بکشد.

نمایش E3 2018

Halo Infinite

هیلو که یک بازی اول شخص-تیراندازی است از زمان انتشار اولین ایکس‌باکس آیکن و یا یکی از مهم‌ترین عنوان‌­های انحصاری این کنسول بوده و هست. هیلو که داستانی طولانی و پرجزئیاتی داشته، همچنان ماجراجویی مسترچیف را دنبال می­‌کند و به سوالات ما از نسخه­‌ی قبلی پاسخ می‌­دهد و سوالات جدیدی را جایگزین می­‌کند.

بازی 1400

بازی Halo Infinite یک بازی بسیار سرگرم کننده است که تجربه آن به تمام علاقه‌مندان ژانر شوتر پیشنهاد می‌شود. ایرادات کوچک مانند یکنواختی محیط و برخی از شخصیت‌پردازی‌های ضعیف در کمپین و مشکلات سرور و امتیازدهی در مالتی‌پلیر نمی‌توانند مانع درخشش بازی در گیم‌پلی بسیار اعتیادآور خود، داستان و موسیقی بی‌نظیرش و حالت چندنفره‌ بسیار سرگرم کننده‌اش شوند. بله، در نهایت باید گفت که بازی Halo Infinite قطعا ارزش تمام صبر ما را در این 6 سال داشته است. استودیو 343 برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ ما را از ساخته نسخه جدید این سری محبوب آگاه کرد.

شما می‌توانید داستان کامل سری بازی‌های هیلو را مطالعه کنید.
در آی‌تی‌رسان بخوانید: نقد و بررسی بازی هیلو اینفینیت

Gears of War 5

Gears 5  توسط The Coalition توسعه یافته و توسط Xbox Game Studios برای Xbox One، Microsoft Windows و Xbox Series X/S منتشر شده است. این پنجمین قسمت اصلی از سری Gears of War و دنباله Gears of War 4 است. نسخه نهایی در 6 سپتامبر 2019 و نسخه استاندارد بازی در 10 سپتامبر 2019 در سراسر جهان منتشر شد. Gears 5 به طور کلی نقدهای مطلوبی از منتقدان دریافت کرد که گیم پلی، کمپین، ارائه و میزان محتوا را تحسین، اما از داستان و فقدان نوآوری کلی انتقاد کردند.

نمایش E3

در گیرز ۵ شما در نقش کیت قرار می‌گیرید تا در جهان زیبای بازی باری دیگر به مبارزه با انواع هیولا بپردازید. داستان بازی این‌بار شخصی‌تر و جدی‌تر شده و طی آن به سوالات بسیاری که در طی وقایع قسمت قبل برایمان ایجاد شد پاسخ می‌دهد.

The Last of Us Part 2

پنج سال پس از سفر خطرناک خود در سراسر ایالات متحده پس از همه‌گیری، الی و جوئل در جکسون، وایومینگ ساکن شده‌اند. زندگی در میان جامعه‌ای پر رونق از بازماندگان، به‌رغم تهدید همیشگی افراد آلوده و سایر بازماندگان ناامیدتر، به آن‌ها اجازه صلح و ثبات داده است.

بهترین بازی PS4

هنگامی که یک رویداد خشونت آمیز آن صلح را به هم می‌زند، الی برای اجرای عدالت، سفری بی امان را آغاز می‌کند. در حالی که او مسئولین را یکی یکی شکار می‌کند، با عواقب مخرب فیزیکی و روحی اعمال خود مواجه می‌شود.

پرداختی که به روابط بین شخصیت‌ها در جهان آخرالزمانی بازی شده، مثال‌زدنی است. همچنین گرافیک بسیار زیبا و واقع‌گرایانه بازی در کنار گیم‌پلی درگیر کننده آن این سری را بسیار ارزشمند کرده است. نسخه دوم این فرنچایز بیشترین جوایز تاریخ را برنده شد اما در متاکریتیک بالاترین نمره در سری را نسخه اول آن یدک می‌کشد.

نمایش E3 2019

Elden Ring

این بازی محصول استودیو Fromsoftware بوده که از نظر متاکریتیک بهترین بازی قابل تجربه بر روی PS4 و PS5 است. استودیویی با سابقه‌ درخشان و خالق ژانر Souls Born که به گفته‌ خود جاه‌طلبانه‌ترین ساخته‌ این استودیو، Elden Ring بوده است.

بهترین بازی PS4

در اسامی نام برده شده از توسعه دهندگان این بازی نام‌هایی همچون George rr Martin، خالق دنیای Game of Thrones و Hidataka Miyazaki، کارگردان دیگر شاهکارهای این استودیو به چشم می‌خورد. این بازی نیز همچون دیگر بازی‌های این استودیو سختی‌ طاقت فرسا و دنیاسازی‌ بی‌‌نظیری خواهد داشت. همچنین قابل ذکر است که الدن رینگ جایزه مورد انتظار‌ترین بازی 2022 را نیز برنده شد.

شما می‌توانید مقاله دیگر بازی‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۲ را مطالعه کنید.

Cyberpunk 2077

یکی از مطرح‌ترین بازی‌های صنعت که دارای حواشی بسیاری نیز بوده، سایبرپانک 2077 بود. سایبرپانک یک معرفی بسیار زود هنگام یعنی در سال 2013 را تجربه کرد که با زمان انتشار آن 7 سال فاصله داشت! این موضوع باعث به تنگ آمدن صبر همه شد تا جایی که وقتی به دلیل شیوع ویروس کرونا روند ساخت بازی با مشکلات فراوانی رو‌به‌رو شد، هیچکس برخورد خوبی با تاخیر خوردن پی‌درپی بازی نداشت. همین تاخیر پی‌درپی از مشکلات آن بود، چراکه به جای یک تاخیر طولانی مدت، استودیو سی‌دی‌پراجکت تاخیر‌های کوتاه‌تر و پشت یکدیگر داشت که بسیار آزار دهنده‌تر بود.

نمایش E3

جدای از مشکلات آن اما، سایبرپانک یک بازی بسیار جذاب با جهانی دیدنی و چشم نواز را در کنار یک گیم‌پلی خوش‌ساخت و داستانی شنیدنی است که عظمتش، آن را به یکی از مورد انتظارترین بازی‌های تاریخ تبدیل کرده بود. نمایش‌های بازی نیز یکی پس‌از دیگری مخاطبان را هیجان‌زده کرد و درگیری‌های بزرگ و اکشنی را به نمایش گذاشت.

نمایش E3 2021

Forza Horizon 5

حتی اگر اهل بازی ریسینگ نیستید، حیف است که قبل از مرگ یک‌بار بازی ریسینگ را تجربه نکنید، تجربه سری فورتزا برای شما از نان شب نیز واجب‌تر است. به جرات می‌توان گفت که در سال‌های اخیر این سری بهترین تجربه ریسینگ را ارائه می‌دهد.

بهترین بازی تاریخ

گرافیک و صداگذاری بی نقص از خصوصیات این مجموعه است که در کنار گیم‌پلی جذاب آن، فورتزا را در این لیست قرار می‌دهند. بهترین عنوان این سری بر طبق متاکریتیک Forza Horizon 4 و جدیدترین نسخه در این فرنچایز Forza Horizon 5 است. پس فراموش نکنید که اگر به دنبال یکی از بهترین بازی های کامپیوتری ریسینگ تاریخ هستید فورتزا منتظر شماست.

این بازی با نمایش خود در E3 2021 باعث تعجب بسیاری شد چراکه گرافیک بسیار واقع‌گرایانه آن برای اولین بار آن چیزی که در نسل جدید خواهیم دید را به نمایش گذاشت و همه‌ی بازیکنان را برای تجربه خود بی‌صبر نمود.

Starfield

استارفیلد یک بازی اکشن نقش آفرینی جهان باز بوده که توسط استودیو بسیار خوش سابقه Bethesda Game Studios (سازنده فرنچایز‌هایی مانند فال‌اوت و الدراسکرولز) در حال ساخت است.

در این مقاله استودیوهای ایکس‌باکس به همراه بازی‌های در حال ساخت توسط آن‌ها را برای شما معرفی کردیم.

بازی 2022

در واقع این اولین بار است که بعد از بیش از 25 سال این استودیو به سراغ یک آی‌پی جدید می‌رود و همین موضوع طرفداران را بسیار هیجان‌زده کرده است. به گفته بتسدا این بازی سطح جدیدی از نقش آفرینی و جهان باز بودن را ارائه می‌دهد که پیش‌تر مانندش را ندیده‌ایم. بازی در فاصله 50 سال نوری و در سال 2310 جریان دارد و به نبرد بین دو کلونی می‌پردازد. بازیکن آزادی کامل خواهد داشت تا در این دنیا گشت و گذار کند و با کاراکتر‌های بی‌شمار بازی تعامل برقرار کنند.

به نظر شمات کدام E3 نسبت به بقیه برتری داشت؟ نظرات خود را با ما و دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH