خرید اقساطی، معایب و محاسن آن

خرید اقساطی و دانستن معایب و محاسن آن می تواند راهکاری مناسب برای خرید کالاهایی باشد که جزء نیازهای کوتاه مدت و بلند مدت افراد جامعه هستند ولی به دلیل رشد زیاد و سرسام آور قیمت این کالا ها در یک دوره زمانی کوتاه مدت ،افراد طبقات کم در آمد توان هماهنگ سازی شرایط خود با نرخ های جدید را ندارند. در شرایطی که رشد قیمت ها از سرعت بیشتری نسبت به در آمد افراد جامعه برخوردار است بهترین روش خرید به شکل اقساطی است. در روش خرید به شکل اقساطی، خریدار بخش کمتری از پول کالا را به شکل نقدی به فروشنده پرداخت می کند و به روش های مختلف متعهد می شود که مابقی پول را در اقساطی مشخص و فواصل معین پرداخت نماید.

خرید اقساطی چیست؟

خرید اقساطی همانطور که گفته شده روشی مناسب برای متعادل کردن قدرت خرید افراد جامعه با افزایش ناگهانی قیمت کالا های مختلف می باشد.

در شرایط نابسامان اقتصادی و رشد ناگهانی قیمت ها پس انداز کردن پول برای خرید کالا های مورد نظر روشی غیر معقول است چون تا مقدار پس انداز به حد معین برای خرید برسد، قیمت کالای مورد نظر دو یا سه برابر می شود و امکان خرید دوباره به حالت قبل بر می گردد.

در این شرایط پس انداز برای خرید،  یک دور باطل است و بهترین راهکار برای خرید در شرایط نابسامان اقتصادی جامعه، خرید به شکل اقساطی است که پس از توافق  و انجام تعهد لازم با فروشنده مقدار کمی از پول کالا به شکل نقدی پرداخت شده و بقیه آن در یک دوره زمانی مشخص با اقساط معین پرداخت می شود.

خرید کالا ها و اجناس گران قیمت به شکل اقساطی می تواند بار و فشار مالی را سر شکن کرده و بار و فشار مالی خریدار را کاهش می دهد.

برای خرید به روش اقساطی باید مقداری از هزینه کالا که قرار است خریداری شود به شکل نقد پرداخت شده و بقیه آن به شکل چک، سفته، اعتباری مالی یا ضامن برای پرداخت در زمان مشخص شده تعهد شود.‌

چگونه لپ تاپ اقساطی بخرید؟

لپ‌تاپ ها از نظر نرم افزار، سخت افزار، شرکت سازند و مدل ساخت از تنوع بالایی برخوردار هستند و این تنوع باعث می شود هر کس بتواند با توجه به نوع نیاز و شرایط مالی نسبت به خرید سازه الکترونیکی مورد نظر خود اقدام کند. اما باید به این نکته توجه داشت که تنها نوع نیاز برای خرید یک کالا کافی نیست و متقاضی خرید باید از شرایط مالی لازم برای خرید اقساطی لپ تاپ هم برخوردار باشد.

منتهی به دلیل شرایط نابسامان  اقتصادی ممکن است زمینه خرید نقدی برای همه افراد برقرار نباشد. در چنین شرایطی بهترین روش برای خرید کالاهای الکترونیکی تقریبا گران قیمت مثل لپ تاپ خرید به شکل اقساط است. خیلی از عرضه کنندگان کالاهای دیجیتال برای بالا بردن فروش خود ترجیح می دهند کالاهای خود را به شکل اقساطی به فروش برسانند.

منتهی در این شرایط تنها مشکل خریداران منطبق کردن خود با شرایط عرضه کنند برای خرید به شکل اقساطی است به شکلی که فروشنده اطمینان حاصل کند که مبلغ کالای فروخته شده را خریدار در موعد مقرر پرداخت می کند. روش های مختلفی برای ضمانت پرداخت به موقع اقساط از طرف خریدار وجود دارد که انتخاب نوع مناسب آن در اختیار فروشنده  است.

عرضه کنندگان مختلف کالاهای دیجیتال و بخصوص لپ تاپ مثل فروشگاه آترامارت محصولات خود را در اقساط 1 تا 24 ماه با توجه به نرخ کالا به شکل اقساط به فروش می رسانند و برای راحت کردن کار مشتری داشتن چک و حساب جاری معتبر با ترا کنش مناسب برای آنها کفایت می کند و در صورت نداشتن دسته چک، داشتن ضامن معتبر با سفته به ارزش مناسب برای خرید کافی می باشد.

چگونه موبایل اقساطی بخریم؟

به دلیل گسترش شبکه های اجتماعی داشتن انواع موبایل ها بخصوص تلفن های همراه هوشمند و لمسی جزء نیازهای اولیه و اساسی هر فرد است. امروزه اکثر برندهای معتبر تلفن همراه جزء واردات محسوب شده و از کشورهای دیگر وارد می شوند که افزایش نرخ ارز می تواند تاثیر غیر قابل انکاری در افزایش نرخ آن ها داشته باشد و باعث شود همه افراد جامعه از توان لازم برای خرید گوشی مورد نظر خود برخوردار نباشند.

در این شرایط بهترین روش برای تهیه گوشی موبایل مورد نظر، خرید گوشی موبایل به شکل اقساط است. خرید قسطی باعث می شود بتوان با پرداخت قسمتی از وجه گوشی مورد نظر  به شکل نقدی باقی هزینه آن را به شکل اقساط پرداخت نمود.‌ خرید قسطی شرایطی فراهم می کند که بتوان گوشی های مدل بالا را با توجه به شرایط مالی تهیه کرده و در یک دوره زمانی چند ماهه نسبت به پرداخت اقساط آن اقدام نمود.

به دلیل آنکه سرعت رشد تکنولوژی در سازه های الکترونیکی به خصوص موبایل بسیار بالا است. پس انداز کردن برای خرید مدل های خاص گوشی، کار عاقلانه ای نیست چون تا زمان جمع شدن پس انداز برای خرید گوشی ممکن است مدل های جدید تری وارد بازار شود و گوشی هدف گذاری شده برای خرید از کیفیت و قابلیت مناسب برخوردار نباشد.

محاسن خرید اقساطی در ایران

محاسن خرید اقساطی در ایران با توجه به شرایط اقتصادی می تواند قابل توجه و چشمگیر باشد. اولا به دلیل شرایط نا بسامان اقتصادی و روند افزایشی نرخ کالا ها، خرید به شکل اقساط می تواند روشی مناسب برای متعادل کردن اوضاع اقتصادی باشد.

از طرف دیگر در شرایطی که فردی پول لازم برای خرید یک کالا را نداشته باشد، خرید اقساط گوشی موبایل می تواند روشی مناسب برای عبور از مشکلات اقتصادی جاری باشد چون با پرداخت مبلغ کمی از هزینه کالا به شکل نقدی،  بقیه هزینه به شکل اقساط در یک دوره مشخص از خریدار دریافت می شود.

همچنین در شرایطی که اکثر کالاهای دیجیتالی وارداتی هستند و نوسان ارزش ارز های خارجی می تواند باعث تغییر قیمت و گران شدن کالا ها در کوتاه مدت و بلند مدت شود خرید کالا های مختلف بخصوص دیجیتالی در بازار ایران به شکل اقساط می تواند روشی مناسب برای خرید یک کالا به قیمت مناسب و متعادل باشد.

معایب خرید اقساطی

خرید قسطی کالا علاوه بر مزایای زیادی که دارد می تواند معایبی هم داشته باشد. از جمله این معایب می توان به عادت کردن مشتری با شرایط خرید به شکل قسطی موجود اشاره کرد چون کوچکترین تغییر در شرایط موجود می تواند باعث ناراحتی و دلزدگی مشتری شود.

همچنین تورم زیاد در شرایط فروش به شکل قسطی می تواند باعث کم شدن حاشیه سود فروشنده شده و خیلی از عرضه کنندگان کالا تمایلی به فروش کالاهای خود به شکل قسطی نداشته باشند. خرید کالا به شکل قسطی می تواند باعث کاهش سرمایه در گردش عرضه کننده شود و تورم‌ بالا سبب شود که فروشندگان و عرضه کنندگان مختلف کالا تمایلی به فروش کالا های خود به شکل اقساط نداشته باشند.

فروشگاه آترامارت بهترین خرید اقساطی

فروشگاه اینترنتی آترامارت  به عنوان مرجع تخصصی فروش اینترنتی کالاهای دیجیتال تلاش دارد تا با فراهم کردن شرایط آسان بهترین خرید اقساطی را برای متقاضیان کالاهای دیجیتال بخصوص موبایل و لپ تاپ فراهم آورد.

روال کار فروشگاه آترامارت برای فروش کالا های خود به شکل اقساطی به این شکل است که یک درصد مشخصی از وجه کالا را به شکل نقدی دریافت کرده و باقی آن را به شکل اقساط در یک دوره زمانی مشخص 1 تا 24 ماهه با یک مبلغ معین دریافت می کند.

برای خرید به شکل اقساطی از آترامارت داشتن یک حساب جاری با دسته چک معتبر کفایت می کند و در صورت نداشتن دسته چک می توان از سفته و ضامن معتبر برای خرید کالاهای دیجیتال استفاده نمود.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH