ایسر: عرضه لپ‌تاپ‌ها به بازار در سال 2022 از میزان تقاضا پیشی گرفته است

پس از 2 سال رشد انفجارگونه تقاضا برای رایانه‌های شخصی در زمان شیوع ویروس کرونا به‌نظر می‌رسد که نشانه‌های کند شدن روند رشد صعودی تقاضا به تدریج در حال نمایان شدن هستند. در واقع با گذر از دوران پاندمی، اکنون تعداد بیش‌تری از افراد از منزل خارج شده و به محل کار خود باز می‌گردند. کمپانی‌های مشهور تولیدکننده لپ‌تاپ در جهان نظیر ایسوس و ایسر نیز ظاهرا عقیده مشابهی دارند.

رسانه تایوانی Commercial Times گزارش می‌دهد که جیسون چن؛ مدیرعامل ایسر در جریان برگزاری کنفرانس 3 ماهه سهام‌داران این شرکت اعلام کرد که ایسر چشم‌انداز فروش خود برای سال 2022 را تغییر می‌دهد؛ چرا که تجزیه و تحلیل کمپانی روی داده‌های کنونی نشان می‌دهد که میزان عرضه جهانی کامپیوترهای شخصی از سطح تقاضا رسما پیشی گرفته است.

در بحبوحه مشکل کمبود تراشه که از اواخر سال گذشته میلادی به تدریج حل و فصل شده است؛ فروش ایسر در دوره 3 ماهه نخست سال 2022 نسبت به دوره مشابه سال قبل به میزان بسیار زیادی افزایش یافته است. از جنبه حمل و نقل بین‌المللی نیز علیرغم تداوم ترافیک بالا در بنادر و زمان‌های طولانی انتظار برای حمل و نقل هوایی و دریایی در سطح جهان، بی‌تردید هزینه‌های حمل و نقل برای کمپانی‌های چندملیتی در جهان طی سال 2022 ارزان‌تر تمام شده است. چنین تحولی به کمپانی‌های تولیدکننده لپ‌تاپ از جمله ایسر امکان خواهد داد تا اهداف فروش از پیش ترسیم شده را با سرعت بالاتری محقق نمایند. در واقع کمپانی‌ها می‌توانند محصولات بیش‌تری را تولید نموده و به بازار عرضه کنند.

با این‌حال در رابطه با وضعیت بازار طی سال 2022 یک نکته هشدارآمیز وجود دارد. جیسون چن؛ مدیرعامل ایسر ادعا می‌کند که در سال 2022 دولت آمریکا در راستای افزایش نرخ تورم جهانی و تشدید کمبود مواد غذایی به‌دلیل درگیری میان روسیه و اوکراین ناچارا نرخ بهره معکوس فدرال را افزایش داده است. به‌طور کلی در حال حاضر میزان تقاضا برای کامپیوترهای شخصی در سطح پایینی قرار دارد.

آقای چن توضیح می‌دهد که اکنون خریداران در عوض توجه به خواسته‌های خود (یعنی خریداری کالاهای الکترونیکی گران‌تر) بر تامین نیازهای اولیه نظیر نان، برنج، کره و روغن تمرکز خواهند کرد؛ چرا که تورم همچنان در سراسر جهان رو به افزایش است. همچنین مدیرعامل ایسر به نوبه خود معتقد است که میزان تقاضا برای کالاهای الکترونیکی نظیر لپ‌تاپ و اسمارت‌فون طی چند سال آینده به شدت کاهش خواهد یافت. به عبارت دیگر چرخه استفاده از این دستگاه‌ها طولانی‌تر خواهد شد. مردم در آن دوران نه‌تنها بخش قابل‌توجهی از درآمد خود را صرف تهیه مواد غذایی می‌کنند؛ بلکه به‌دلیل ماهیت به‌روز لپ‌تاپ‌ها و اسمارت‌فون‌های امروزی، این گجت‌ها به خوبی کار کرده و برای کاربران بین 3 تا 6 سال دوام خواهند آورد. بنابراین مردم برای تعویض این دستگاه‌ها ضرورت چندانی را احساس نمی‌کنند.

ایسر سوئیفت 5

به باور آقای چن، سیطره ایسر بر بازار کامپیوترهای شخصی مستلزم تجزیه و تحلیل دقیق و به‌کارگیری استراتژی‌های کارآمد است. فعالیت‌های تجاری ایسر شامل بازار لپ‌تاپ، کامپیوترهای دسکتاپ، نمایشگرها و شاخه‌های تجاری غیر کامپیوتری است. ایسر در گزارش اخیر خاطرنشان می‌کند که تقریبا 22 درصد از درآمد این شرکت در ماه آوریل 2022 از محل کسب‌وکارهای غیر نمایشگری و غیر کامپیوتری به‌دست آمده است. همچنین درآمد این شرکت در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 7 درصد افزایش یافته است.

لپ‌تاپ Aspire 3 شرکت ایسر

نهایتا آقای چن تاکید می‌کند که ایسر به‌عنوان یک شرکت بزرگ برای مواجهه با شرایط ناپایدار بازار جهانی کامپیوترهای شخصی آمادگی دارد. همچنین این شرکت همواره در حال آماده‌سازی خود برای مقابله با وقایع غیرمنتظره بوده و برای تثبیت موقعیت قدرتمند فعلی در بازار تلاش می‌کند. 

1 در مورد “ایسر: عرضه لپ‌تاپ‌ها به بازار در سال 2022 از میزان تقاضا پیشی گرفته است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH