اپل سرگرم تست درگاه USB-C روی گوشی‌های آی‌فون‌ خود است

چند روز قبل مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل با انتشار پستی اعلام کرد که غول کوپرتینویی برای سری آی‌فون 15 خود در سال 2023 احتمالا از پورت USB Type-C استفاده خواهد کرد. این خبر موجب شکل‌گیری بحث‌های بسیار داغ شد. در میان بسیاری دست‌اندرکاران حوزه صنعت معتقدند که چنین اقدامی غیرممکن است؛ چرا که اپل با تکیه بر گواهی MFI هر ساله بابت صدور مجوزها مبالغ هنگفتی را به جیب می‌زند. اما اکنون یک گزارش جدید نشان می‌دهد که جایگزینی پورت لایتنینگ با USB-C سناریویی بسیار محتمل است.

در واقع گزارش جدید ادعا می‌کند که اپل هم‌اکنون سرگرم تست کارآیی درگاه USB-C روی آی‌فون است. بر اساس گزارش یک اکانت توئیتری با شناسه sinatech@، اپل در فرآیند تست مدل‌های آینده آی‌فون در عوض به‌کارگیری درگاه لایتنینگ از پورت USB Type-C استفاده خواهد کرد. بنابراین کمپانی در حال جایگزینی رابط اصلی و کلیدی خود موسوم به لایتنینگ است. همچنین این کاربر توئیتری می‌افزاید که اپل سرگرم توسعه شارژری است که با آی‌فون‌های قدیمی و جدید این شرکت سازگاری دارد.

با این‌حال گزارش جدید خاطرنشان می‌کند که آی‌فون با پورت USB-C حداقل تا سال 2023 معرفی نخواهد شد. بعلاوه آی‌فون‌های پیشین کماکان از درگاه لایتنینگ استفاده خواهند کرد. این موضوع اساسا با گزارش پیشین مینگ چی‌کو مطابقت دارد.

اپل چاره‌ای جز اطاعت از اتحادیه اروپا ندارد

بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته از وضعیت بازار، قوانین وضع شده توسط اتحادیه اروپا مهم‌ترین دلیل برای تغییر در رویکرد شرکت اپل به‌شمار می‌رود. بر اساس قانون پیشنهادی کمیسیون اروپا در سپتامبر سال گذشته، رابط USB-C به یک درگاه استاندارد و یکپارچه برای کلیه اسمارت‌فون‌ها، تبلت‌ها، دوربین‌ها، هدفون‌ها، اسپیکرهای قابل حمل و کنسول‌های بازی الکترونیکی دستی تبدیل خواهد شد. اتحادیه اروپا بر این باور است که تعداد دستگاه‌های الکترونیکی روز به روز در حال افزایش است؛ اما شارژرها فاقد کاربری عمومی هستند. این موضوع نه‌تنها هزینه‌های بیش‌تری را بر مصرف‌کنندگان تحمیل می‌کند؛ بلکه میزان تولید زباله‌های الکترونیکی را نیز افزایش می‌دهد.

گزارشات پیشین ادعا می‌کنند که اپل طی چند سال آینده به استفاده از پورت لایتنینگ ادامه خواهد داد. در گذشته گزارشاتی منتشر شد که نشان می‌داد عرضه آی‌فون بدون رابط جزو اولویت‌های اپل است. به عبارت دیگر غول آمریکایی در عوض استفاده از پورت USB-C ترجیح می‌دهد تا یه فناوری‌های شارژ و انتقال داده بی‌سیم تکیه نماید. با این‌حال بر اساس آخرین پیش‌بینی‌ها به‌نظر می‌رسد که اکنون اپل در برابر فشار ناشی از عوامل مختلف تسلیم شده و بایستی استفاده از پورت USB-C را در دستور کار خود قرار دهد. بدین‌ترتیب دستگاه‌های اپلی عرضه شده در بازار اروپا یا کلیه محصولات قابل عرضه این شرکت در سراسر جهان از درگاه USB-C استفاده خواهند کرد. بنابراین مهاجرت اپل به رابط USB-C دیر یا زود اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

اگرچه آی‌فون همچنان از پورت لایتنینگ استفاده می‌کند؛ اما تعداد زیادی از محصولات اپل نظیر مک‌بوک‌ها و آی‌پدها به پورت USB-C مهاجرت کرده و از اتصال تاندربولت 3 یا حتی تاندربولت 4 پشتیبانی می‌کنند. استاندارد تاندربولت 4 نه‌تنها از نرخ انتقال داده بسیار بالایی برخوردار است؛ بلکه از فناوری شارژ سریع و خروجی ویدیویی سیگنال‌های DisplayPort نیز پشتیبانی می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH