گوگل پیکسل 6a با تراشه تنسور رسما معرفی شد

گوگل از مقرون‌به‌صرفه‌ترین عضو خانواده پیکسل 6 با نام پیکسل 6a رسما رونمایی کرد. این هندست همانند مدل نسل قبلی خود با قیمت‌گذاری 449 دلاری روانه بازار می‌شود. گوگل پیکسل 6a مجهز به یک نمایشگر 6.1 اینچی اولد با رزولوشن 2400×1080 پیکسل و نرخ نوسازی 60 هرتزی است. برای مقایسه جالب است بدانید که اسمارت‌فون‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو به‌ترتیب از پنل‌های 90 و 120 هرتزی استفاده می‌کنند.

طراحی گوگل پیکسل 6a به 2 عضو دیگر خانواده پیکسل 6 شباهت زیادی داشته و این هندست از فریم آلومینیومی نیز بهره می‌گیرد. با این‌حال گلس مورد استفاده در پنل جلویی دستگاه از گوریلا گلس Victus به گوریلا گلس 3 تنزل یافته است. همچنین پنل پشتی گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده است. پیکسل 6a دارای گواهی حفاظتی IP67 است؛ در حالی‌که 2 هندست دیگر از گواهی IP68 برخوردار هستند.

گوگل پیکسل 6a همانند 2 عضو دیگر خانواده پیکسل 6 مجهز به تراشه بومی تنسور و تراشه امنیتی تیتان M2 است. همچنین این اسمارت‌فون مجهز به 6 گیگابایت رم LPDDR5 و 128 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 است. پنل پشتی این اسمارت‌فون از دوربین جدید 12.2 مگاپیکسلی با فناوری dual pixel، گشودگی دیافراگم f/1.7 و قابلیت تثبیت‌کنندگی اپتیکی میزبانی می‌کند. دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 مشابه نمونه به‌کارگیری شده در 2 هندست دیگر سری پیکسل 6 است. دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 نیز مشابه نمونه موجود در هندست کوچک‌تر پیکسل 6 است.

اتصال 5G، نمایشگر همیشه روشن، حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر، اسپیکرهای استریو، میکروفون‌های دوگانه و پشتیبانی از HDR سایر قابلیت‌های شاخص پیکسل 6a را تشکیل می‌دهند. همچنین این اسمارت‌فون با سیستم‌عامل اندروید 12 و وعده دریافت پچ‌های امنیتی برای مدت 5 سال به بازار عرضه می‌شود.

گوگل پیکسل 6a مجهز به یک باتری کوچک‌تر با ظرفیت 4410 میلی‌آمپرساعت است. کمپانی ادعا می‌کند که با وجود حالت جدید Extreme Battery Saver این هندست برای مدت بیش از 24 ساعت استفاده منظم و تا حداکثر 72 ساعت شارژدهی خواهد داشت. این هندست از فناوری شارژ سریع 18 واتی پاور دلیوری پشتیبانی می‌کند؛ اما از فناوری شارژ بی‌سیم خبری نیست.

گوگل پیکسل 6a در 3 مدل رنگی مختلف شامل سفید (Chalk)، زغالی (Charcoal) و سبز (Sage) قابل دسترس خواهد بود. فروش آنلاین این هندست از روز 21 جولای (30 تیر ماه) آغاز شده و فروش رسمی آن نیز از روز 28 جولای (6 مرداد ماه) شروع می‌شود. این اسمارت‌فون در کشورهای استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، پورتوریکو، سنگاپور، اسپانیا، تایوان، بریتانیا و ایالات‌متحده آمریکا قابل دسترس خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH