رومینگ ملی وارد فاز نهایی شد، اپراتور‌ها می‌توانند از شبکه‌های یکدیگر استفاده کنند!

چندی پیش شاهد اجرا فاز اول رومینگ ملی بودیم. در فاز اول به رایتل اجازه داده می‌شد تا در نقاطی که پوشش‌دهی مناسبی ندارد، از شبکه‌های ایرانسل و همراه‌اول بهره ببرد. بدلیل اینکه رایتل پوشش‌دهی بسیار کمی نسبت به سایر اپراتور‌ها داشت، این طرح توانست مشترکین این اپراتور را نیز تا حدودی راضی کند. شایان ذکر است که رایتل تنها اپراتوری است در ایران که قادر به ارایه نسل سوم ارتباطات است.

righTel

امروز فاز نهایی رومینگ ملی نیز کلید خورد و از این پس ایرانسل و همراه‌اول نیز می‌توانند از پوشش دهی یکدیگر استفاده کنند. این بدان معنی است که در نقاطی که اپراتوری پوشش دهی مناسبی ندارد، کاربران قادر به استفاده از پوشش دهی اپراتور دیگر هستند. اگرچه در فاز اول مشکلاتی نیز وجود داشت و کاربران رایتل در پوشش‌دهی سایر اپراتورها مشکلات جزیی داشتند؛ اما انتظار می‌رود که در فاز نهایی تمام مشکلات از بین رفته و تمام اپراتور‌ها بدون هیچ اختلالی قادر به استفاده از شبکه‌های یکدیگر باشند.

محمود واعضی در مراسم امروز نسبت به ارایه مجوز نسل سوم به ایرانسل و همراه اول نیز نکاتی گفتند؛ اپراتورها از 12 مرداد در نقاطی از تهران اجازه اجرا نسل سوم به‌صورت آزمایشی را دارند و در صورت موفقیت، از اول شهریور ماه مجوز لازم منتشر خواهد شد.

4 در مورد “رومینگ ملی وارد فاز نهایی شد، اپراتور‌ها می‌توانند از شبکه‌های یکدیگر استفاده کنند!”

  1. سلام .میخاستم بدونم جایی هم که انتن رایتل نیست میشه از اینترنت پرسرعتش استفاده کرد یا نه سرعت اینترنت رایتل هم مثه ایرانسله یا همراه اول میشه!؟

      1. کریس آنجلا

        در ابتدا سرعت اینترنتش نسل دوم یا همون 2G است و در صورت موفقیت آمیز بودن به نسل سوم یا 3G تغییر میکند. اینرو وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته.
        موفق و موید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH