اتحادیه اروپا سرویس پرداخت اپل را به نقض قوانین ضد انحصاری متهم کرد

اتحادیه اروپا در اقدامی اعتراضی ادعا کرده که اپل مانع استفاده سایر شرکت‌ها از فناوری مشابه سرویس Apple Pay در گوشی‌های آی‌فون شده است. مطابق پیش‌بینی‌ها، اتحادیه اروپا اقدام به صدور بیانیه‌ای تحت عنوان “نگرش اولیه پیرامون کنترل اپل بر فناوری پرداخت بدون تماس NFC” نموده است. این فناوری توسط سرویس پرداخت اختصاصی اپل موسوم به Apple Pay و در گوشی‌های آی‌فون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس اعلام نشریه وال استریت ژورنال، کمیسیون اروپا در همین رابطه اقدام به صدور یک بیانیه اعتراضی نموده و اعلام کرده است که اپل عرصه رقابت در بازار کیف‌های پول موبایلی را محدود نموده و به منظور وادار کردن کاربران به استفاده از Apple Pay مانع از به‌کارگیری این فناوری توسط توسعه‌دهندگان شده است.

این بیانیه اعتراضی به‌صورت مکتوب برای اپل ارسال شده است. به‌دنبال صدور بیانیه اولیه، تحقیقات کامل‌تر در این زمینه آغاز شده است. چنان‌چه نتایج تحقیقات نهایی با گزارش اولیه مطابقت داشته باشند؛ در این‌صورت اپل احتمالا با جریمه‌ای سنگین معادل حداکثر 10 درصد گردش مالی خود در جهان مواجه خواهد شد.

یکی از سخنگویان اپل ضمن گفتگو با وبسایت AppleInsider اعلام کرد: “هدف ما از راه‌اندازی سرویس Apple Pay ارائه یک راهکار آسان و ایمن برای کاربران جهت عرضه دیجیتالی کارت‌های پرداخت موجود توسط آنها بود. همچنین بانک‌ها و سایر موسسات مالی از این طریق می‌توانند خدمات پرداخت بدون تماس را به مشتریان خود ارائه دهند. Apple Pay تنها یکی از گزینه‌های متعدد قابل دسترس کاربران اروپایی جهت انجام تراکنش‌های پرداخت محسوب می‌شود. این سرویس دسترسی برابر به NFC را تضمین نموده و در عین‌حال تضمین‌کننده استانداردهای پیشرو در صنعت برای حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران است.”

همچنین وی افزود: “ما به منظور اطمینان‌بخشی بابت دسترسی مصرف‌کنندگان اروپایی به یک محیط امن و مطمئن برای استفاده از سرویس پرداخت مورد نظر آنها کماکان به تعامل با کمیسیون اروپا ادامه خواهیم داد.”

بعلاوه اپل ادعا می‌کند که ضمن ادامه تلاش‌های خود برای تعامل با کمیسیون اروپا و اطمینان‌بخشی به این نهاد حقوقی، در رابطه با حفظ امنیت بالای سرویس Apple Pay نگرانی‌هایی دارد. غول کوپرتینویی ادعا می‌کند که Apple Pay در مقایسه با برنامه‌های متفرقه اندرویدی به میزان قابل‌توجهی ایمن‌تر بوده و عاری از هرگونه تقلب و کلاهبرداری است.

در رابطه با ممانعت اپل از دسترسی سایر شرکت‌ها به فناوری پرداخت بدون تماس نیز کمپانی آمریکایی استدلال می‌کند که Apple Pay به گونه‌ای طراحی شده تا امکان دسترسی یکسان به کلیه بانک‌ها و موسسات مالی را فراهم نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH