گوشی تاشو گوگل با نمایشگر خارجی 5.8 اینچی در راه است

به گفته راس یانگ؛ مدیرعامل موسسه Display Supply Chain Consultants گوشی پیکسلی تاشو گوگل مجهز به یک نمایشگر خارجی کوچک‌تر و صفحه‌نمایش داخلی با اندازه‌ای مشابه گلکسی زد فولد 4 خواهد بود. شایعات از این دستگاه تحت عنوان پیکسل نوت‌پد یاد کرده و ادعا می‌کنند که گوشی تاشو آینده گوگل مجهز به نمایشگر خارجی 5.8 اینچی خواهد بود. این پنل در مقایسه با نمایشگر 6.19 اینچی احتمالی در سامسونگ گلکسی زد فولد 4 از طراحی عریض‌تر و کوتاه‌تری بهره می‌گیرد.

از آنجا که بر اساس شایعات این 2 اسمارت‌فون تاشو مجهز به نمایشگرهایی با اندازه‌های مشابه هستند؛ لذا این موضوع بدان معناست که پیکسل نوت‌پد از نمایشگری با نسبت ابعاد عریض‌تر نسبت به گلکسی زد فولد 4 بهره خواهد برد. این سبک از طراحی با اطلاعات پیش‌تر لو رفته مطابقت دارند.

“گلکسی زد فولد 4 و گوشی تاشو گوگل مجهز به نمایشگرهای تاشو با اندازه‌های مشابه هستند. با این‌حال اندازه نمایشگر خارجی در پیکسل نوت‌پد کمی کوچک‌تر بوده و معادل 5.8 اینچ است. این نمایشگر در مقایسه با پنل 6.19 اینچی گلکسی زد فولد 4 از نسبت ابعاد عریض‌تری برخوردار خواهد بود. جزئیات بیش‌تر در جریان کنفرانس هفته آینده ما اعلام خواهد شد.” DSCCRoss@؛ 2 مه 2022

راس یانگ به موعد رونمایی از نخستین گوشی تاشو گوگل اشاره نکرده است؛ اما یک فرضیه منطقی از عرضه این هندست در فصل پاییز و به‌همراه سری پیکسل 7 حکایت دارد. در گذشته و پیش از انتشار گزارشات مربوط به توقف توسعه گوشی تاشو گوگل انتظار می‌رفت که این هندست در سال 2021 رسما معرفی شود.

اما به‌نظر می‌رسد که پیکسل فولد (که هم‌اکنون با نام پیکسل نوت‌پد شناخته می‌شود) بار دیگر در مسیر عرضه به بازار قرار گرفته است. بر اساس پیش‌بینی‌ها این اسمارت‌فون همانند اوپو فایند N از بدنه‌ای با طراحی عریض و کوتاه بهره گرفته و 1400 دلار قیمت‌گذاری خواهد شد. این در حالیست که اسمارت‌فون گلکسی زد فولد 3 سامسونگ دارای بدنه‌ای باریک و کشیده است.

توان پردازشی پیکسل نوت‌پد به احتمال فراوان از طریق تراشه بومی تنسور تامین خواهد شد. با این‌حال سخت‌افزار دوربین مشابه مدل‌های قدیمی‌تر پیکسلی خواهد بود. بنابراین این‌بار نیز شاهد به‌کارگیری سنسور IMX363 با رزولوشن 12.2 مگاپیکسل، لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی با لنز IMX386 و 2 دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با سنسورهای IMX355 خواهیم بود. سنسور IMX363 پیش‌تر در اسمارت‌فون‌های سری پیکسل 2، 3، 4 و 5 مورد استفاده قرار گرفته است.

بر اساس تصاویر شماتیک ضمیمه شده به یکی از پتنت‌های جدید گوگل، دوربین سلفی داخلی احتمالا از مکانیسم پنهان‌سازی پیچیده مطابق با تصویر زیر استفاده خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH