سامسونگ به‌دنبال عرضه تراشه سفارشی برای سری گلکسی S در سال 2025 است

بر اساس شایعات مطرح شده ظاهرا شرکت سامسونگ در تدارک طراحی تراشه سفارشی اختصاصی خود برای استفاده در سری گلکسی S طی سال 2025 است. اگرچه اکنون غول کره‌ای در زمینه تولید تراشه‌های اگزینوس فعالیت می‌کند؛ اما این تراشه‌ها به‌صورت سفارشی برای سری گلکسی S تولید نمی‌شوند. در واقع سامسونگ برخی چیپست‌های داخلی خود را به سایر شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون نظیر موتورولا و ویوو می‌فروشد.

شایعه جدید توسط یک نشریه کره‌ای با نام Inews24 و یک خبرچین قابل اعتماد با شناسه Ice Universe منتشر شده است. نشریه مذکور ادعا می‌کند که مقامات رسمی سامسونگ بابت تبعات منفی ناشی از رسوایی سرویس بهینه‌سازی بازی (GOS) در سری گلکسی S22، عملکرد نامطلوب و مدیریت حرارتی ضعیف در تراشه‌های اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 ناراضی بوده و در نتیجه مایل به در پیش گرفتن رویکردی مشابه با ایده اپل برای تراشه‌‌های سری A هستند. هدف نهایی چنین رویکردی، دستیابی به دستگاه‌هایی با بهینه‌سازی مطلوب‌تر است.

تراشه‌های اگزینوس تولید شده پیش از سال 2020 از هسته‌های پردازشی سفارشی سامسونگ استفاده می‌کردند؛ اما غول کره‌ای در دسامبر سال 2019 واحد تولید هسته‌های CPU سفارشی خود را تعطیل کرد. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا تراشه‌های جدید در قالب سری اگزینوس عرضه شده یا به‌عنوان یک خانواده کاملا جدید تولید خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH