سامسونگ گلکسی فولد لایت با قیمت‌گذاری رقابتی در راه است

شایعات پیشین از عرضه احتمالی اسمارت‌فون گلکسی فولد لایت در سال‌های 2020 یا 2021 حکایت داشتند؛ اما این سناریو نهایتا عملی نشد. اکنون به‌نظر می‌رسد که فرضیه معرفی این هندست بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده است.

یک خبرچین مشهور توئیتری با شناسه chunvn8888@ اخیرا مدعی شده که سامسونگ احتمالا روی توسعه یک گوشی تاشو ارزان‌قیمت‌ کار می‌کند. این هندست عضوی از خانواده میان‌رده گلکسی A به‌شمار خواهد رفت. با این‌حال وی به هیچ‌گونه جزئیات دیگری پیرامون گجت مذکور اشاره نکرده است؛ چرا که این محصول احتمالا مراحل ابتدایی توسعه خود را پشت سر می‌گذارد.

با این‌حال پیش از این اطلاعات جالب‌‌توجهی پیرامون اسمارت‌فون گلکسی زد فولد لایت منتشر شده است. به‌عنوان مثال نمایشگر 7 اینچی این هندست در مقایسه با پنل اصلی 7.6 اینچی گلکسی زد فولد 3 کوچک‌تر بوده و نمایشگر خارجی 4 اینچی آن نیز در مقایسه با پنل خارجی 6.2 اینچی گلکسی زد فولد 3 بسیار کوچک‌تر به‌نظر می‌رسد.

همچنین بر اساس برخی شایعات این اسمارت‌فون از لایه گلس فوق‌العاده نازک (UTG) موجود در گوشی‌های ممتاز گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ استفاده نخواهد کرد. بعلاوه برخی شایعات از به‌کارگیری ساختار شیشه و آلومینیوم در طراحی بدنه این محصول حکایت دارند. پیش‌تر انتظار می‌رفت که توان پردازشی این اسمارت‌فون از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 865 کوالکام تامین شود. همچنین این هندست مجهز به 256 گیگابایت حافظه داخلی بوده و بر اساس شنیده‌ها با قیمت‌گذاری در محدوده 900 الی 1100 دلاری روانه بازار خواهد شد.

با توجه به اینکه از آن موقع تا به امروز زمان زیادی گذشته است؛ لذا کلیه اطلاعات پیش‌تر لو رفته احتمالا بی‌ربط به‌نظر می‌رسند. با این‌حال تمامی اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهند که گوشی تاشو گلکسی A احتمالا مجهز به یک تراشه میان‌رده و نه یک چیپست رده بالای سری اسنپ‌دراگون 8 خواهد بود. همچنین قیمت‌گذاری این هندست احتمالا در مقایسه با ارقام پیش‌تر اعلام شده ارزان‌‌تر خواهد بود.

دلیل طرح چنین ادعایی این است که در زمان پخش شایعات مربوط به گلکسی فولد لایت، مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی تاشو سامسونگ یعنی گلکسی زد فلیپ با قیمت‌گذاری خرده فروشی 1380 دلاری روانه بازار شد. گلکسی زد فلیپ 3 با برچسب قیمتی 1000 دلاری عرضه شد و از آنجا که گلکسی فولد لایت یک مدل اقتصادی محسوب می‌شود؛ لذا احتمالا از قیمت‌گذاری ارزان‌‌تری برخوردار بوده و می‌تواند به رقیبی جدی برای بهترین گوشی تاشو مقرون‌به‌صرفه در جهان تبدیل شود.

رقابت در بازار گوشی‌های تاشو شروع به گرم شدن کرده است و اگرچه سامسونگ 74 درصد از فروش جهانی هندست‌های تاشو طی 3 ماهه نخست سال 2022 را به خود اختصاص داد؛ اما هواوی نیز به نوبه خود سهم قابل‌توجهی از بازار را در اختیار گرفت. با توجه به شایعات مطرح شده پیرامون عرضه مدل بازبینی شده موتورولا ریزر و تصمیم وان‌پلاس برای عرضه نخستین اسمارت‌فون تاشو خود، عرضه یک گوشی تاشو مقرون‌به‌صرفه، اقدامی فوق‌العاده از جانب سامسونگ به‌شمار خواهد رفت.

1 در مورد “سامسونگ گلکسی فولد لایت با قیمت‌گذاری رقابتی در راه است”

  1. به نظرم این اصلا جالب نیست و هیچگونه کارایی هم نداره — کمپانی های موبایل به گونه‌ای شده‌اند که صرفا برای جلب توجه و پولشویی هر پرت و پلایی را روانه بازار می‌کنند. مرگ بر کپیتالیسم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH