اپلیکشین‌های ردیابی گوشی

معرفی 2 اپلیکیشن برای ردیابی گوشی گمشده

ردیابی گوشی در لحظات حساس می‌تواند امری بسیار حیاتی و معضلی بزرگ باشد. زمانی که گوشی تلفنتان را گم کرده‌اید یا آن را دزدیده‌اند، همچنان راهکار‌هایی برای ردیابی آن از طریق برنامه یا سرویس‌های مختلف وجود دارد. در این مطلب به معرفی 2 برنامه برای این کار می‌پردازیم.

برنامه های ردیابی چگونه کار می‌کنند؟

برنامه های ردیابی بر مبنای حساب کاربری شما کار می‌کنند، یعنی ابتدا باید در دستگاهتان با یک حساب کاربری (Google یا Apple) لاگین کرده باشید و هنگامی که به گوشی‌تان دسترسی ندارید با یک دیوایس دیگر وارد اکانتتان شده و از طریق این اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل و اپل گوشی خود را ردیابی کنید.

با این مقدمه دو سرویس ردیابی گوشی که برای گوشی‌های اندروید و iOS هستند را معرفی می‌کنیم.

برنامه ردیابی گوشی Google Find My Device

Find My Device سرویس گوگل است که از طریق آن می‌توانید گوشی خود را ردیابی کنید یا یک‌سری اقدامات امنیتی مانند قفل کردن گوشی را انجام دهید.

ابتدا باید شرایط لازم را برای دسترسی به Find My Device رعایت کرده باشید.

الزامات فعال بودن این قابلیت عبارتند از:

  1. لاگین بودن دستگاه در یک حساب کاربری گوگل (Gmail)
  2. روشن بودن اینترنت دستگاه
  3. روشن بودن GPS
  4. فعال بودن قابلیت Find My Device

نکته: برای فعال کردن قابلیت Find My Device باید به بخش privacy دستگاه بروید و Find My Device را فعال کنید.

  • بعد از فراهم کردن تمام شرایط بالا، باید در گوشی دیگری اپلیکیشن Find My Device را نصب کنید، می‌توانید از نسخه وب نیز استفاده کنید.
  • بعد از ورود به برنامه Find My Device، برای ردیابی باید وارد اکانتی شوید که در گوشی اصلی خود وارد شدید.
  • حالا تمام دستگاه‌هایی که با اکانت گوگل خود واردشان شدید در تب بالا به شما نمایش داده می‌شود.
  • بعد از انتخاب دستگاه اگر GPS روشن باشد موقعیت دستگاه در نقشه نمایش داده می‌شود.
  • و در صورت متصل بودن به اینترنت درصد شارژ و همچنین نام اپراتور سیم کارتتان به شما نمایش داده می‌شود.
  • با کلیک بر روی آیکون جزئیات می‌توانید مشخصات دقیق دستگاه به همراه IMEI و اولین ثبت و آخرین باری که دستگاه رؤیت شده را مشاهده کنید.

امکانات دیگر Google Find My Device

در بخش پایین 3 گزینه وجود دارد که هر کدام کار خاصی انجام می‌دهند.

Play sound: با فعال کردن این گزینه صدایی از گوشی شما پخش می‌شود، در صورتی که می‌دانید گوشی نزدیک شماست اما موقعیت دقیق آن را نمی‌دانید این گزینه می‌تواند کمک خوبی به شما بکند (این قابلیت در صورت سایلنت بودن هم کار می‌کند).

Secure device: در صورتی که نگران این هستید که گوشی شما در دسترس اشخاص دیگری قرار بگیرد می‌توانید با این گزینه دستگاه را قفل کنید تا فقط با رمزی که شما مشخص کرده‌اید باز شود.

نکته: بعد از قفل کردن دستگاه و باز کردن مجدد آن نیاز به لاگین مجدد در اکانت گوگل خواهید داشت.

Erase device: گزینه آخر هم برای پاک کردن تمامی اطلاعات دستگاه است، با این کار هیچ اطلاعاتی در دستگاه باقی نمی‌ماند و دیگر به لوکیشن گوشی نیز دسترسی نخواهید داشت، اگر موبایل آفلاین باشد در اولین آنلاین شدن این فرآیند آغاز خواهد شد.

در بخش 3 نقطه بالا هم می‌توانید صفحه را رفرش کنید، نام دستگاه را تغییر دهید یا اکانت گوگل خود را تغییر دهید.

به طور خلاصه برنامه Find My Device مجموعه خوبی از امکانات برای ایمن‌سازی یا ردیابی دستگاه گم یا سرقت شده را در اختیار شما قرار می‌دهد.

تعداد دانلود گوگل پلی: بیش از 100 میلیون بار
امتیاز کاربران گوگل پلی: 4.6
حجم اولیه: 4 مگابایت
سیستم عامل‌های موجود:  Android , web
حداقل اندروید مورد نیاز: 4.1بازی اندروید
اگر برای پیدا کردن موقعیت مکانی اعضای خانواده خود نیاز به چنین سرویسی دارید، آموزش ردیابی کودکان با گوشی های اندرویدی را بخوانید.

سرویس ردیابی گوشی Find My iPhone

سرویس اپل برای ردیابی گوشی‌ها Find My iPhone نام دارد.

Find My iPhone در واقع یک اپلیکیشن نیست و یک سرویس است که تنها تحت وب کار می‌کند اما تنها روش ردیابی گوشی های آیفون همین روش است پس در این مقاله نیز آن را معرفی می‌کنیم تا چیزی از قلم نیفتد.

این سرویس زیر مجموعه‌ای از بخش iCloud است و با فعال‌سازی iCloud خود به خود فعال می‌شود. برای ردیابی دستگاه خود باید Location Service را نیز فعال کرده باشید.پس از فعال‌سازی موارد بالا باید با لپ‌تاپ یا یک آیفون دیگر وارد سایت icloud.com شوید و بعد به بخش سرویس Find My Device بروید.

این سرویس یک قابلیت ردیابی آفلاین هم دارد که می‌توانید در بخش تنظیمات آن را فعال کنید تا در صورت متصل نبودن به اینترنت هم آن را ردیابی کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله بیشتر به بررسی دو سرویس ردیابی گوشی گوگل و اپل پرداختیم که یکی از آن‌ها برنامه اندروید هم داشت. شما هم پیشنهادات خود را در زمینه امنیت و ردیابی گوشی های سرقتی در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید از آموزش کامل نحوه پیدا کردن گوشی گم یا دزدیده شده استفاده کنید.

اسکرول به بالا
TCH