تبلت گوگل پیکسل احتمالا از قلم استایلوس پشتیبانی خواهد کرد

گوگل ضمن برگزاری کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان خود موسوم به Google I/O 2022 از تصمیم این شرکت برای عرضه یک تبلت پیکسلی در آینده خبر داد. با این‌حال غول جستجوگر به‌جز انتشار چند تصویر و ارائه توضیحات مثبت مبهم به جزئیات چندانی اشاره نکرد. به‌عنوان مثال در خصوص پشتیبانی این تبلت از ورودی قلم هیچ توضیحی ارائه نشد. با این‌حال بر اساس اظهارات یک خبرچین با نام Ice Universe به‌نظر می‌رسد که این تبلت از ورودی قلم استایلوس پشتیبانی نموده و گواهینامه (Universal Stylus Initiative (USI را دریافت کرده است.

فهرست USI از این دستگاه تحت عنوان Tangor (نوعی میوه از خانواده مرکبات) یاد می‌کند؛ عنوانی که بی‌تردید اسم رمز تبلت پیکسلی آینده به‌شمار می‌رود. اما در این میان هیچ اشتباهی روی نداده و گوگل تنها یک مدل تبلت با نام Pixel Tablet را در دست تولید دارد. حتی این محصول نیز در آینده‌ای نزدیک معرفی نشده و رونمایی از آن احتمالا به سال 2023 موکول خواهد شد.

موسسه USI همان‌طور که نام کامل آن نیز نشان می‌دهد؛ استانداردی را برای قلم‌های استایلوس قابل استفاده توسط برندهای مختلف ایجاد نموده است. گوگل یکی از اعضای تازه وارد USI به‌شمار نرفته و در واقع از سال 2018 عضو این اتحادیه بوده است. همچنین برخی مدل‌های پیشین کروم‌بوک از چنین قلم‌هایی پشتیبانی می‌کنند (سایر دستگاه‌ها احتمالا از تولیدات اختصاصی کمپانی‌های مختلف بهره می‌گیرند).

در حال حاضر هیچ تبلتی از قلم USI پشتیبانی نمی‌کند. در هر صورت موسسه Initiative اخیرا از ورژن 2.0 استاندارد خود شامل سیستمی برای شارژ بی‌سیم قلم استایلوس از طریق پروتکل شارژ بی‌سیم NFC موسوم به WLC 2.0 رونمایی کرد. این پروتکل قادر به انتقال انرژی با حداکثر توان 1 وات خواهد بود (یک قلم استایلوس به توان بالایی احتیاج ندارد).

همچنین در نسخه جدید، قابلیت تشخیص شیب نیز بهبود یافته است. هنوز مشخص نیست که تبلت آینده گوگل از کدام نسخه استاندارد USI استفاده خواهد کرد. به منظور اطلاع از جزئیاتی از این دست احتمالا بایستی تا سال آینده منتظر بمانیم.

رندر رسمی از تبلت گوگل پیکسل

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH