12 سال قبل در همین روز، 10 هزار بیت‌کوین برای پرداخت دو عدد پیتزا پرداخت شد!

دقیقاً 12 سال پیش، برنامه‌نویسی به نام لازلو هانیچ (Laszlo Hanyecz) در 22 می 2010 (یک خرداد 1389) باعث شد که اولین پرداخت در دنیای واقعی با استفاده از بیت‌کوین انجام شود. این شخص برای دو عدد پیتزا، 10 هزار بیت‌کوین پرداخت کرد!

روز پیتزای بیت‌کوین

تا الان هزاران ارز دیجیتال ساخته شده است. اما بیت‌کوین، حتی تا به امروز، یک جلوه غیرقابل انکار مبتکرانه تکنولوژی بلاک‌چین باقی مانده است. جامعه ارز دیجیتال روز 22 می را روز جهانی پیتزای بیت‌کوین نام‌گذاری کردند و این روز را جشن می‌گیرند. 2 سال بعد از اینکه ساتوشی ناکاموتو بیت‌کوین را خلق کرد، لازلو هانیچ اولین کسی بود که از این ارز دیجیتال در دنیای واقعی استفاده کرد و دو عدد پیتزا را با مبلغ 10 هزار بیت‌کوین خریداری کرد که با قیمت حال حاضر بیت‌کوین، برابر با 300 میلیون دلار است.

در روزهای ابتدایی بیت‌کوین، مکان قابل اعتمادی وجود نداشت تا افراد بتوانند معاملات بیت‌کوین خود را انجام دهند. به جای آن، ارز دیجیتال بیت‌کوین از طریق ارتباط مستقیم با تابلوها و اتاق‌های گفتگوی اینترنتی معامله می‌شد. در این زمان، ارز دیجیتال به عنوان یک تکنولوژی آزمایشی بود و تنها چند سنت ارزش داشت.

نقش لازلو هانیچ در توسعه بیت‌کوین

لازلو هانیچ، اولین شخصی بود که از بیت‌کوین برای پرداخت استفاده کرد، او همچنین مشارکت‌های زیادی در توسعه شبکه بیت‌کوین داشته است.

علاوه بر رفع بسیاری از آسیب‌پذیری‌هایی که در مراحل اولیه شبکه وجود داشت، هانیچ همچنین اولین توسعه‌دهنده‌ای بود که کد بیت‌کوین را برای سیستم عامل مک منتشر کرد.

او همچنین نحوه استخراج بیت‌کوین را متحول کرد. خیلی قبل از شروع ASICها، بیت کوین با استفاده از CPU استخراج می‌شد. او کد استخراجی را توسعه داد که بعد از آن افراد توانستند با استفاده از کارت گرافیک خود (GPU) بیت‌کوین استخراج کنند.

در آن زمان که ساتوشی پیام‌هایی به لازلو فرستاده بود نظرش این بود که استخراج بیت‌کوین با استفاده از GPU برای توسعه بیت‌کوین مقداری پیشرفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH