سونی: دوربین‌های اسمارت‌فونی در چند سال آینده از مدل‌های DSLR پیشی خواهند گرفت

بر اساس اعلام تروسی شیمیزو؛ رئیس و مدیر اجرایی واحد تولید نیمه‌هادی شرکت سونی، دوربین‌های اسمارت‌فونی در سال 2024 به اندازه‌ای قدرتمند خواهند شد که حتی می‌توانند نسبت به دوربین‌های تک‌لنز انعکاسی (DSLR) تصاویر باکیفیت‌تری را ثبت نمایند. آقای شیمیزو ضمن برگزاری یک جلسه توجیهی تجاری پیرامون این موضوع صحبت کرد.

چنین ادعایی جسورانه به‌نظر می‌رسد؛ خصوصا اینکه گوشی‌های هوشمند همواره با محدودیت‌های فضایی سخت‌تری نسبت به دوربین‌های DSLR مواجه هستند. با این‌حال ادعای مذکور با این فرض مطرح شده که اندازه سنسورهای دوربین اسمارت‌فونی افزایش یافته و تا سال 2024 احتمالا به نقطه‌ای خواهد رسید که عملکرد آن از سنسورهای دوربین DSLR نیز پیشی خواهد گرفت.

وبسایت Nikkei Japan منبع اصلی منتشرکننده این گزارش محسوب می‌شود. بر اساس اعلام مقاله منتشر شده توسط این وبسایت، مدیر اجرایی سونی پیش‌بینی می‌‌کند که کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌های اسمارت‌فونی طی چند سال آینده (احتمالا در سال 2024) از دوربین‌های DSLR فراتر خواهد رفت.

شایان به ذکر است که فروش گوشی‌های هوشمند در مقایسه با دوربین‌های DSLR بسیار بیش‌تر است. اکنون این فرضیه در ذهن مطرح می‌شود که دوربین‌های اسمارت‌فونی بنا بر دلایل اقتصادی و نه عملکرد فنی بهتر، فروش مطلوب‌تری را تجربه می‌کنند. صرفنظر از این موضوع چنان‌چه فرضیه فوق صحیح باشد و بازار دوربین گوشی‌های هوشمند به سمت استفاده از سنسورهای بزرگ‌تر حرکت کند؛ این موضوع مایه نگرانی سامسونگ خواهد بود؛ چرا که سامسونگ همانند سونی یکی از تامین‌کنندگان اصلی سنسورهای دوربین اسمارت‌فونی به‌شمار رفته و بایستی از روند تغییرات عرضه و تقاضا در بازار تبعیت نماید.

به‌طور کلی این پدیده احتمالا بدان معناست که گوشی‌های پرچم‌دار آینده سامسونگ از سال 2024 به بعد از نظر قابلیت‌های عکاسی می‌توانند دوربین‌های DSLR را شکست دهند. این یک آرزوی بزرگ به‌شمار می‌رود؛ اما سری گلکسی S24 نهایتا می‌تواند به موفقیتی فراتر از مدل‌های نسل قبلی خود دست پیدا کند.

1 در مورد “سونی: دوربین‌های اسمارت‌فونی در چند سال آینده از مدل‌های DSLR پیشی خواهند گرفت”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH