سامسونگ به‌دنبال افزایش هزینه تولید قراردادی تراشه است

در بحبوحه کمبود جهانی قطعات نیمه‌هادی، گزارشات نشان می‌دهند که شرکت سامسونگ به‌دنبال افزایش هزینه تولید قراردادی تراشه‌ها در اواخر سال جاری است. بر این اساس کمپانی کره‌ای احتمالا هزینه تولید تراشه‌های قراردادی در 6 ماهه دوم سال 2022 را تا 20 درصد افزایش خواهد داد. همچنین گزارشات منتشر شده به نقل از خبرگزاری بلومبرگ نشان می‌دهند که سامسونگ سرگرم مذاکره با مشتریان خود در خصوص افزایش قیمت‌ها است.

نکته قابل توجه اینکه سامسونگ صرفا روند حاکم بر بازار را دنبال می‌کند. افزایش هزینه‌های لجستیک و تهیه مواد اولیه موجب شکل‌گیری تلاشی هماهنگ در سطح صنعت برای افزایش هزینه تولید قراردادی تراشه‌ها شده است. سامسونگ در حال تطبیق خود با تحولات حوزه صنعت بوده و بر اساس گزارشات، این شرکت مذاکرات برای افزایش قیمت تولید تراشه را با برخی از مشتریان خود به پایان رسانده و سرگرم گفتگو با چند تولیدکننده دیگر است.

میزان تقاضا برای تراشه‌های تولیدی سامسونگ و TSMC کماکان بیش‌تر از سطح عرضه آنها است. سامسونگ به‌عنوان دومین تولیدکننده بزرگ تراشه‌های قراردادی در جهان طی ماه گذشته اعلام کرد که میزان تقاضا همچنان از سطح تقاضای موجود بیش‌تر است. اکنون غول کره‌ای سرگرم افزایش ظرفیت تولید خود بوده و در همین راستا فرآیند احداث یک کارخانه جدید تولید تراشه در ایالت تگزاس با تخصیص سرمایه 17 میلیارد دلاری آغاز شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH