وزارت ارتباطات مخالف حضوری شدن تمدید کارت‌های بانکی

رضا باقری اصل، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در انتقاد به ابلاغیه بانک مرکزی مبنی بر پایان یافتن دوره تمدید خودکار کارت‌های بانکی از ابتدای تیرماه گفت: با اتمام دوران شیوع کرونا، نباید به استفاده از سیستم‌های سنتی بازگردیم.

هفته گذشته بانک مرکزی در ابلاغیه‌ای به بانک‌ها اعلام کرد که سیستم تمدید خودکار تاریخ انقضای کارت‌های بانکی، نهایتا تا انتهای ماه جاری ادامه خواهد داشت و از ابتدای تیرماه 1401 تمامی مشترکان برای تمدید کارت بانکی خود باید به صورت حضوری به بانک مراجعه کنند.

تمدید خودکار تاریخ انقضای کارت‌های بانکی، خدمتی بود که برای کاهش مراجعات مردمی به بانک‌ها در دوران شیوع کرونا توسط بانک مرکزی اجرا شد اما حالا با کاهش میزان مبتلایان به بیماری کرونا، بانک مرکزی می‌خواهد سیستم سنتی خود برای تمدید کارت‌های بانکی را مجددا راه‌اندازی کند.

معاون وزیر ارتباطات در همین زمینه گفت: با آغاز اپیدمی کرونا، بانک‌ها به سمت ارائه خدمات غیر حضوری گام برداشتند و این اتفاق مورد استقبال مردم قرار گرفت. با این اقدام از حجم مراجعات حضوری به بانک‌ها کاسته شد و انتظار می‌رفت تا ارائه این خدمات پس از دوران پاندمی نیز ادامه داشته باشد.

رضا باقری اصل ادامه داد: حدود دو هفته پیش خبر تدوین دستورالعمل احراز هویت غیرحضوری تدوین و به بانک‌ها ابلاغ شد که خبر خوبی بود. اما پس از آن خبر دیگری مبنی بر الزام حضور مشتریان به منظور تمدید کارت‌های بانکی منتشر شد که خبر خوبی نیست و امیدوارم مسئولان و تصمیم گیرندگان در این زمینه بازنگری کنند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به تبعات این تصمیم بیان کرد: براساس آمار بانک مرکزی، نزدیک به 270 میلیون کارت بانکی در دست مردم است.  با توجه به اینکه تاریخ انقضا این کارت‌ها پنج ساله بوده و حالا حدود دو سال  است که این کارت‌ها به طور خودکار تمدید می‌شود، اگر قرار باشد به طور حضوری این فرایند اتفاق بیفتد، تا پایان سال باید حدود 135 میلیون کارت بانکی تمدید شود. این اتفاق علاوه ‌بر مشکلاتی که برای مردم ایجاد می‌کند، فشار قابل توجهی به سیستم بانکی کشور وارد خواهد کرد.

باقری در پایان با اشاره به این نکته که نباید پس از دوران پاندمی به استفاده از سیستم‌های سنتی بازگردیم گفت: بهتر است از تجربیات مثبتی که در این دوران کسب کرده‌ایم استفاده و کار را برای مردم راحت کنیم.

2 در مورد “وزارت ارتباطات مخالف حضوری شدن تمدید کارت‌های بانکی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH