بیت‌کوین از 10 دارایی برتر جهان خارج شد!

بعد از اینکه سرمایه بسیار زیادی به بیت‌کوین وارد شد، این دارایی دیجیتال وارد 10 دارایی برتر جهان از لحاظ ارزش بازار (Market Cap) شده بود؛ اما به دلیل نوسانات اخیر بازار ارز دیجیتال و کاهش شدید قیمت‌ها، بیت‌کوین از این لیست خارج شد و رتبه پایین‌تری دریافت کرد.

با ارزش بازار 390 میلیارد دلار بیت‌کوین، این دارایی در حال حاضر در جایگاه 17ام قرار دارد. در یک سال گذشته، بیت‌کوین جایگاه خود را در لیست 10 دارایی برتر جهان حفظ کرده بود و یکی از بهترین دارایی‌ها از لحاظ عملکرد در دهه اخیر بود.

 

پتانسیل بیت‌کوین برای جایگزینی آن با طلا

به طور ویژه، طلا همچنان با ارزش‌ترین دارایی باقی مانده است. ارزش بازار این دارایی در حال حاضر تقریباً 11 تریلیون دلار است. در این چند سال اخیر، بین بیت‌کوین و طلا مقایسه‌هایی انجام می‌شود و طرفداران ارز دیجیتال، معتقد هستند که بیت‌کوین جای این فلز با ارزش را به عنوان یک روش ذخیره ارزش، خواهد گرفت.

هر دوی این دارایی‌ها، در یک بازار با تورم بالا عمل می‌کنند. اما نکته این‌جاست که طلا در این مدت جایگاه خود را حفظ کرده است.

شرکت سعودی آرامکو (Saudi Aramco) که یک شرکت نفت به حساب می‌آید، در حال حاضر با ارزش بازار 2.25 تریلیون دلار در جایگاه دوم قرار دارد. همچنین در جایگاه سوم، شرکت اپل (Apple) با ارزش بازار 2.1 تریلیون دلار، شرکت مایکروسافت با ارزش بازار 1.83 تریلیون دلار در جایگاه چهارم و شرکت آلفابت (Alphabet) که شرکت مادر گوگل به حساب می‌آید هم با ارزش بازار 1.38 تریلیون دلار در جایگاه پنجم قرار دارد.

بیت‌کوین هم بعد از ریزش‌های اخیر، پایین‌تر از شرکت‌هایی مثل Nvidia و بالاتر از جی‌پی مورگان (JP Morgan) قرار دارد.

با این‌که هردو دارایی‌های دیجیتال و سهام به دلیل تاثیرات تورم، فروش‌های عظیمی را تجربه کردند، اما بیت‌کوین در طی تورم و افزایش نرخ بهره بیش‌ترین نوسانات را در بین همه این دارایی‌ها داشت. در چند ماه اخیر، بیت‌کوین همبستگی نزدیکی با شاخص‌های سهام، مخصوصاً نزدک داشته است.

1 در مورد “بیت‌کوین از 10 دارایی برتر جهان خارج شد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH