هواوی خبر توقف همکاری خود با شرکت لایکا را رسما تائید کرد

اوایل روز گذشته کمپانی شیائومی خبر همکاری خود با شرکت لایکا را به‌طور رسمی اعلام کرد. این موضوع به‌معنای پایان همکاری طولانی‌مدت میان برند تولیدکننده دوربین و شرکت هواوی بود. سابقه همکاری این 2 شرکت به سال 2016 بازمی‌گردد. غول فناوری چینی پس از برقراری تماس با وبسایت Android Authority طی یادداشتی اعلام کرد: “اکنون می‌توانیم تائید کنیم که همکاری میان ما و کمپانی لایکا در روز 31 مارس 2022 (11 فروردین ماه) به پایان رسیده است.”

این موضوع بدان معناست که هواوی P50 و هواوی P50 پرو آخرین اسمارت‌فون‌های هواوی با دوربین لایکا محسوب می‌شوند. هواوی P50 Pocket علیرغم عرضه در ماه دسامبر سال گذشته (و ماه‌ها پیش از پایان همکاری رسمی 2 شرکت) فاقد سیستم دوربین با برند لایکا بود. چنین پدیده‌ای بدان معناست که سری هواوی میت 50 در زمان رونمایی احتمالی از دوربین بدون برند بهره خواهد برد.

گمانه‌زنی‌های مطرح شده در اوایل ماه مه سال گذشته نشان داد که کاهش سهم هواوی از بازار به‌دنبال تحریم‌های تجاری ایالات‌متحده موجب گرایش لایکا به کاهش سطح همکاری خود با غول چینی شده است. در آن مقطع زمانی از شیائومی و آنر به‌عنوان شرکای تجاری جدید یاد شد و اکنون به‌نظر می‌رسد که شیائومی بالاخره در این رقابت پیروز شده است. بر این اساس نخستین اسمارت‌فون شیائومی مجهز به دوربین لایکا در ماه جولای عرضه شده و احتمالا شیائومی 12 اولترا نامگذاری خواهد شد.

هواوی P50 و P50 پرو آخرین اسمارت‌فون‌های کمپانی چینی با دوربین لایکا به‌شمار می‌روند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH