سری گلکسی واچ 5 سامسونگ فاقد مدل کلاسیک خواهد بود

سامسونگ در تدارک معرفی ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ 5 خود است. اگرچه کمپانی کره‌ای عرضه سری گلکسی نوت خود را متوقف کرد؛ اما سری جدید گجت‌های پوشیدنی این شرکت در ماه آگوست عرضه خواهد شد. اسمارت‌واچ‌های جدید سامسونگ احتمالا در کنار هندست‌های گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 رونمایی خواهند شد.

بر اساس گزارشات اخیر، سامسونگ به‌دنبال اعمال تغییراتی ساختاری در سری گلکسی واچ 5 خود است. به گفته وبسایت SamMobile و منابع خبری مرتبط با آن، خانواده اسمارت‌واچ‌های آینده سامسونگ فاقد مدل کلاسیک بوده و این ورژن با مدل پرو جایگزین خواهد شد. در حال حاضر دلیل این تغییر نام هنوز اعلام نشده است. این موضوع احتمالا نشان می‌دهد که سامسونگ در حال حذف حاشیه فیزیکی قابل چرخش است. البته این اقدام می‌تواند صرفا یک ری‌برند ساده از مدل کلاسیک با هدف جلب توجه مشتریان باشد.

گلکسی واچ طی ماه‌های اخیر فروش مطلوبی را تجربه نموده است؛ اما مدل کلاسیک احتمالا به اندازه ورژن پرو موفق ظاهر نشده است. بنابراین سامسونگ با تمرکز روی تولید ورژن پرو احتمالا قصد دارد تا از محل عرضه پرفروش‌ترین مدل اسمارت‌واچ خود به درآمد بیش‌تری دست پیدا کند.

سامسونگ گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو تنها گزینه‌های قابل دسترس برای کاربران به‌شمار می‌روند

بر اساس گزارشات، مدل معمولی گلکسی واچ 5 با 2 سایز متفاوت به بازار عرضه خواهد شد. از سوی دیگر مدل پرو با تنها یک سایز در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. بر اساس شایعات پیشین، گلکسی واچ 5 پرو مجهز به یک باتری بزرگ 572 میلی‌آمپرساعتی خواهد بود. این باتری احتمالا از شارژدهی مناسبی برخوردار خواهد بود؛ حتی اگر سامسونگ پوسته اختصاصی خود را کنار گذاشته و در عوض از نرم‌افزار مبتنی بر Wear OS استفاده کند. سامسونگ ساعت‌های هوشمند خود را با رابط کاربری One UI Watch عرضه می‌کند؛ پدیده‌ای که موجب می‌شود تا این گجت‌ها از ظاهری متفاوت با دستگاه‌های مجهز به Wear OS برخوردار باشند.

شایان به ذکر است که گلکسی واچ 4 کلاسیک و گلکسی واچ 4 نخستین اسمارت‌واچ‌هایی بودند که با سیستم‌عامل Wear OS 3.0 روانه بازار شدند. سامسونگ طی یک همکاری مشترک با گوگل به بهبود عملکرد پلتفرم غول جستجوگر کمک کرد. اگرچه گوگل با سیستم‌عامل اندروید خود در مسیری صحیح گام برداشته است؛ اما تجربه غول جستجوگر پیرامون Wear OS با شکست مواجه شده است. این پلتفرم در مقایسه با سیستم‌عامل‌های اختصاصی و ساده‌تر سایر شرکت‌ها دچار باگ‌هایی بود و از مشکل شارژدهی ضعیف باتری نیز رنج می‌برد.

سامسونگ به بهبود عملکرد Wear OS کمک کرد و آن‌را به‌صورت محدود به یک پلتفرم انحصاری تبدیل کرد. اکنون گوگل در تدارک معرفی Wear OS 4.0 و نخستین اسمارت‌واچ خود تحت عنوان پیکسل واچ است. بر اساس گزارشات، این آخرین فرصت گوگل برای موفقیت Wear OS در بازاری به شدت رقابتی است.

متاسفانه پیرامون گلکسی واچ 5 جزئیات چندانی در دست نیست. با این‌حال انتظار می‌رود که کمپانی عملکرد رابط کاربری One UI Watch خود را بیش از پیش ارتقاء دهد. بعلاوه سخت‌افزار مورد استفاده در این اسمارت‌واچ و ویژگی‌های سلامت‌محور ارائه شده در آن نیز احتمالا شاهد پیشرفت‌های قابل‌توجهی خواهند بود. همچنین سامسونگ احتمالا با انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری به ارتقاء عملکرد گجت‌های پوشیدنی خود همانند مدل‌های نسل فعلی ادامه خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH