پیش‌بینی روند نزولی بازار اسمارت‌فون در سال 2022 به‌دلیل تورم و شیوع ویروس کرونا

روز گذشته موسسه تحقیقاتی TrendForce نتیجه تحقیقی را منتشر کرد که نشان می‌داد فروش گوشی‌های هوشمند در تقویم زمانی سال 2022 کاهش خواهد یافت. عملکرد این بازار در 3 ماهه نخست سال 2022 چندان چشمگیر نبود و انتظار می‌رود که این روند نزولی در 3 ماهه دوم سال 2022 نیز ادامه پیدا کند؛ چرا که سیاست ریشه‌کنی کووید 19 در چین با چالش مواجه شده است.

پیش‌بینی کلی تولید برای دوره 12 ماهه سال 2022 برابر با 1.333 میلیارد دستگاه است. این رقم در مقایسه با سال 2021 کمتر بوده و حتی موسسه TrendForce نیز هشدار داد که هنوز جا برای بازنگری‌های منفی در آینده وجود دارد. به گفته موسسه TrendForce، قرنطینه در چین یکی از اصلی‌ترین دلایل عملکرد نه‌چندان چشمگیر بازار اسمارت‌فون محسوب می‌شود. این پدیده بر عملکرد کلی اقتصاد تاثیر گذاشته و موجب کاهش تعداد خریداران اسمارت‌فون‌های جدید می‌شود. بر اساس پیش‌بینی‌ها میزان فروش اسمارت‌فون در چین طی سال 2022 با افت شدید 13 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شود.

چشم‌انداز 6 ماهه دوم سال 2022 کماکان چالش‌برانگیز به‌نظر می‌رسد. حتی اگر چین از وضعیت فعلی خود در رابطه با شیوع بیماری کووید 19 رهایی پیدا کند؛ در این‌صورت بحران تورم کماکان بر عملکرد سایر بازارها تاثیرگذار خواهد بود. بدین‌ترتیب بازارهایی نظیر هندوستان نیز قادر به ادامه روند رشد پایدار برای مدت زمانی طولانی نخواهند بود.

پیش‌بینی موسسه TrendForce از سهم نقل و انتقالات ملی نشان می‌دهد که چین کماکان مهم‌ترین بازار اسمارت‌فون جهان به‌شمار خواهد رفت؛ اما سهم این بازار از 24.2 درصد به 21.1 درصد کاهش پیدا می‌کند. بازار هندوستان با سهم 13.1 درصدی از کل فروش هندست‌ها جایگاه دوم را به خود اختصاص داده و بازار ایالات‌متحده نیز با سهم 11 درصدی در رتبه سوم جای خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH