وعده وزیر ارتباطات: یک سوم خدمات دستگاه‌ها تا شهریور غیرحضوری خواهد شد

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام بهره‌برداری از واحد خدمات هوشمند تا پایان شهریورماه، وعده داد که حداقل یک سوم از خدمات دستگاه‌های دولتی تا پیش از آغاز پاییز، به صورت غیر حضوری ارائه خواهد شد.

وزیر ارتباطات به مناسب فرا رسیدن روز جهانی ارتباطات در یک پست اینستاگرامی خبر از غیرحضورشدن خدمات دستگاه‌های دولتی داد، وی نوشت: در هفته ارتباطات و در آستانه روز جهانی ارتباطات قرار داریم. روزی که فصل مشترک حوزه رسانه و حوزه ارتباطات است. از همین جا این هفته را به همه اهالی رسانه و همچنین همکاران خودم در حوزه ارتباطات تبریک می‌گویم و از تلاش‌های پیدا و پنهان آنها قدردانی می‌کنم.

‌وزیر ارتباطات تاکید کرد: ماموریت مهم ما در این دوره توسعه فناوری‌های جدید برای ارائه خدمات نوین، در جهت افزایش کیفیت زندگی مردم است.

زارع‌پور در خصوص پنجره واحد خدمات دولت هوشمند گفت: پنجره واحد خدمات دولت هوشند در آستاده بهره‌برداری است و تا این لحظه، 10 دستگاه به آن متصل شده‌اند. در پنجره واحد خدمات هوشمند، احراز هویت اشخاص به صورت آنلاین و کمتر از یک دقیقه انجام می‌شود و البته نیازی هم به تکرا احراز هویت در مراجعه مجدد نیست.

به گفته وزیر ارتباط، طبق قانون بودجه سال 1401، تمامی دستگاه‌ها موظف شده‌اند تا شهریورماه پنجره واحد خدمات هوشمند خود را راه‌اندازی کنند و حداقل یک سوم خدمات خود را به صورت غیرحضوری و هوشمند ارائه کنند.

زارع پور در خصوص مزیت‌های پنجره واحد خدمات افزود: شفافیت، حذف امضاهای طلایی، مردمی شدن دولت و تسهیل کار مردم از مزیت‌های پنجره واحد خدمات دولت هوشمند است. وزارت ارتباطات برنامه‌های ویژه‌ای هم در حوزه فضایی دارد؛ برنامه‌های متعددی برای توسعه ماهواره‌ها و ماهواره‌برهای بومی و نیز توسعه خدمات فضاپایه که به مرور اخبار خوش آن اعلام خواهد شد.

وزیر ارتباطات در نهایت ضمن بر شمردن جایگاه خبرنگاران و رسانه‌ها در جهت تبیین دستاوردهای کشور به مردم، تاکید کرد: البته این به معنای ندیدن مشکلات و ضعف‌ها نیست، چرا که رسانه‌ها به عنوان نمایندگان مردم در حکم چشم‌های بیدار و ناظر بر عملکرد دولت هستند و رسالت آنها نقد منصفانه و تذکر به موقع کاستی‌هاست.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH