اعلام آمادگی قوه قضاییه برای ارائه خدمات در بستر پیام‌رسان‌های داخلی

به گفته محمد کاظمی فرد، رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، این مرکز آمادگی لازم برای استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی جهت ارائه خدمات الکترونیکی قضایی را دارد.

کاظمی فرد که جانشین عیسی زارع‌پور در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه شده است، در نشست هم‌اندیشی ارائه خدمات الکترونیکی قضایی از طریق پیام‌رسان‌ها که با حضور مدیران پیام‌رسان‌های داخلی برگزار شد، اعلام کرد که این مرکز خدمات خود را در دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی ارائه می‌دهد، اما این آمادگی وجود دارد تا پایان سال تعدادی از خدمات قضایی در بستر پیام‌رسان‌های داخلی نیز  عرضه شود ولی این موضوع منوط به داشتن آمادگی و توانایی از سوی پیام‌رسان‌های داخلی است.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، حفظ حریم شخصی کاربران را یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های دستگاه‌های حاکمیتی عنوان کرد و تاکید داشت که پیام‌رسان‌های داخلی باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

کاظمی فرد در خصوص خدماتی که می‌توان در پیام‌رسان‌های داخلی ارائه داد، گفت: “ما می‌توانیم خدماتی مانند اطلاع رسانی پرونده، درخواست گواهی سوء پیشینه، نوبت دهی قضایی و برخی از دیگر خدمات را در پیام‌رسان‌های داخلی ارائه دهیم.”

وی با تاکید بر اینکه پیام‌رسان‌های بومی می‌توانند به موضوع تبدیل گفتار به متن با واژگان حقوقی ورود کنند، گفت: یکی دیگر از مواردی که با استفاده از زیرساخت پیام‌رسان‌های داخلی می‌توان ارائه داد، دستیار هوشمند قاضی است که قضات، وکلا و کارشناسان حقوقی را در برمی‌گیرد. همچنین بانک قوانین که مجموعه‌ای از قوانین در حوزه‌های مختلف را شامل می‌شود، یکی دیگر از مواردی است که پیام‌رسان‌های داخلی می‌توانند به جامعه حقوقی و قضایی ارائه دهند.

لازم به ذکر است، در نشست هم‌اندیشی ارائه خدمات الکترونیکی قضایی از طریق پیام‌رسان‌ها، مدیران پیام‌رسان‌های بومی آی‌گپ، سروش‌پلاس، ایتا، گپ و بله حضور داشتند و به ایجاد چنین بسترهایی برای ارائه خدمات بهتر به مردم تاکید داشتند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH