سامسونگ تولید انبوه قطعات برای گوشی‌های تاشو آینده خود را آغاز کرد

بر اساس اعلام وبسایت کره‌ای The Elec، شرکت سامسونگ فرآیند تولید انبوه قطعات برای اسمارت‌فون‌های تاشو آینده خود با اسامی گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 را آغاز کرده است. این گزارش همچنین ادعا می‌کند که کمپانی کره‌ای تولید 10 میلیون دستگاه تاشو را برای خود هدفگذاری نموده است. بعلاوه برخی گزارشات پیش‌تر منتشر شده نشان می‌دهند که سامسونگ الکترونیکس قطعات مورد نیاز برای تولید 10 میلیون دستگاه گوشی تلفن‌همراه را به تامین‌کنندگان طرف قرارداد خود سفارش خواهد داد. برای مقایسه جالب است بدانید که میزان نقل و انتقال گوشی‌های تاشو طی سال میلادی گذشته برابر با 7.1 میلیون دستگاه بود.

از میان 2 گوشی تاشو آینده سامسونگ، گلکسی زد فلیپ 4 سهمی 70 درصدی از فروش را به خود اختصاص خواهد داد. این موضوع بدان معناست که سهم سامسونگ گلکسی زد فولد 4 از فروش گوشی‌های تاشو آینده کمپانی برابر با 30 درصد خواهد بود. این ارقام مشابه سال گذشته هستند؛ چرا که در آن دوره اسمارت‌فون‌های گلکسی زد فلیپ 3 و گلکسی زد فولد 3 با فروش 4.6 و 2.5 میلیون دستگاهی به‌ترتیب سهم 65 و 35 درصدی از فروش گوشی‌های تاشو سامسونگ را به خود اختصاص دادند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها سامسونگ دیسپلی در 3 ماهه دوم سال جاری فرآیند توسعه تاسیسات تولید ماژول پنل تاشو خود را تکمیل خواهد کرد. همچنین این شرکت در اقدامی مجزا تعداد خطوط تولید خود در ویتنام را از 7 به 10 واحد افزایش داده است. پس از تکمیل فرآیند توسعه، سامسونگ دیسپلی هر ماهه قادر به تولید حداکثر 2 میلیون واحد پنل نمایشگر تاشو خواهد بود؛ رقمی که در مقایسه با تیراژ 1.5 میلیون واحدی پیشین رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

در حال حاضر پیرامون دستگاه‌های تاشو آینده سامسونگ شایعات و گمانه‌زنی‌های متعددی مطرح شده است. گزارشات پیشین ادعا کردند که هر 2 اسمارت‌فون با تراشه پرچم‌دار اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 پلاس کوالکام به بازار عرضه خواهند شد. بعلاوه رویداد معرفی رسمی این گجت‌ها در حوالی ماه آگوست برگزار می‌شود. سامسونگ یکی از بازیگران اصلی در بازار اسمارت‌فون‌های تاشو به‌شمار می‌رود. در واقع این شرکت بیش‌ترین تنوع مدل در بازار گوشی‌های تاشو را در اختیار دارد. بنابراین انتظار می‌رود که گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 با پیشرفت‌هایی به بازار عرضه شوند.

مشخصات باتری سامسونگ گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4

بر اساس گزارشات منتشر شده در خارج از مرزهای چین، سامسونگ سرگرم بررسی امکان استفاده از باتری‌های تولیدی شرکت چینی ATL برای اسمارت‌فون‌های تاشو آینده خود است. به گفته وبسایت The Elec در صورت موافقت سامسونگ الکترونیکس با این موضوع، گوشی‌های تاشو سری گلکسی Z سامسونگ برای نخستین بار از باتری‌های ساخت شرکت ATL استفاده خواهند کرد. پیش از این اکثر باتری‌های مورد استفاده در دستگاه‌های سری گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ توسط یکی از واحدهای وابسته به کمپانی کره‌ای موسوم به Samsung SDI تولید می‌شدند.

بر اساس گزارشات، سامسونگ احتمالا به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌های خود شرکت ATL را به‌عنوان تامین‌کننده باتری‌های مورد نیاز خود انتخاب خواهد کرد. تحلیل‌گران کره‌ای پیش‌بینی می‌کنند که سامسونگ قیمت‌گذاری جدیدترین گوشی‌های تاشو خود را در اواخر سال جاری میلادی کاهش دهد. باتری تقریبا 5 درصد از هزینه‌های تولید اسمارت‌فون را به خود اختصاص می‌دهد. این مشخصه در زمان تعیین قیمت یک محصول توسط کمپانی چندان حائز اهمیت نیست؛ اما سامسونگ الکترونیکس با خریداری باتری از شرکت ATL قادر به کاهش هزینه‌های واحد تامین‌کننده فعلی یعنی Samsung SDI خواهد بود. بعلاوه سامسونگ در صدد استفاده از باتری‌های تولیدی واحد LG Energy Solutions برای جدیدترین گوشی تاشو خود است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH