rgb

چرا بهتر است از نورپردازی‌های RGB استفاده کنیم؟

تا به حال شده است که در اینترنت یا در خانه دوستان‌تان یک سیستم گیمینگ پر از نورپردازی RGB دیده باشید و با خود فکر کرده باشید این‌ها فقط برای جذابیت ظاهری هستند؟ البته تا حد زیادی درست فکر کردید، نورپردازی‌های RGB در ترکیب با هر دستگاهی، بر زیبایی‌های آن می‌افزایند. اما باید بگوییم که این زیبایی تنها مزیت استفاده از RGB نیست و موردهای دیگری هستند که با تاثیر جزئی، روی تجربه شما اثر می‌گذارند. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید تا به تمام دلایل استفاده از این نورپردازی بپردازیم.

زیبایی بیشتر!

درست است که در مقدمه به جلوه‌های بصری اشاره کردیم، اما نمی‌توان درمورد RGB حرف زد اما به زیبایی آن نپرداخت. امروزه این نورپردازی تقریبا در هر نوع از دستگاه‌ها یافت می‌شود: ماوس، کیبورد، هدست، کارت‌گرافیک، رم و حتی میکروفون!

RGB

برخی از کاربران این نورپردازی را به سطحی دیگر برده‌اند و به جز دستگاه‌های مورد استفاده، دیوارها و میز خود را نیز به این سیستم نورپردازی مجهز کردند که اگر بخوایم روراست باشیم به زیبایی‌های اتاق می‌افزاید و حس یک گیمر حرفه‌ای را به افرادی که تازه وارد اتاق می‌شوند، می‌دهد. همه ما می‌خواهیم در ذهن بقیه یک پرو گیمر باشیم حتی اگر نباشیم! استفاده از RGB یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای رسیدن به این خواسته است.

به یاد داشته باشید که این نورها حتما نباید خیلی پررنگ، تو چشم و آزاردهنده باشند، با استفاده از نرم‌افزارهای شخصی‌سازی شما می‌توانید میزان روشنایی آن‌ها، تعداد و نوع نمایش رنگ‌ها را تعیین کنید تا با سلیقه شما تداخلی نداشته باشد.

حس منتقل شده بیشتر!

همانطور که ورزش کردن به همراه آهنگ‌های مختلف تاثیر مثبتی روی عملکرد و لذت شما دارد، نورپردازی RGB نیز می‌تواند همین کار را برای تجربه گیمینگ شما بکند. نورهای مختلف در شرایط مختلف می‌توانند حس بازی را بهتر به شما منتقل کنند و این کار می‌تواند تمرکز و عملکرد شما را در بازی بهتر کند.

rgb

جالب است بدانید که رنگ‌ها تاثیر به‌سزایی بر روی حس و حال ما دارند. برای مثال، آبی و سبز رنگ‌هایی هستند که باعث می‌شوند حس آرامش به ما دست بدهد و ما آرام‌تر باشیم. از طرفی رنگ قرمز دقیقا برعکس آبی و سبز باعث می‌شود که ما هشیار بوده و کاملا آماده باشیم. به همین دلیل برای بسیاری از افراد استفاده از رنگ قرمز هنگام بازی‌های شوتر اول شخص توصیه می‌شود.

البته لازم به ذکر است که شما می‌توانید برای شرایط و بازی‌های مختلفی که می‌کنید، رنگ‌های مختلف را تست کنید تا ببینید چه رنگی برای شما تاثیر بهتری دارد.

روز روشن‌تر و بهتری داشته باشید!

همه ماها روزهای بد را سپری کردیم، روزهایی که حس و حال انجام هیچکاری را نداریم. در این روزها افراد گیمر مستقیم به سمت بازی‌ها می‌روند تا حالشان بهتر شود. تصور کنید که بعد از یک روز طولانی و بد وارد اتاق شدید و با فضای تاریک و سردی مواجه می‌شوید.

RGB

احتمالا حال شما بدتر خواهد شد و اصلا سمت سیستم خود نروید. حالا تصور کنید که برعکس، وارد اتاق شدید و همه چیز با RGB نورانی و زیبا بوده و رنگ‌های مختلف روی جاهای مختلف اتاقتان به آرامی می‌رقصند. در این شرایط لذت بخش قطعا هم حس بهتری خواهید داشت و هم راحت‌تر به سمت بازی‌ها خواهید رفت!

خاموش کردنش آسان است!

در کنار دلایلی که گفته شد، برخی ممکن است این نورها را مضر بدانند و بگویند که نورها باعث می‌شوند تا حواسشان از بازی پرت شود. خبر خوب این است با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف می‌توان RGB را به مدل‌های مختلف تنظیم کرد تا برای هر سلیقه‌ای مناسب باشد. اما اگر بازهم به نتیجه نرسید می‌توانید به راحتی آن را خاموش کنید و به زندگی عادی خود برگردید!

2 در مورد “چرا بهتر است از نورپردازی‌های RGB استفاده کنیم؟”

  1. یه دیدگاه من، این نوع نورپردازی میتونه تنها در صورتی مناسب باشه که
    مثل تصاویری که گذاشتید رنگ نور کیبود با اطراف در هارمونی باشه
    چون اگر به تنهایی کیبورد این نور رو داشته باشه و مثلا بخوایم در شی استفاده کنیم
    واقعا آزاردهنده میشه….
    البته این نظر شخصی منه دیگران شاید راحت باشن
    من خودم چشمهام بعد یک مدت بسیار خسته میشه!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH