بازگشت کرایه‌های غیر مجاز تاکسی‌های اینترنتی به حساب مسافران

با اعلام سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، تاکسی‌های اینترنتی که طی چند روز اخیر، کرایه‌های خود را افزایش داده بودند، ملزم به بازپرداخت وجه دریافتی غیرمجاز به کاربران شدند.

از حدود 10 روز پیش بود شرکت‌های مطرح تاکسی تلفنی کشور اقدام به افزایش نرخ کرایه خود کردند، اتفاقی که موجب اعتراض کاربران و مسافرین این تاکسی‌های اینترنتی شد و در نهایت پای سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان را به این موضوع باز کرد.

البته افزایش ناگهانی قیمت کرایه‌های تاکسی‌های اینترنتی امری تازه نیست و اختلاف نظر میان مسافرین و رانندگان بر سر منصفانه بودن وجه دریافتی یکی از چالش‌هایی است که تاکسی‌های اینترنتی تاکنون نتوانستند آن را رفع کنند و با هر تغییر قیمت، با انتقاد یکی از این دو گروه مواجه می‌شوند.

اما این بار سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان به این ماجرا ورود پیدا کرد و دستور داد تا وجه اضافی دریافتی در بازه 17 تا 23 اردیبهشت ماه در تاکسی‌های اینترنتی به شکل کد تخفیف یا افزایش اعتبار کیف پول الکترونیکی به کاربران بازپرداخت شود.

سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان اعلام کرد: با توجه به گزارشات دریافت شده مبنی بر افزایش نرخ خدمات تاکسی‌های اینترنتی در طی چند روز اخیر و تاکید معاون اول رئیس جمهور مبنی بر لزوم بررسی این موضوع، طبق بررسی‌های به عمل آمده، محرز شد که یکی از شرکت‌های فعال در این زمینه که سهم عمده‌ای از بازار را در اختیار دارد، قیمت‌های مورد عمل را تا 10 درصد افزایش داده است.

در اعلامیه سازمان حمایت از مصرف کنندگان آمده: بر این اساس، پس از برگزاری جلسه توجیهی با مسئولین تمام شرکت‌های حمل‌ و نقل هوشمند اینترنتی، مقرر شد قیمت‌ها به نرخ قبلی بازگشت داده شده و اضافه دریافتی به مصرف‌کنندگان مسترد شود.

طبق اعلام این سازمان، شرکت‌های مرتبط ضمن قبول موضوع و درک شرایط حال حاضر کشور و لزوم هماهنگی و همراهی با دولت، نرخ سفرهای انجام شده در ناوگان خود را به زمان قبل از افزایش بازگردانده و متعهد شدند وجوه اضافه دریافتی از کاربران از تاریخ 17 تا 23 اردیبهشت امسال را در قالب کدهای تخفیف و یا اضافه کردن مبلغ به کیف الکترونیکی حساب کاربری مسافران مسترد کند.

به این ترتیب افزایش کرایه‌های تاکسی‌های اینترنتی نیز در حال حاضر منتفی شده و این شرکت‌‌ها مجاز به تغییر هزینه خدمات خود نیستند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH