سونی اکسپریا ACE مارک 3 با تراشه اسنپ‌دراگون 480 رسما معرفی شد

پس از معرفی اسمارت‌فون پرچم‌دار اکسپریا 1 مارک 4 در ماه گذشته، اکنون سونی از یک هندست جدید با نام اکسپریا ACE مارک 3 برای بازار داخلی رونمایی کرده است. این گجت همان‌طور که نام آن نیز نشان می‌دهد؛ جانشین معنوی اکسپریا ACE مارک 2؛ محصول سال گذشته غول ژاپنی محسوب می‌شود.

اکسپریا ACE مارک 3 مجهز به یک نمایشگر 5.5 اینچی LCD با پوشش گوریلا گلس Victus، رزولوشن اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 60 هرتزی است. دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی در امتداد حاشیه فوقانی نمایشگر گوشی قرار گرفته و به منظور ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این اسمارت‌فون مجهز به یک ماژول دوربین بیضی‌شکل روی پنل پشتی است. این ماژول از دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی منفرد با گشودگی دیافراگم f/1.8 میزبانی می‌کند؛ در حالی‌که سونی تصمیم گرفته تا حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی را از مدل جدید حذف نماید.

جزئیات و ویژگی اکسپریا ACE مارک 3

سونی اکسپریا ACE مارک 3 مجهز به تراشه 8 هسته‌ای اسنپ‌دراگون 480 ساخت کوالکام است. این تراشه در مقایسه با چیپست هلیو P35 موجود در اکسپریا ACE مارک 2 پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد. این تراشه در کنار 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی فعالیت می‌کند. همچنین کاربران در صورت نیاز به فضای ذخیره‌سازی اضافی می‌توانند از درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی استفاده کنند.

این هندست مجهز به یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی بوده و ظاهرا از هیچ‌کدام از اشکال فناوری شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند. از جنبه نرم‌افزاری نیز این اسمارت‌فون احتمالا با سیستم‌عامل اندروید 12 روانه بازار خواهد شد. کاربران از میان 2 مدل رنگی متمایز شامل خاکستری و آبی می‌توانند یکی را انتخاب کنند. مدلی از این اسمارت‌فون مجهز به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی با برچسب قیمتی 33415 ین (255 دلار آمریکا) در بازار ژاپن عرضه می‌شود.

تروشی شیمیزو؛ رئیس و مدیرعامل واحد تولید نیمه‌هادی شرکت سونی اخیرا اعلام کرد که وی نسبت به چشم‌انداز آینده دوربین‌های اسمارت‌فونی بسیار خوش‌بین است. وی معتقد است که حداکثر تا 2 سال بعد یعنی سال 2024، اسمارت‌فون‌ها با لطف استفاده از لنز با دیافراگم بزرگ‌تر، ساختار پیکسلی جدید و فناوری هوش مصنوعی در زمینه تصویربرداری ثابت از دوربین‌های DSLR پیشی خواهند گرفت.

در عین‌حال وی معتقد است که بر اساس پیشرفت‌های فعلی، گوشی‌های هوشمند با قابلیت‌های انحصاری دوربین‌های حرفه‌ای مدرن نظیر فیلم‌برداری 8K و قابلیت عکاسی پیاپی با سرعت فوق‌العاده بالا تا سال 2030 به بازار عرضه خواهند شد. همچنین سونی قصد دارد که تا سال 2023، گستره تولید خود در حوزه‌های مرتبط را 60 درصد افزایش داده و تولید حسگرهای تصویربرداری اسمارت‌فونی را نیز افزایش دهد.

سونی اخیرا فروش فراگیر اسمارت‌فون پرچم‌دار جدید خود موسوم به اکسپریا 1 مارک 4 را آغاز کرد. چند هفته قبل، کمپانی ژاپنی پذیرش پیش‌سفارش برای این محصول جدید در اروپا را آغاز کرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها تحویل سفارشات به مشتریان از روز 11 ژوئن (21 خرداد ماه) آغاز خواهد شد. با این‌حال هندست مذکور ابتدا در اروپا و سپس در بازار چین عرضه می‌شود. سونی پیش‌تر اعلام کرد که فروش این هندست در چین هم‌اکنون آغاز شده است.

از جنبه قیمت‌گذاری، مدلی از اکسپریا 1 مارک 4 با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی 1270 دلار قیمت‌گذاری شده است؛ در حالی‌که مدل مجهز به 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی با برچسب قیمتی 1420 دلاری در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

1 در مورد “سونی اکسپریا ACE مارک 3 با تراشه اسنپ‌دراگون 480 رسما معرفی شد”

  1. یادمه تقریبا ۱۰/۱۵ سال پیش سونی جزو گوشی های خیلی خیلی ناب بود ک اگر میخریدی ناامید نمیشدی:)) تو شهر ما همه دستشون بود مثل الان که همه یا اپل دارن یا سامسونگ…حالا نمی دونم اگ هنوزم اینجوری هست یا نه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH