قرنطینه در چین موجب تاخیر در فرآیند توسعه آی‌فون‌ 14 اپل شده است

بر اساس آخرین گزارش موسسه Nikkei Asia، شرکت‌های تامین‌کننده طرف قرارداد با اپل در چین به‌دلیل اجرای قرنطینه مداوم ناشی از بیماری کووید 19 در این کشور از برنامه توسعه یکی از مدل‌های سری آی‌فون 14 عقب افتاده‌اند. بر اساس اعلام یک منبع دست‌اندرکار موضوع با هویت ناشناس، اپل از تامین‌کنندگان درخواست کرده تا در ادامه مسیر، برنامه‌های تولید خود را توسعه داده و روند تولید قطعات را تسریع نمایند.

شرکت‌های فاکسکان، پگاترون و Luxshare Precision Industry سه تامین‌کننده کلیدی برای آی‌فون‌های آینده اپل محسوب می‌شوند. روند آهسته بازگشایی مجدد کارخانه‌ها در شهر شانگهای چین، شرکت‌های پگاترون و Luxshare را دچار چالش نموده است. بر اساس برآوردها قرنطینه در چین و اختلال در تولید مدل‌های آینده آی‌فون نهایتا می‌تواند زیان حداکثر 8 میلیارد دلاری را برای اپل به‌دنبال داشته باشد.

بر اساس برنامه‌های پیشین توسعه آی‌فون قرار بود کلیه مدل‌های جدید تا ماه ژوئن به مرحله تست تائیدیه مهندسی (EVT) برسند؛ اما گزارش جدید تائید می‌کند که فرآیند توسعه حداقل یکی از مدل‌های سری آی‌فون 14 با تاخیر زمانی 3 هفته‌ای مواجه شده است. هدف اپل این است که تولید انبوه سری آی‌فون 14 تا ماه سپتامبر آغاز شود؛ اما اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا چنین سناریویی نهایتا عملی خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH