آپدیت اندروید 13 برای گجت‌های سامسونگ احتمالا بسیار زودتر از موعد منتشر خواهد شد

اسمارت‌فون‌های گلکسی شرکت سامسونگ احتمالا بسیار زودتر از موعد زمانی مقرر در سال 2022 قادر به دریافت سیستم‌عامل اندروید 13 خواهند بود. مرحله تست بتا برای کاربران علاقه‌مند احتمالا در ماه جولای آغاز می‌شود. البته این موضوع بدان معناست که کاربران می‌توانند به ارزیابی و تست نسخه جدید رابط کاربری سامسونگ با نام One UI 5.0 بپردازند.

سیستم‌عامل اندروید 13 با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال منتشر خواهد شد. این پلتفرم احتمالا همزمان با معرفی سری پیکسل 7 در حوالی ماه اکتبر منتشر می‌شود. اسمارت‌فون‌های سامسونگ احتمالا در پایان سال 2022 یا حداکثر اوایل سال 2023 از این به‌روزرسانی بهره‌مند خواهند شد. با این‌حال مرحله تست بتا احتمالا بسیار زودتر از این زمان آغاز می‌شود.

وبسایت Gizchina با استناد به منابع خبری خود ادعا می‌کند که سامسونگ مرحله تست بتای عمومی برای آپدیت One UI 5.0 مبتنی بر اندروید 13 را تا ماه جولای امسال آغاز خواهد کرد. در صورت تکرار روند تاریخی گذشته، این پدیده احتمالا فرصت زیادی را در اختیار تسترهای بتا و کمپانی قرار داده و زمینه بررسی سیستم‌عامل جدید جهت انتشار عمومی در پایان سال 2022 یا اوایل سال 2023 را فراهم خواهد کرد.

وبسایت Sammobile نیز اعلام کرده که نخستین مرحله از تست بتای اندروید 13 در اسمارت‌فون‌های گلکسی احتمالا از اوایل ماه جولای آغاز می‌شود. این در حالیست که فرآیند مذکور معمولا تا ماه سپتامبر آغاز نمی‌شد. البته مرحله تست بتا صرفا مخصوص کاربرانی است که مایل به مشارکت در این برنامه هستند.

دستگاه‌های گلکسی سامسونگ احتمالا آپدیت اندروید 13 را بسیار زودتر از موعد مورد انتظار دریافت خواهند کرد

سیستم‌عامل اندروید 13 برای اسمارت‌فون‌های گلکسی به‌همراه نسخه جدید رابط کاربری اختصاصی سامسونگ موسوم به One UI 5.0 منتشر خواهد شد. مطابق روال معمول، کاربران بتا شاهد باگ‌هایی خواهند بود؛ اما نسخه پایدار و بی‌نقص سیستم‌عامل چند ماه بعد در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت. همچنین انتشار نسخه بتا اندروید 13 برای توسعه‌دهندگان نیز سودمند خواهد بود؛ چرا که به آنها امکان می‌دهد تا سازگاری برنامه‌های خود با پلتفرم جدید را تا حد ایده‌آل ارتقاء دهند.

وبسایت Sammobile خاطرنشان می‌کند که دهها اسمارت‌فون سامسونگ از جمله مدل‌های گلکسی S22، گلکسی S22 پلاس و گلکسی S22 اولترا واجد شرایط مشارکت در برنامه تست بتا هستند. بعلاوه گوشی‌های تاشو آینده سامسونگ شامل گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 نیز می‌توانند در این برنامه حضور داشته باشند. به‌روزرسانی بتا بایستی در سراسر جهان قابل دسترس باشد؛ اما انتشار آن به‌صورت مرحله به مرحله و نه یکباره انجام خواهد شد. همچنین به موازات آن، سامسونگ کماکان به توسعه رابط کاربری One UI 4.1.1 مبتنی بر اندروید 12 ادامه خواهد داد. این ورژن از رابط کاربری سامسونگ تا حدی از ماهیت ویژه برخوردار است؛ چرا که برای اسمارت‌فون‌هایی مجهز به نمایشگر تاشو در نظر گرفته شده است.

به هرحال آغاز فرآیند تست بتا خبر خوشایندی برای توسعه‌دهندگان محسوب می‌شود؛ چرا که این افراد برای بهینه‌سازی برنامه‌های خود با سیستم‌عامل جدید فرصت بیش‌تری را در اختیار خواهند داشت. همچنین این پدیده تضمین‌کننده انتشار یک رابط کاربری پایدار و کامل در موعد زمانی موردنظر سامسونگ است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH