سری آی‌فون‌ 14 اپل با حداقل 6 گیگابایت حافظه رم روانه بازار خواهد شد

بر اساس پیش‌بینی‌ها سری آی‌فون‌ 14 اپل با پیشرفت‌های متعدد نسبت به مدل‌های نسل قبلی خود در 6 ماهه دوم سال جاری عرضه خواهد شد. اکنون یک گزارش جدید نشان می‌دهد که افزایش ظرفیت حافظه پایه در هر 4 مدل از جمله پیشرفت‌های احتمالی در سری جدید محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش موسسه TrendForce، گوشی‌های آی‌فون‌ 14، آی‌فون‌ 14 مکس، آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس همگی با حافظه پایه 6 گیگابایتی روانه بازار خواهند شد. چنین ادعایی با گزارشات پیشین مطابقت دارد. با این‌حال مدل‌های پرو از حافظه‌های رم LPDDR5 با سرعت بالاتر بهره می‌گیرند؛ در حالی‌که گوشی‌های آی‌فون‌ 14 و آی‌فون‌ 14 مکس مجهز به حافظه‌های رم قدیمی‌تر LPDDR4X خواهند بود.

جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که گوشی‌های آی‌فون‌ 13 پرو و آی‌فون 13 پرو مکس مجهز به 6 گیگابایت رم LPDDR4X هستند؛ در حالی‌که مدل‌های استاندارد و مینی با 4 گیگابایت رم LPDDR4X در دسترس خریداران قرار می‌گیرند. اما اکنون آی‌فون‌ 14 و آی‌فون‌ 14 مکس از 6 گیگابایت رم LPDDR4X استفاده خواهند کرد.

همچنین یک خبرچین مشهور با نام مینگ چی‌کو نیز پیش‌تر اطلاعات مشابهی را به اشتراک گذاشته بود. بعلاوه گزارش جدید خاطرنشان می‌کند که آی‌فون‌ 14 پرو احتمالا در مدلی با 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز روانه بازار خواهد شد. این در حالیست که سری آی‌فون 13 پرو با حافظه پایه 128 گیگابایتی در دسترس مشتریان قرار گرفت. اگرچه بر اساس نمودار اشتراک گذاشته شده در گزارش، ظرفیت‌های ذخیره‌سازی همچنان به‌عنوان TDB اعلام شده‌اند.

به‌عبارت دیگر ظرفیت حافظه پایه کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با این‌حال بایستی به‌خاطر داشت که اطلاعات فوق صرفا بر پایه اطلاعات تائید نشده ارائه شده است. بنابراین در مقطع کنونی توصیه می‌شود تا نسبت به صحت و سقم آنها با دیده تردید نگاه کنید. با این‌حال بی‌تردید در آینده جزئیات بیش‌تری در این زمینه منتشر خواهد شد.

2 در مورد “سری آی‌فون‌ 14 اپل با حداقل 6 گیگابایت حافظه رم روانه بازار خواهد شد”

  1. محمود پایدار

    انشالله تا این یکی روانه بازار بشه دلار شده ۵۰ هزارتومن و برای خریدش باید ۱۰۰میلیون بدیم??

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH